Hey allemaal, aangezien jullie er veel meer verstand van hebben wil ik jullie om enige hulp vragen.
Sinds enkele dagen heb ik last van de zogenaamde 'red striping' en frame freezing waar de R9 200 series last van hebben.
Aller eerst mijn systeem, welke flink verouderd is en toe is aan een upgrade.
CoolerMaster Real Power M620, modulair. (6 jaar oud)
ASUS M5A97 moederbord (5 jaar oud)
6 GB Kingston Hyper X DDR 3 1600MHz (5 jaar oud)
AMD Phenom II X6 1055T 2.8 GHz (5 jaar oud)
De laatste deelt zijn warmte met een jaar oude Scythe Mugen 4 PCGH.
en de probleem gever
Sapphire R9 290 Tri-X (jaar geleden refurbished gekocht)
De probleem omschrijving
Wat ik geprobeerd heb is dit:
Wat inhoud, drivers eraf, DDU (drivers eraf tijdens safe mode) en dan nieuwe drivers + MSI Afterburner met geforceerd voltage en ULPS uitschakelen (weet niet wat dat inhoud).
Echter vandaag kreeg ik dat in het filmpje..
Oververhitting lijkt het niet te zijn, tijdens GTA V op high (eigenlijk de standaard gegeven graphics) wordt hij max 90 graden, wat oa. volgens Linus Tech tips normaal is voor deze kaart. de 3 koelers die erop zitten zijn ook erg kalm.
Kunnen jullie me helpen?
EIDT;
na het nogmaals kijken van het filmpje zie ik dat ik nog 1 ding fout gedaan heb. Ik ga het nogmaals opnieuw doen en wil dit topic dan ook even in quarantaine zetten.
Sinds enkele dagen heb ik last van de zogenaamde 'red striping' en frame freezing waar de R9 200 series last van hebben.
Aller eerst mijn systeem, welke flink verouderd is en toe is aan een upgrade.
CoolerMaster Real Power M620, modulair. (6 jaar oud)
ASUS M5A97 moederbord (5 jaar oud)
6 GB Kingston Hyper X DDR 3 1600MHz (5 jaar oud)
AMD Phenom II X6 1055T 2.8 GHz (5 jaar oud)
De laatste deelt zijn warmte met een jaar oude Scythe Mugen 4 PCGH.
en de probleem gever
Sapphire R9 290 Tri-X (jaar geleden refurbished gekocht)
De probleem omschrijving
Wat ik geprobeerd heb is dit:
Wat inhoud, drivers eraf, DDU (drivers eraf tijdens safe mode) en dan nieuwe drivers + MSI Afterburner met geforceerd voltage en ULPS uitschakelen (weet niet wat dat inhoud).
Echter vandaag kreeg ik dat in het filmpje..
Oververhitting lijkt het niet te zijn, tijdens GTA V op high (eigenlijk de standaard gegeven graphics) wordt hij max 90 graden, wat oa. volgens Linus Tech tips normaal is voor deze kaart. de 3 koelers die erop zitten zijn ook erg kalm.
Kunnen jullie me helpen?
EIDT;
na het nogmaals kijken van het filmpje zie ik dat ik nog 1 ding fout gedaan heb. Ik ga het nogmaals opnieuw doen en wil dit topic dan ook even in quarantaine zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Riesss op 23-09-2016 13:52 ]