Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Server 2012] Remote Desktop Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb een server 2012 geinstalleerd met de Remote Desktop terminal server roles.

Voor de configuratie van de Remote Desktop Manager heb ik de volgende stappen gevolgd:
http://www.wackytechtips....s-on-windows-server-2012/

Daarbij heb ik 3 remote desktop user cal's.
de Cal's heb ik geactiveerd vanuit de activatiepagina van Microsoft, hiervan krijg je een licentie nummer die ik heb toegevoegd in de RD Licensing Manager.

Vervolgens heb ik de licensing server toegevoegd in AD
En geeft nu netjes aan dat alles is geactiveerd en de cal's zijn zichtbaar.

Ook in de Network Policy server lijkt alles goed staan om toegang te geven tot de groep Domain Users.
De users heb ik toegevoegd een de Remote Desktop Users groep in AD.

Echter als ik nu een Remote Desktop sessie opstart en ik wil inloggen dan krijg ik de melding:

To sign in remotely, you need the right to sign in throught Remote Desktop Services. By default members of the Administrators group has this right. If the group you're in doesn't have this right, or the right has been removed from the Administrators group, you need to be granted this right manually.

Als ik als administrator in log, dan kan ik uiteraard wel inloggen, maar in de Remote Desktop Gateway Manager zie ik dan nog steeds staan dat er 0 remote desktop sessie zijn.

Heeft iemand enige idee wat ik fout doe? :X

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11 11:33
Builtin usergroup : Remote Desktop Users misschien die ontbreekt als lidmaatschap van de user die connect?

• DaVaRiOuS
bac0tje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:04:
Builtin usergroup : Remote Desktop Users misschien die ontbreekt als lidmaatschap van de user die connect?
Dit had ik omschreven als: De users heb ik toegevoegd een de Remote Desktop services groep in AD.
Maar heb ik bij deze veranderd :)

Dit moet natuurlijk zijn Remote Desktop Users

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 15:39
Die guide is specifiek voor de configuratie van de Gateway, dus voor verbindingen buiten het lokale lan. Heb je uberhaupt wel een collection aangemaakt e.d. zodat het intern functioneert?

• DaVaRiOuS
Ik ben bezig met de RD Connection Broker, Web Access en RD Session Host role aan het installeren, alleen hij blijft al hangen op de RD Broker installatie en op een gegeven geeft die failed aan.

Nu ben ik hier naar gaan zoeken en blijkt dat dit te maken heeft met de Windows Internal Database services.
Als ik dit nakijk dan kan deze niet gestart worden.
Krijg direct de melding:

Windows could not start the Windows Internal Database on Local Computer.
Error 1067: The process terminated unexpectedly.

Heb ook al de Lon on veranderd maar helpt niets.
Het enige dat in de logs staat is:
The Windows Internal Database service terminated unexpectedly. It has done this 6 time(s).

Ik kan nu zelfs ineens niet meer me add/remove rolls uitvoeren.
:|

[ Voor 4% gewijzigd door DaVaRiOuS op 23-09-2016 16:41 ]

• DaVaRiOuS
Krijg nu ook de volgende melding in me logs:

SQL Server : Your SQL Server installation is either corrupt or has been tampered with (Error getting instance ID from name.). Please uninstall then re-run setup to correct this problem

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat wil je nu bereiken? Welke functionele vraag ben je nu aan het oplossen?

Ik vraag dat even omdat ik zeker wil weten of je de juiste dingen doet. De guide die je volgt installeerd nl. ook NPS, maar het is geen verplichting om daar gebruik van te maken. Vandaar de vraag wat je nu probeert te bouwen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DaVaRiOuS
Question Mark schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:31:
Wat wil je nu bereiken? Welke functionele vraag ben je nu aan het oplossen?

Ik vraag dat even omdat ik zeker wil weten of je de juiste dingen doet. De guide die je volgt installeerd nl. ook NPS, maar het is geen verplichting om daar gebruik van te maken. Vandaar de vraag wat je nu probeert te bouwen.
Het is de bedoeling om een terminal server omgeving op te zetten zodat er op afstand met Remote Desktop ingelogd kan worden door gebruikers.

• DaVaRiOuS
Ik heb de volgende guide gevonden en ga daar eens mee aan de slag!

https://msfreaks.wordpres...-desktop-services-part-1/

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Uit eigen ervaring:

als je een user remote wil laten connecten op een 2012 r2 std voeg je deze toe in de remote settings in system, in AD remote desktop users toevoegen maar soms ook hier:

On the remote machine, go to the Local Group Policy Editor and add the necessary user/group to:
Computer Configuration/Windows Settings/Security Settings/Local Policies/User Rights Assignment/Allow log on through Remote Desktop Services.

Dat is uiteraard geen RDS server oid maar geeft dezelfde melding, mss ben je hier iets mee...

Succes

Simke

• DaVaRiOuS
Heb de SQL server verwijderd en vervolgens kon ik de roles weer managen.
Vervolgens de Remote desktop, gateway en internal database role verwijderd.

SQL server weer geinstalleerd en vervolgens de Remote desktop rol geinstalleerd.
Alles geconfigureerd en getest en alles werkt nu goed.
Intern kan ik nu overal gebruik van maken, zowel de remote apps als de remote desktop sessie.

Echter als ik dit extern wil doen kan ik wel op de \rdweb inloggen en vervolgens zie ik de apps, alleen zodra ik een app wil openen geeft die aan dat mijn account waarschijnlijk niet is toegevoegd aan de gateway lijst.
Terwijl ik met hetzelfde account intern wel alles kan doen.

Wat mis ik nu nog?
Pagina: 1