Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een stofzuiger van Samsung met bedieningsknoppen op het handvat, ik heb de stofzuiger ruim 2 weken geleden opgestuurd voor reparatie en heb ik het apparaat nu eindelijk terug maar het batterijen klepje mist.

Ik heb Coolblue een bericht gestuurd en gevraagd om het klepje na te sturen, maar nee Coolblue zou graag alles terug gestuurd willen hebben enkel en alleen voor dat kleine klepje.

Is dit normaal en moet ik nou alles terug gaan sturen of is het onzin en moeten ze get klepje gewoon na sturen? Ik heb alles compleet aangeleverd maar krijg het terug met een missend onderdeel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/APxiqXkrAwNa6QvKOtxRmwnB/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 23-09-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Bel Coolblue eens om te vragen of dit werkelijk de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
CrawlFish schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:24:
Bel Coolblue eens om te vragen of dit werkelijk de bedoeling is?
Heb net een mail terug gestuurd, gevraagd waarom alles terug moet en dat ik daar eigenlijk niet mee eens ben, afwachten tot ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
Coolblue is verplicht om je het ontbrekende klepje (kostenloos) na te sturen:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende [...]
Ik zie niet in waarom ze daarbij zouden mogen vragen dat je eerst de hele stofzuiger terugstuurt. Dat maakt het process misschien wel makkelijker, dus je zou kunnen overwegen om het alsnog te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Tom-Z schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:54:
dus je zou kunnen overwegen om het alsnog te doen.
Kost onnodig geld en veel ongemak. Stofzuiger kan onderweg kapot gaan of kwijtraken. Plus hij zit zonder stofzuiger!
Ongelooflijk dat ze per se de hele stofzuiger opgestuurd willen hebben om vervolgens een klepje te gaan zoeken, lijkt wel Jiskefet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
ago schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:01:
Kost onnodig geld en veel ongemak. Stofzuiger kan onderweg kapot gaan of kwijtraken. Plus hij zit zonder stofzuiger!
De kosten voor het (verzekerd) verzenden zijn voor rekening van Coolblue. Natuurlijk is het hardstikke onhandig, maar je moet je afvragen wat je liever hebt: de discussie over of de stofzuiger wel/niet terug moet, of de overlast van het terugzenden. Het kan makkelijker zijn om mee te gaan in de bureaucratie en gewoon te doen wat ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Meulendijks89 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:35:
[...]

Heb net een mail terug gestuurd, gevraagd waarom alles terug moet en dat ik daar eigenlijk niet mee eens ben, afwachten tot ze reageren.
De beller is sneller! (althans.. *mompelt iets over keuzemenu;s* :+ )

Lijkt mij toch wel dat ze dat klepje gewoon kunnen nasturen, zij blijven in gebreke.
Al heb ik 5 jaar in een Dixons electronicawinkel gewerkt, zou me niets verbazen als het klepje kwijt is.
Reparatiecentra e.d. gebeurt dat nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
CrawlFish schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:08:
[...]

De beller is sneller! (althans.. *mompelt iets over keuzemenu;s* :+ )

Lijkt mij toch wel dat ze dat klepje gewoon kunnen nasturen, zij blijven in gebreke.
Al heb ik 5 jaar in een Dixons electronicawinkel gewerkt, zou me niets verbazen als het klepje kwijt is.
Reparatiecentra e.d. gebeurt dat nog wel eens.
Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat dit nogal vervelend is, maar helaas kunnen wij echt niet los aan de onderdelen komen. Als dit kon, hadden wij het natuurlijk ook liever zo gedaan. Wij vragen nu de hele stofzuiger terug, zodat wij meer opties hebben voor een gepaste oplossing. Ik verwacht dan ook niet dat dit weer twee weken zal duren (let wel op dat ik dit niet kan garanderen). Helaas kan ik hier niets aan veranderen.

Wij zien de stofzuiger graag tegemoet zodat we weer voor u aan de slag kunnen. Excuses voor het ongemak.

Bah, ze hebben trouwens dat hele handvat met slang vervangen voor een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Klinkt voor mij als klepje kwijt dus gehele onderdeel wordt maar vervangen :-)
Wellicht ruilen ze hem zelfs om voor een gloednieuwe, die kans bestaat ook nog.

Blijft irritant.. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Kan je Samsung rechtstreeks niet even bellen met dit verhaal? Vaak genoeg gehad dat ik dit soort onderdeeltjes gewoon van de fabrikant kreeg opgestuurd voor nop.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
CrawlFish schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:58:
Klinkt voor mij als klepje kwijt dus gehele onderdeel wordt maar vervangen :-)
Wellicht ruilen ze hem zelfs om voor een gloednieuwe, die kans bestaat ook nog.

Blijft irritant.. succes!
Hij is al vervangen voor een nieuwe, het klepje hebben ze vergeten mee te sturen..

Antwoord Coolblue,

Omdat wij geen particulier zijn, kunnen wij niet zo gemakkelijk aan dit onderdeel komen. Wel willen wij, als u het kapje zelf aanschaft, deze uiteraard voor u vergoeden. Zou u dit een goede oplossing vinden? Zo ja, dan ontvangen wij graag de factuur als u het kapje heeft ontvangen, samen met uw IBAN nummer.

---

De ERKENDE reparateur moet toch zorgen dat het klepje nagestuurd wordt.. zal zeker dynafix zijn ofzo.. valt dan mee dat de zuiger nog zuigt en niet lucht blaast..

Maar goed als ik het zou opsturen moet ik weer een grote doos regelen en nieuwe verpakking omdat die al weg is had namelijk niet verwacht dat het zo lastig werd en dan nog het risico dat er weer iets mis gaat of kapot gaat.. want toen ik de zuiger had opgestuurd had ik alles netjes verpakt etc en toen die terug kwam hadden zs alles erin gezet en folie er boven op gedaan waardoor alles kon verschuiven etc..

Naja, nu kan ik dus het onderdeel bestellen bij Samsungonderdelen.com en dan vergoeden hun het maar blijft het maar raar vinden dat het het zo moeilijk is voor hun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
MsG schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:03:
Kan je Samsung rechtstreeks niet even bellen met dit verhaal? Vaak genoeg gehad dat ik dit soort onderdeeltjes gewoon van de fabrikant kreeg opgestuurd voor nop.
Welk nummer kan ik dan het beste bellen?

Heb inmiddels het kapje besteld via afterpay, Collblue vergoed dat maar goed zou altijd nog kunnen bellen..

[ Voor 14% gewijzigd door DM89 op 23-09-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk complete onzin dat ze zoiets niet zelf online kunnen bestellen voor TS. De situatie is verantwoordelijkheid van verkoper, en die moet het met zo min mogelijk overlast oplossen.

Het verhaal wordt nu dat het buiten het standaard proces gaat en dat ze dan niets kunnen. Dat is aantoonbaar niet waar; als TS het kan bestellen kan iemand daar dat ook, ze hebben er echter blijkbaar geen zin in.

Ik zou voet bij stuk houden, maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:31:
Het is natuurlijk complete onzin dat ze zoiets niet zelf online kunnen bestellen voor TS. De situatie is verantwoordelijkheid van verkoper, en die moet het met zo min mogelijk overlast oplossen.

Het verhaal wordt nu dat het buiten het standaard proces gaat en dat ze dan niets kunnen. Dat is aantoonbaar niet waar; als TS het kan bestellen kan iemand daar dat ook, ze hebben er echter blijkbaar geen zin in.

Ben het helemaal met jou eens!

Heb verschillende keren een mail gestuurd dat ik er niet mee eens ben, ook via whatsapp maar moest het toch maar opsturen..

Heb nu inmiddels zelf bij samsungonderdelen.com besteld en Coolblue maakt het bedrag terug over.

Vind de gang van zaken er jammer, altijd goede ervaringen gehad met Coolblue maar nu vind ok het erg slecht.

Had nog gevraagd als de erkende reperateur het nog na kan sturen maar dat ging ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:52
Heeft het niet met bepaalde protocol te maken? Coolblue is altijd klantvriendelijk, imo. De zaak is niet iets wat vaak gebeurd. Ik vind het een nette oplossing.

Met coolblue/bol.com/wehkamp is er vaak erg veel ruimte om tot een oplossing te komen vind ik. Daarom bestel ik daar al mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:31:

Ben het op zich met je eens maar vervelende is dat het dan zo goed als zeker een kwestie van (een hele) lange adem en (heel) veel ergernis gaat worden.
Zat grote bedrijven waar bij wijze van spreken je kop eraf gaat als je je niet houdt aan het standaard proces en waar de leverancier die dan bijv geen voorkeur leverancier is "gewoon" heel lang kan fluiten naar zijn centen.
Been there, done that, bij een leverancier die bijv geen voorkeur leverancier is krijg je geen po nummer en facturen van leveranciers zonder po nummer worden niet in behandeling genomen.
Nogmaals, ben het helemaal met je eens maar weet ook uit ervaring dat je een hele berg shit over je heen kunt krijgen in dit soort gevallen als mensen zich niet aan processen houden en gevolg is een workaround zoals nu voorgesteld.

PS
Werk niet bij Coolblue maar herken wel het verschijnsel waarbij medewerkers die op zich welwillend zijn door interne regels geen kant op kunnen en hun toevlucht nemen tot andere creatieve oplossingen.
Pagina: 1