Stilste 80mm / 120mm fans? Waar o waar?

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Voor het verminderen van het aantal dB van mijn Delta AFB-60HP wil ik een 80mm fan op mijn Alpha heatsink. Welke 80mm fan produceert zo weinig mogelijk geluid, maar toch een hoog aantal CFM-metjes?

Op dit moment heb ik twee CoolerMasters 80mm aan de voorkant + blowholes gemonteerd, maar die wil ik vervangen door één 120mm fan. Welke 120mm fan produceert weinig geluid, maar toch ook een hoog aantal CFM?

Sorry tweakers als dit onderwerp al bestaat, hopelijk kunnen jullie normaal antwoord geven.

:?

Apple | Marantz | B&W

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

sorry maar een hoog aantal cfm en een lage geluidsproductie is ongemogelijk

Verwijderd

Als geld geen rol speelt, zou ik voor een PAPST of een PANAFLO gaan. Deze zijn echter niet overal verkrijgbaar en erg duur. Ikzelf gebruik SUNON koelers, zijn redelijk stil en hebben een goede CFM.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb de Panaflo 120mm L1A, produceert 68,9 cfm en toch maar 30db. Vond ik de beste geluid/cfm ratio hebben.
Voor een 80mm fan heb je de Panaflo 80mm H1a, 32db en 39,6 cfm. Papst heeft verder ook een aantal zeer goede fans die stil zijn, maar toch een aardige cfm hebben.

Papst fans zijn vrij duur. Panaflo's zijn wel wat goedkoper, maar alleen verkrijgbaar in Amerika. Moet je gewoon een gezamenlijke inkoopactie doen bij b.v. http://teamawe.safeshopper.com/. Deel je alle kosten (btw en vervoerskosten) met elkaar.

"Choose life"

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Op donderdag 28 juni 2001 14:11 schreef ImaStar iets over fans:
<snip>
Lees net dat die Panaflo's alleen in Amerika te krijgen zijn, maar weet iemand een zaakje in de regio tussen Amsterdam en Utrecht waar je aan die Papst's kan komen? Ben niet zo gek op online zaken zoals Conrad, al heeft die ook een filiaal, maar niet in de betreffende regio :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

't is niet Nederland, maar 't is ook niet de US : www.wallabie.com
Panaflo's beschikbaar v.a. juli

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:25 schreef S913 het volgende:

[...] maar weet iemand een zaakje in de regio tussen Amsterdam en Utrecht waar je aan die Papst's kan komen? [...]
Hier in Eindhoven verkoopt electronicawinkel DISPLAY (hebben geen website :( ) Papst fans. Er zijn vast wel meerdere vestigingen in NL. Ze verkopen ook variofans :9 van Papst. Maar dan kun je nu vast je protemonnee trekken, want ze zijn duur +\- NLG 60.

Verwijderd

Heb zelf nier twee 230 V 120mm x 120mm SUNON fans er in zitten. hebben normaal iets van een cfm van 180 m^3 maar ik heb ze serieel gezet, totaal geruisloos, voeding (enermax EG-365P-VE) maakt meer geluid. Alleen cfm is dan wel stukken minder maar denk ik toch nog steeds voldoende.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op vrijdag 29 juni 2001 01:55 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Hier in Eindhoven verkoopt electronicawinkel DISPLAY (hebben geen website :( ) Papst fans. Er zijn vast wel meerdere vestigingen in NL. Ze verkopen ook variofans :9 van Papst. Maar dan kun je nu vast je protemonnee trekken, want ze zijn duur +\- NLG 60.
In Utrecht zit ook een Display winkel: op de Lange Viestraat

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Mijn Delta WFB1212H 120x120 produceerd:
- 87 CFM
- 37 dB
- 2470 RPM

Verwijderd

Papst fans worden snel en degelijk geleverd door www.space-promotion.nl. Ik heb er recentelijk een aantal besteld en ben zeer tevreden.

;)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 08:33 schreef ShinDog het volgende:
Mijn Delta WFB1212H 120x120 produceerd:
- 87 CFM
- 37 dB
- 2470 RPM
Zie daar dus het probleem, dat is vrijwel net zo veel herrie als twee 80mm Sunon's of Coolermasters...

massari,
de weg naar minder herrie bij betere koeling is inderdaad een grotere fan. Papst (zie b.v. http://www.space-promotion.nl/WinkelenBlowers.html )
of Panaflo met meer lucht verplaatst en toch redelijk stil.

Omdat een grotere fan stiller is bij dezelfde lucht verplaatsing, win je nog meer, je kunt de fan nu op een lagere spanning zetten voor nog minder herrie.

Panaflo's.... helaas zul je toegang tot een creditcard moeten hebben zodat je in de Verenigde Staten kunt bestellen.
(Als er toevallig nog een winkelier meekijkt,
Hier kun je geld mee verdienen !!)

8-)

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Bedankt luitjes,

Ik denk dat ik ga voor wat PAPST fannetjes. 1 120mm fan aan de voorkant en 2 80mm aan de achterkant van de kast (Inwin Q500) + 1 80mm als vervanging van mijn Delta AFB-60HP, want die maakt echt takke-herrie. Vond hem in het begin erg leuk en aardig werken, maar als je urenlang achter je PC een spel zit te spelen en door het geluid dus de volume van je speakers flink omhoog moet zetten... daar word je ook niet echt vrolijk van. k'Hoor mijn eigen muis niet eens meer klikken.

:? :?

Apple | Marantz | B&W

• HENNEP
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

wat vinden jullie van deze??

Delta FFB-1212EHE fl. 95,00

De Koning der Kastkoelers. Met 120mm de grootste koeler die wij leveren van het bekende merk Delta

190 CFM
7 - 13,2 Volt
4000rpm @ 12 Volt

deze kan ik halen bij space-promotion voor 95 piek.

Maakt deze Veel Herrie????? :?
Ik wil namelijk een 120mm Fan in de bovenkant van mijn kast bouwen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Die maakt extreem veel herrie ja

Verwijderd

mmmjahh..
iets van dik 50 Db, da's net zoveel herrie als een Delta60HP..

:P

Verwijderd

waar koop ik deze Ik heb de Panaflo 120mm L1A, produceert 68,9 cfm en toch maar 30db. Vond ik de beste geluid/cfm ratio hebben.

ik wil m wel hebben :) ( kopen )

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 18:10 schreef -SK- het volgende:
waar koop ik deze

Panaflo 120mm L1A,
ik wil m wel hebben :) ( kopen )
Alleen in de USA, ze willen niet eens een distributeur in EU, heb ik gehoord van één van de grootste cooling distributeurs in EU (dus niet in NL).

Je zult ze dus uit de USA moeten halen, maar dr zijn zat alternatieven hoor.. kijk eens naar Sunon, Papst of YS-Tech fans, die zijn bijna netzo goed en gewoon hier in NL te krijgen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

zit zelf te denken aan blow hole met:

Papst 4412FM 120mm 82,4CFM 38dB fl.59,-

space promotion, maar eerst effe de shop survey checken :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Op vrijdag 29 juni 2001 14:50 schreef HENNEP het volgende:
wat vinden jullie van deze??

Delta FFB-1212EHE fl. 95,00

190 CFM
7 - 13,2 Volt
4000rpm @ 12 Volt

Maakt deze Veel Herrie????? :?
Hahaha.
Ja dus... 59dB volgens Delta zelf :)

Verwijderd

De stilste 80mm fan is in elk geval de Papst 8412 NGL fan, die produceert maar 12 dB (!!!) bij een luchtverplaatsing van 33 m³/h. Je kunt 'm hier kopen:
www.dil.nl
www.aconto.de
www.mindfactory.de
www.comex-sales.com (mailtje sturen), of bestellen bij je plaatselijke electroboer.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 29 juni 2001 19:17 schreef 2Dutch2 het volgende:
zit zelf te denken aan blow hole met:

Papst 4412FM 120mm 82,4CFM 38dB fl.59,-

space promotion, maar eerst effe de shop survey checken :)
space promotion is een uitstekenden handeltje mijn fans waren mooi op tijd :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik heb hier nog wel een Panaflo koeler liggen,... wel 92 mm... mag gratis hebben,.. houd er wel rekening mee,...DEZE IS DUS NIET STIL.....

Roeland

Verwijderd

Vraagje:

Wat is de omrekeningsfaktor van Cfm (cubic feet per minute) naar m^3/h (kubike meter per uur)

Maw, hoeveel is een foot eigenlijk, dan kan ik het wel uitrekenen

• Overspeed
  • Laatst online: 18-05 00:54
Op zaterdag 30 juni 2001 14:44 schreef newby het volgende:
Maw, hoeveel is een foot eigenlijk, dan kan ik het wel uitrekenen
Iets van 30-33 cm toch?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Pagina: 1