netwerkadapter met Windows 10 ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konstabel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-03-2021
Beste mensen,
Met het installeren van Windows 10 heb ik geen Lan verbinding meer.
Mijn vraag: Welke netwerkadapter met Windows 10 ondersteuning voorziet hierin?

Met dank Jan vd Lei

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 22:33
Mijn glazen bol is defekt, help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
konstabel schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:35:
Beste mensen,
Met het installeren van Windows 10 heb ik geen Lan verbinding meer.
Mijn vraag: Welke netwerkadapter met Windows 10 ondersteuning voorziet hierin?

Met dank Jan vd Lei
1. De fabrikant van je computer/laptop die meestal een website heeft waar je die drivers kunt downloaden.
2. De fabrikant/leverancier van de netwerkkaart/controller die meestal een website heeft waar je die drivers kunt downloaden.
3. De generieke Windows 10 meegeleverde drivers

In jou geval vermoed ik dat 3. niet gelukt is ? Dus dan moet naar punt 1 of 2 zoeken ;)

(mocht je het nog niet door hebben: je zoekt naar de juiste driver voor je netwerkkaart die compatibel is met Windows 10, 32 bit of 64 bit afhankelijk van wat je geïnstalleerd hebt)

[ Voor 14% gewijzigd door Breezers op 23-09-2016 14:42 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konstabel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-03-2021
Vooralsnog, dank je wel Breezers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Breezers schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:38:
[...]

1. De fabrikant van je computer/laptop die meestal een website heeft waar je die drivers kunt downloaden.
2. De fabrikant/leverancier van de netwerkkaart/controller die meestal een website heeft waar je die drivers kunt downloaden.
3. De generieke Windows 10 meegeleverde drivers

In jou geval vermoed ik dat 3. niet gelukt is ? Dus dan moet naar punt 1 of 2 zoeken ;)

(mocht je het nog niet door hebben: je zoekt naar de juiste driver voor je netwerkkaart die compatibel is met Windows 10, 32 bit of 64 bit afhankelijk van wat je geïnstalleerd hebt)
Inderdaad dit. Gister ook mijn computer opnieuw geinstalleerd, Windows 10 kwam niet automatisch met de driver voor de ethernet adapter. De juiste driver gedownload via de website van de maker van mijn moederbord en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
https://drp.su/download.htm

full ISO downloaden, op een grote USB stick of HDD zetten, iso openen op de computer en alles drivers installeren, grootste kans dat je dan alles werkende gaat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15
Dutch2007 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:30:
https //drp su/download htm

full ISO downloaden, op een grote USB stick of HDD zetten, iso openen op de computer en alles drivers installeren, grootste kans dat je dan alles werkende gaat krijgen...
vage link naar een vage site?

oplossing voor ts is simpel eerst bij maker laptop zoeken, dan bij maker netwerkkaart..

Zomaar een vreemde iso downloaden is niet echt een goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nachtnet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:45:
[...]

vage link naar een vage site?
't is voor mij iig geen onbekende vage site. Al geef ik de voorkeur aan http://driverpacks.net/driverpacks

Daar kun je per categorie (chipset, lan, wlan, sound, etc) archieven met een shitload aan drivers downloaden. Ik heb de packs voor bedrade en draadloze netwerkkaarten daarvan op mijn Zalman VE-300 staan, waar ook Windows iso's op staan. Heb ik na het installeren van Windows geen netwerktoegang, Windows even die drivers laten doorzoeken om de nic te laten herkennen, waarna je zonder problemen de rest kunt gaan downloaden.
nachtnet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:45:
oplossing voor ts is simpel eerst bij maker laptop zoeken, dan bij maker netwerkkaart..
Bedoel je niet andersom? Drivers rechtstreeks bij fabrikant weg zijn vaak veel recenter dan die van laptop-/moederbordfabrikant.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 23-09-2016 18:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15
Raven schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:11:
[...]

't is voor mij iig geen onbekende vage site. Al geef ik de voorkeur aan http://driverpacks.net/driverpacks

Daar kun je per categorie (chipset, lan, wlan, sound, etc) archieven met een shitload aan drivers downloaden. Ik heb de packs voor bedrade en draadloze netwerkkaarten daarvan op mijn Zalman VE-300 staan, waar ook Windows iso's op staan. Heb ik na het installeren van Windows geen netwerktoegang, Windows even die drivers laten doorzoeken om de nic te laten herkennen, waarna je zonder problemen de rest kunt gaan downloaden.

[...]

Bedoel je niet andersom? Drivers rechtstreeks bij fabrikant weg zijn vaak veel recenter dan die van laptop-/moederbordfabrikant.
kans is groot dat TS niet perse weet welke netwerkkaart hij heeft. Zoeken op laptop model bij de laptop maker geeft dan een grotere kans op initieel succes. Daarna kun je alsnog bij de fabrikant gaan zoeken naar recentere drivers...

Voor mij is alleen link naar een download op een site zonder verdere toelichting altijd twijfelachtig.. Nog steeds trouwens...

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 23-09-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
nachtnet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:15:
[...]

kans is groot dat TS niet perse weet welke netwerkkaart hij heeft. Zoeken op laptop model bij de laptop maker geeft dan een grotere kans op initieel succes. Daarna kun je alsnog bij de fabrikant gaan zoeken naar recentere drivers...

Voor mij is alleen link naar een download op een site zonder verdere toelichting altijd twijfelachtig.. Nog steeds trouwens...
Daarom de site gelinkt, zit een installer bij die op hardware id de lijst controleert met welke drivers programma heeft...

Pakket is open source, dus bezoek de site zelf en kijk wst je ziet l, wordt zeer vaak bij gehouden met recentere drivers..

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 23-09-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnknownRazor
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-12-2022
Beste mensen,

Ik heb een Acer Travelmate 7730 en ik heb deze opnieuw geïnstalleerd wbt windows 10. Ik heb alleen geen netwerk adapters. Ik heb dit geprobeerd te installeren maar zonder success..

Ik heb ook geen wifi button op m'n scherm rechtsonderin. Ik weet niet wat ik moet doen verder. Ik heb echt van alles geprobeerd. Ik heb ook geprobeerd om de drivers opnieuw te downloaden via de officiele acer site. Geïnstalleerd maar een aantal werken niet. Het is trouwens een 32 bits systeem. Ik weet echt verder niet wat ik moet doen. Heb nu ondertussen al bijna 5 uur eraan gezeten en ben ten einde raad.. wie o wie kan mij helpen?

Groetjes,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
UnknownRazor schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:49:
Beste mensen,

Ik heb een Acer Travelmate 7730 en ik heb deze opnieuw geïnstalleerd wbt windows 10. Ik heb alleen geen netwerk adapters. Ik heb dit geprobeerd te installeren maar zonder success..

Ik heb ook geen wifi button op m'n scherm rechtsonderin. Ik weet niet wat ik moet doen verder. Ik heb echt van alles geprobeerd. Ik heb ook geprobeerd om de drivers opnieuw te downloaden via de officiele acer site. Geïnstalleerd maar een aantal werken niet. Het is trouwens een 32 bits systeem. Ik weet echt verder niet wat ik moet doen. Heb nu ondertussen al bijna 5 uur eraan gezeten en ben ten einde raad.. wie o wie kan mij helpen?

Groetjes,
Blijkt een bekend probleem te zijn met deze laptop variant. In apparaat beheer onder PCMCIA apparaten de smartcardbus controller uitzetten

http://community.acer.com...e-WiFi-button/td-p/386438

Go to: device manager > PCMCIA adapters
Right click ???????SmartCardBus Controller > properties
On Driver tab disable the card.
Network adapters should start working in a few seconds.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnknownRazor
Breezers.. jij hebt mijn probleem binnen 3 seconde opgelost.. ik ben je heel erg dankbaar hiervoor.. had m'n laptop gisteren bijna van 17 hoog naar beneden gedonderd.. ik ga gelijk aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnknownRazor
Breezers, even nog een vraagje. Mijn wifi button ed heb ik nu terug. Alleen als ik mijn lan kabel aansluit op mijn laptop dan pakt hij geen ethernet verbinding. Ik heb dan ook geprobeerd om mijn adapter te wijzigen naar etherner dan staat er wel van inschakelen. Maar als hij klaar is met dat staat er dat hij ia uitgeschakeld.. hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 09:15
Wat jij beschrijft lijkt het erop dat de driver voor de ethernet kaart niet goed is geïnstalleerd.

De ethernet adapter uit het apparaatbeheer van Windows verwijderen, daarna laptop opnieuw opstarten (zorg wel dat je de goede drivers bij de hand hebt, uit welke bron dan ook). Windows zal dan de ethernet adapter opnieuw installeren. Als je op de website van Acer kijkt en zoekt naar jouw type laptop, geeft Acer de mogelijkheid om een stukje software te downloaden die je hardware detecteert en de juiste drivers installeert, niet zeker is of dit wel goed zal gaan.:)
Pagina: 1