Standoff schroeven zitten halverwege al vast

Pagina: 1
Acties:

• Murgunstrumm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben mijn nieuwe pc aan het bouwen, maar ik zit met een klein probleempje.

De standoffschroeven die bij de kast zaten, passen te goed in de kast. Ik draai ze in die ATXgaten, en dan zitten ze wel vast, maar er is nog steeds schroefdraad zichtbaar. Ik kan die schroefjes heel moeilijk verder draaien omdat ze steeds vaster gaan zitten. En ik heb geen tool wat op die standoffschroeven past, zodat ik ze met een tangetje moet vastdraaien wat erg moeilijk gaat.

Eentje heb ik goed vast weten te draaien mbv een tang, en dat is de schroef waar ik het beste bij kan.

Wat gebruiken jullie om die standoffschroeven vast te draaien? Met de hand gaat niet.

Verwijderd

Een schroef erin en met een schroevendraaier vast draaien zodat de standoff mee gaat draaien. Als de standoff vast zit deze met een tang vasthouden en de schroef er weer uit draaien.

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Uh normaal gesproken draai ik deze met de hand erin (bij nog geen enkele kast problemen gehad).
Ik weet wel dat er een (volgens mij is het een bitschroevendraaier?) al voor een paar euro bij een goede ijzerwaren handelaar te verkrijgen is. Scheelt echt enorm veel gepruts. Anders is eventueel de optie hierboven een goede!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
frank131331 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:13:
Uh normaal gesproken draai ik deze met de hand erin (bij nog geen enkele kast problemen gehad).
Er zijn genoeg kasten waarbij de schroefdraad niet helemaal lekker is in de kast. Of waarbij er te veel verf in de schroefdraad zit. Verder is het handig om de standoffs heel goed vast te draaien, anders draait ie mogelijk los wanneer je het moederbord er uit wil halen. Dan heb je een schroefje met standoff aan je moederbord hangen, niet handig :P Daarom is goed vast draaien beter dan met de hand.

Coolermaster geeft het onderstaande ding bij een hoop kasten, dat werkt ideaal. Aan de andere kant van het zilverkleurige ding zit gewoon een kruiskop.

Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/images/reviews/1574/nzxt_h2_039.jpg

Een andere optie is een schroevendraaier waar je bitjes in kan doen. Als je die hebt met dezelfde maat dan is het precies hetzelfde ding.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 15:22 ]

• Murgunstrumm
frank131331 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:13:
Ik weet wel dat er een (volgens mij is het een bitschroevendraaier?) al voor een paar euro bij een goede ijzerwaren handelaar te verkrijgen is. Scheelt echt enorm veel gepruts. Anders is eventueel de optie hierboven een goede!
Met de hand gaat dus niet, want dan kan ik die standoff maar halverwege in de behuizing draaien.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:10:
Een schroef erin en met een schroevendraaier vast draaien zodat de standoff mee gaat draaien. Als de standoff vast zit deze met een tang vasthouden en de schroef er weer uit draaien.
Dat ga ik proberen!
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:19:
[...]

Er zijn genoeg kasten waarbij de schroefdraad niet helemaal lekker is in de kast. Of waarbij er teveel verg in de schroefdraad zit.

Coolermaster geeft het onderstaande ding bij een hoop kasten, dat werkt ideaal.

[afbeelding]

Een andere optie is een schroevendraaier waar je bitjes in kan doen. Als je die hebt met dezelfde maat dan is het precies hetzelfde ding.
Ik heb net deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8798363484190-424-424.jpg

De 1na kleinste van onderen past erop, maar aan de andere kant van dat koppelstukje zit een vierkant gat, en het tooltje wat daarop past heb ik niet.

Ik heb een Fractal Design kast.

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
[...]
Er zijn genoeg kasten waarbij de schroefdraad niet helemaal lekker is in de kast. Of waarbij er te veel verf in de schroefdraad zit.
Deze pech heb ik dan nog niet gehad. (Of veel geluk het is maar hoe je het bekijkt haha).
[...]

Juist dit bedoelde ik, was ff vergeten dat er inderdaad ook een bitje met kruis naar inbus is 8)7

• PilatuS
  • Niet online
Murgunstrumm schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:23:

Ik heb net deze gekocht:
[afbeelding]

De 1na kleinste van onderen past erop, maar aan de andere kant van dat koppelstukje zit een vierkant gat, en het tooltje wat daarop past heb ik niet.

Ik heb een Fractal Design kast.
Heb je geen koppelstukje wat je kan gebruiken ?
frank131331 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:24:
[...]

Deze pech heb ik dan nog niet gehad. (Of veel geluk het is maar hoe je het bekijkt haha).
Bij sommige kasten gaat het inderdaad gewoon goed. Van de paar 100 kasten die ik gebouwd heb gaat iets van 50% niet makkelijk met de hand. Sowieso heb ik altijd de voorkeur om ook als het wel met de hand gaat het toch met een tooltje te doen. Het is zo irritant als je een moederbord uit de kast wil halen en de standoff draait er uit.

• EMHNet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 12:59
In het vierkante gat past het koppelstukje wat vlak naast de onderkant van het handvat zit

• Murgunstrumm
EMHNet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:30:
In het vierkante gat past het koppelstukje wat vlak naast de onderkant van het handvat zit
Je hebt gelijk. Ik had dat ding al eerder geprobeerd, maar toen had ik dat koppelstukje niet doorgedrukt in dat vierkante gat.

Dit ding is ideaal hiervoor. Toch nog de juiste aankoop gedaan.

En de tip van ACB2401 werkt ook erg goed. Ik had eerst die methode gebruikt en daarna met het tooltje alles goed aangedraaid. Naja, 8 stuks maar, want 1 standoff draait scheef in de kast.

[ Voor 28% gewijzigd door Murgunstrumm op 23-09-2016 15:43 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

1 minder maakt niet zoveel uit (zolang het geen hoek is)

• Murgunstrumm
MeltedForest schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:52:
1 minder maakt niet zoveel uit (zolang het geen hoek is)
Het is gelukt, het moederbord zit op z'n plek! Alles schroefjes zitten vast.

Wel ben ik 1x uitgeschoten met de schroevendraaier, ik hoop dat dit geen nadelige gevolgen heeft.....

• PilatuS
  • Niet online
Murgunstrumm schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:04:
[...]

Wel ben ik 1x uitgeschoten met de schroevendraaier, ik hoop dat dit geen nadelige gevolgen heeft.....
Ligt er aan hoe hard. Zolang je geen baantjes op het moederbord sloopt is er niets aan de hand. Ben ook wel eens uitgeschoten. Zolang het niet heel hard gaat met veel druk gaat het goed.

• Murgunstrumm
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:18:
[...]

Ligt er aan hoe hard. Zolang je geen baantjes op het moederbord sloopt is er niets aan de hand. Ben ook wel eens uitgeschoten. Zolang het niet heel hard gaat met veel druk gaat het goed.
Dan zal het wel meevallen.

Ander vraagje: bij het aansluiten van System Panel Connectors ( HDD LED, Reset SW, Pwr Ld + en -, PWR SW) maakt het dan uit waar je de - zet en waar de +? In de handleiding van mijn mobo staat wel waar je de + en - moet plaatsen, maar op t kabeltje zelf staat niet of het plus en min is.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Murgunstrumm schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:50:
[...]

Dan zal het wel meevallen.

Ander vraagje: bij het aansluiten van System Panel Connectors ( HDD LED, Reset SW, Pwr Ld + en -, PWR SW) maakt het dan uit waar je de - zet en waar de +? In de handleiding van mijn mobo staat wel waar je de + en - moet plaatsen, maar op t kabeltje zelf staat niet of het plus en min is.
Dat maakt zeker uit. Heb wel eens meegemaakt dat er daardoor van alles begon te roken bij verkeerd aansluiten ...

https://discord.com/invite/tweakers

• Murgunstrumm
redfoxert schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:53:
[...]

Dat maakt zeker uit. Heb wel eens meegemaakt dat er daardoor van alles begon te roken bij verkeerd aansluiten ...
Oh. Hoe weet je dan dat die plus/min niet omgedraaid zitten? :S

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:34

DaRoot

Some say...

Murgunstrumm schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:55:
[...]

Oh. Hoe weet je dan dat die plus/min niet omgedraaid zitten? :S
De draad met een kleur is de +, de witte of zwarte is -
Maakt overigens alleen uit met de LED's.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Heb ik nog nooit meegemaakt en heb het zeker vaak genoeg verkeerd gedaan. Sowieso maakt Power en Reset niets uit omdat dit alleen sluiting maakt. Wat dan + of - is maakt niets uit. Als de LED's verkeerd zitten doen ze het gewoon niet en draai je ze om. Ik heb nog nooit gezien dat er iets hierdoor kapot ging. Verder staat er gewoon in het boekje hoe ze moeten zitten.

• Murgunstrumm
DaRoot schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:56:
[...]

De draad met een kleur is de +, de witte of zwarte is -
Maakt overigens alleen uit met de LED's.
Ze zijn allemaal zwart.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:36
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:58:
[...]

Heb ik nog nooit meegemaakt en heb het zeker vaak genoeg verkeerd gedaan. Sowieso maakt Power en Reset niets uit omdat dit alleen sluiting maakt. Wat dan + of - is maakt niets uit. Als de LED's verkeerd zitten doen ze het gewoon niet en draai je ze om. Ik heb nog nooit gezien dat er iets hierdoor kapot ging. Verder staat er gewoon in het boekje hoe ze moeten zitten.
Hij plaatst ze dan op de verkeerde plek in zijn geval, dus van boven naar beneden ipv naast erkaar

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Goed dat je hieraan aandacht hebt besteed. Je had mogelijk een onregelmatige hoogte onder het moederbord gekregen, wat niet goed is voor de drukverdeling en dus slecht voor de soldeerverbindingen. Of het moederbord zat te hoog in de kast waardoor je bijvoorbeeld een videokaart niet goed kan plaatsen (pci bracket met schroef in kast).

[ Voor 17% gewijzigd door ToFast op 23-09-2016 17:09 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ze moeten of met de tekst naar boven of met de tekst naar beneden. Kijk even in het boekje van je moederbord, daar staat precies hoe het moet.
mell33 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:04:
[...]

Hij plaatst ze dan op de verkeerde plek in zijn geval, dus van boven naar beneden ipv naast erkaar
Dat heb ik dan nog nooit gedaan :P Kan mij voorstellen dat dit niet goed gaat. Zolang je ze allemaal maar horizontaal plaatst gaat er niets mis. Als het niet werkt draai je ze om, er gaat echt niets kapot. Ben vaak genoeg te lui om het op te zoeken dus druk ik ze er maar op, werkt het niet draai ik ze om :P

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2016 17:09 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
[...]

Wellicht was dat een andere aansluiting (USB /aux headers ofzo)..met die power on/ HDD activity nog nooit wat gemerkt behalve dat ze het niet deden bij verkeerd monteren.

• Murgunstrumm
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:09:
[...]

Ze moeten of met de tekst naar boven of met de tekst naar beneden. Kijk even in het boekje van je moederbord, daar staat precies hoe het moet.

[...]

Dat heb ik dan nog nooit gedaan :P Kan mij voorstellen dat dit niet goed gaat. Zolang je ze allemaal maar horizontaal plaatst gaat er niets mis. Als het niet werkt draai je ze om, er gaat echt niets kapot. Ben vaak genoeg te lui om het op te zoeken dus druk ik ze er maar op, werkt het niet draai ik ze om :P
Ze zijn wel horizontaal geplaatst ja. Anders zie ik t wel of die lampjes het doen.

Nog iets, ik heb deze voeding (https://seasonic.com/product/m12ii-620-evo/), en de Main Power stekker zit in de PSU en in het bordje, moet ik dan ook die CPUstekker aansluiten? Lijkt me toch dat het bordje + CPU genoeg stroom krijgt door die grote stekker?

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:45
Zonder start het moederbord niet eens op, is de 12V voor de CPU. Die gaat apart vanwege de grote stromen.

• Murgunstrumm
BMW_Gizzmo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:30:
Zonder start het moederbord niet eens op, is de 12V voor de CPU. Die gaat apart vanwege de grote stromen.
Oh :D

Dan nu de videokaart installeren en dan kijken of ie t doet :9

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:36
Er staat altijd een plaatsings-schema op het moederbord geprint, kijk maar eens goed

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 23-09-2016 17:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Murgunstrumm
Alles werkt *O*

• unionemerald
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-08-2025
Op de pluskant (+) van de fiches van de kastaansluitingen staat meestal een klein driehoekje uit plastiek op gedrukt.

• Murgunstrumm
Alleen m'n internet is nu zeer langzaam. Het duurt een uur om een driver van mn videokaart te downloaden, en dat bestand is 350 mb groot.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Die servers zijn wel vaker brak van videokaart drivers.

Verwijderd

Murgunstrumm schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:59:
Alleen m'n internet is nu zeer langzaam. Het duurt een uur om een driver van mn videokaart te downloaden, en dat bestand is 350 mb groot.
Heb je de driver van de netwerkcontroller eerst geïnstalleerd?

• Murgunstrumm
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:04:
[...]

Heb je de driver van de netwerkcontroller eerst geïnstalleerd?
Ik geloof het wel......... ik heb Intel LAN Driver V20.2.4001.0 for Windows Win10 64bit---(WHQL). gedownloaded maar of ik die ook gisteren heb geinstalleerd, dat weet ik niet meer.
Pagina: 1