Toon posts:

Videokaart past niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een EVGA GTX 1080 gekocht maar het ijzeren stukje dat er aan zit om hem aan de kast vast te schroeven is niet lang genoeg. Hierdoor kan ik hem niet verder omlaag drukken aan die kant waardoor die er dus niet helemaal in past. Het is een aantal millimeter dat ik nodig heb.

Een nieuwe kast kopen zou een oplossing zijn maar het scheelt zo weinig dat het zonde voelt om gelijk een nieuwe kast te halen. Die van mij is namelijk ruim en dat vind ik fijn. Bovendien ben ik dan weer meer geld kwijt.

Is er nog een andere manier om zoiets te verhelpen of moet ik gewoon een nieuwe kast halen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-09-2016 17:19)

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als ik het goed begrijp zit hij dus niet helemaal in het pci e slot? Omdat hij nog te ver (in meeste gevallen) naar voren staat.
Misschien zit je moederbord te ver ingeschroeft/ misschien langere standoffs voor je moederbord waardoor alles wat hoger komt te liggen. Daarnaast wat is je kast precies? En heb je dit ook met andere pci kaarten?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als ik het goed begrijp zit hij dus niet helemaal in het pci e slot? Omdat hij nog te ver (in meeste gevallen) naar voren staat.
Misschien zit je moederbord te ver ingeschroeft/ misschien langere standoffs voor je moederbord waardoor alles wat hoger komt te liggen. Daarnaast wat is je kast precies? En heb je dit ook met andere pci kaarten?

Verwijderd

Ik vind het zo wat lastig om te beoordelen. Misschien kun je even een foto maken van het probleem, en die op de site zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Galinsky schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:21:
De radeon R9 270X paste er perfect in maar dit was wel met een AMD mobo. Ik kan me kast nergens meer vinden online omdat ik niet weet welk merk etc. het is. dus dat is het lastige... Maar het idee van hogere standoffs staat mij wel aan. Ik zal gelijk even kijken of het mogelijk is!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:31:
Ik vind het zo wat lastig om te beoordelen. Misschien kun je even een foto maken van het probleem, en die op de site zetten?
Als ik thuis kom zal ik het doen!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Stom dat er verschil zit in hoogte. Wat je kunt doen is het lipje misschien buigen of eraf zagen. Of beter nog in je kast de uitsparing inzagen / buigen. Als het slechts om enkele mm's gaat moet het te doen zijn om met wat hand-en spandiensten dit zelf aan te passen, misschien zonder dat je echt iets sloopt (buigen kan altijd terug). Met een simpele netwerkkaart heb ik die bracket er wel eens afgeschroeft om deze reden, maar een dikke videokaart met koeler-gewicht aan 1 zijde blijft dan niet netjes recht staan in het slot (teveel druk) en kan ik niet aanbevelen.

Misschien dat je je huidige standoffs ook zelf kunt verlengen. Dus een ringetje eronder (plastic, of metaal) zodat deze niet zover ingeschroeft kunnen worden.

[ Voor 37% gewijzigd door ToFast op 23-09-2016 12:54 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Had met mijn ITX hetzelfde. Oplossing, moederbord compleet maken en dan pas in je kast plaatsen.
Dan hoef je namelijk niet meer die hoek te maken om het in het PCI-e slot te steken.
Heb sowieso nog nooit gehoord dat een videokaart aan die kant niet past (wel aan de andere kant zeg maar de lengte ivm bijv drive-bays)

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:46:
Stom dat er verschil zit in hoogte. Wat je kunt doen is het lipje misschien buigen of eraf zagen. Of beter nog in je kast de uitsparing inzagen / buigen. Als het slechts om enkele mm's gaat moet het te doen zijn om met wat hand-en spandiensten dit zelf aan te passen, misschien zonder dat je echt iets sloopt (buigen kan altijd terug). Met een simpele netwerkkaart heb ik die bracket er wel eens afgeschroeft om deze reden, maar een dikke videokaart met koeler-gewicht aan 1 zijde blijft dan niet netjes recht staan in het slot (teveel druk) en kan ik niet aanbevelen.

Misschien dat je je huidige standoffs ook zelf kunt verlengen. Dus een ringetje eronder (plastic, of metaal) zodat deze niet zover ingeschroeft kunnen worden.
Als ik hem eraf zou zagen zou dat idd teveel gewicht zijn op de slot denk ik... Als ik hem op een andere manier weet te bevestigen zou dat wellicht een oplossing kunnen zijn. Maar hoe?

De standoffs verlengen is een goed idee. Ik ga even kijken of ik het op die manier kan regelen!

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:24:
Had met mijn ITX hetzelfde. Oplossing, moederbord compleet maken en dan pas in je kast plaatsen.
Dan hoef je namelijk niet meer die hoek te maken om het in het PCI-e slot te steken.
Heb sowieso nog nooit gehoord dat een videokaart aan die kant niet past (wel aan de andere kant zeg maar de lengte ivm bijv drive-bays)
Hmm wellicht doe ik het wel verkeerd maar dan steekt het stukje waar die dus dient te worden bevestigd aan de kast uit waardoor ik mijn moederbord niet op de juiste manier kan plaatsen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ah, dat heb je dus wel geprobeerd, dan is dat niet de oplossing. Je situatie leek me herkenbaar dus vandaar dat ik mijn ervaring met je wilde delen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je alle standoffs wel onder het moederbord zitten ? Het hoort gewoon te passen.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
als het allemaal niet werkt kan je ook gewoon de PCI-e bracket (het ijzeren stukje) eraf schroeven als tijdelijke oplossing. Het is niet alsof er veel kracht op komt te staan met een passende kabel.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Klinkt inderdaad als geen of te korte stand-offs, allebei behoorlijk gevaarlijk voor je onderdelen.

Maar zoals gezegd: Een foto doet wonderen

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Niet online
Flaat schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:56:
als het allemaal niet werkt kan je ook gewoon de PCI-e bracket (het ijzeren stukje) eraf schroeven als tijdelijke oplossing. Het is niet alsof er veel kracht op komt te staan met een passende kabel.
Eerst maar eens uitzoeken waarom het niet past. Als het niet past gaat er ergens iets flink mis. Alle kaarten, moederborden en kasten zijn gemaakt om met elkaar te werken. Als het niet past klopt er ergens iets niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, heb idd iets verkeerd gedaan hij runt nu gewoon :)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:20:
Oké, heb idd iets verkeerd gedaan hij runt nu gewoon :)
Vertel ons dan ook even wat precies :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:22:
[...]

Vertel ons dan ook even wat precies :)
Had de verkeerde standoffs gebruikt waardoor de videokaart niet helemaal de slot in ging... Ik heb toen hogere standoffs erin gezet en nu werkt alles als een zonnetje :)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:53:
[...]

Had de verkeerde standoffs gebruikt waardoor de videokaart niet helemaal de slot in ging... Ik heb toen hogere standoffs erin gezet en nu werkt alles als een zonnetje :)
Mooi dat het opgelost is :)
Pagina: 1