Nieuwe voeding voor AM3 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 18:59
Ik zoek een nieuwe voeding voor mijn pc. Wat ouder ding, maar kan nog steeds goed meekomen.

Het is een pc met de volgende hardware:
  • AMD Phenom II 965BE
  • 12 GB geheugen
  • dvd brander
  • blu ray-brander
  • Samsung 840 128GB SSD
  • Samsung 850 500GB SSD
  • WD 750GB HD
  • GT520 videokaart
Nu zoek ik alleen een goede voeding voor erbij. De huidige is het aan het begeven (2,9/3 op de 3,3V lijn) Stilte is belangrijk, en stabiel uiteraard. Via Voeding advies en informatie topic - Deel 33 ben ik uitgekomen bij de Seasonic S12II-serie. Voldoet volgens mij goed aan wat ik wil, alleen twijfel ik aan de capaciteit; de 430 of de 350W variant.

Is de 350W voldoende krachtig? Of toch beter voor de 430 gaan? De videokaart is TDP 30W, Processor 125, SSD en HD samen 30(?) maar de branders en geheugen krijg ik niet echt een duidelijk beeld van. Daarnaast nog een geluidskaartje en netwerkkaartje, maar dat zal weinig zoden aan de dijk zetten gok ik...

Of is de G-serie 360W een betere optie? Budget is ongeveer 50-60euro

[ Voor 3% gewijzigd door Paultje3181 op 23-09-2016 15:53 ]

Verwijderd

Systeemverbruik zal op max 200w zitten. Een 350w voeding is dan meer dan genoeg.
Voor ongeveer dezelfde prijs kan je ook een modernere semi-modulaire voeding nemen. pricewatch: Corsair CX450M Deze kan ook mee naar een nieuw systeem welke je misschien binnen een paar jaar aan gaat schaffen.

Verwijderd

Welke voeding heb je? Waarom denk je dat die stuk is? Hoe weet je dat de 3,3V rond de 3V zit?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 18:59
Ik heb een 7 jaar oude Zalman geloof ik. Zou ik even moeten kijken hoe precies. Waarden komen uit het Bios. En reden dat ik denk dat ie stuk is, is dat er regelmatig spontane crashes komen als ik de bluray-brander gebruik...

Verwijderd

Ja BIOS of software zit er in principe altijd naast en als het dan 1 maal in de 100 keer wel goed is, is het toeval. Maar om dat zeker te weten moet je het alsnog na meten. Echter omdat de Blu-Ray speler ongetwijfeld geen 3,3V zal gebruiken en omdat het sowieso extreem onlogisch klinkt zal jij gewoon bij de 99℅ behoren waarbij de software er naast zit. ;)

Maar welke voeding is het precies?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 00:09 ]