w7 restore (onder w10) een drama maar toch gelukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 09:58
Afgelopen weekend geconfronteerd met een crash (power down crash vermoedelijk) van mn SSD 'c' schijf. Echter keurig elke maand backup met W7 backup tool onder w10 gemaakt . Met een rescue usb stick geboot en vervolgens de restore opgestart op een nieuwe SSD : 1 groot drama. continue fouten (The parameter is incorrect: (0x80070057)) en uiteindelijk 2 avonden ploeteren en ondanks het feit dat de restore weer in dezelfde (!) error eindigde lukte het dan. Kern van het probleem waarschijnlijk: De schijf dient exact dezelfde volume labels te hebben (in mijn geval C en H) en waarschijnlijk ook zelfde schijfopbouw qua recovery en bootloader partition (zoals dit opgebouwd wordt op een MBR schijf door windows. Dus eerst exact dezelfde windows versie geinstalleerd en toen de restore uitgevoerd (nadat ik vlak voor de restore zelf de USB stick ook nog eens moest verwijderen.
Voor mijn system C backup ga ik dan maar weer een ander product gebruiken, jammer want op zich werkte he t in combinatie met de data backup onder dat tool prima.
Misschien heb je er ooit wat aan ...

[ Voor 5% gewijzigd door marcelhijma op 23-09-2016 13:59 ]