wat zit er allemaal in een dell workstation?

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
jullie zijn allemaal tweakers dus jullie schroeven echt alles uit elkaar! dan kunnen jullie me vast ook vertellen welke merken componenten dell in z'n workstations stopt, en dan specifiek in de precision 330 ( http://www.euro.dell.com/countries/nl/nld/bsd/products/model_precn_precn_330.htm )

ik heb al op hun site gekeken maar daar staan geen merken en types bij. weet iemand dus merk (en type) van:
- moederbord
- geheugen
- kast en voeding (mooie kasten :9 )
- harde schijven (ide)
- cdrom en diskette
- writer
- geluidskaart
- scsi kaart
- keyboard

doel is om als de northwood er eind dit jaar is om zelf een zo stabiel mogelijk P4 systeem te bouwen. En dell zal deze componenten wel uitgebreid getest hebben, toch?

kan ik bij intel net als bij amd ergens vinden welke voeding, kast en geheugen aanbevolen worden bij een p4? links?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Dat verschilt, Dell propt er van alles in namelijk. Moederborden laten ze speciaal maken maar nemen ze ook af bij o.a. Intel. Geheugen kan ook van diverse merken zijn. Laatste geldt ook voor (IDE) disken (SCSI weet ik niet). Dus om er precies een na te bouwen? Neem gewoon goede merk componenten en je hebt geen probleem zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Dell laat vaak apparatuur op het mainbord bouwen. Dat scheelt hun in de kosten, maar vaak is het wel 1e klas spul(zoals 3com netwerk, creative sound en adaptec scsi) Deze worden altijd erg uitgebreid getest en zo ingesteld, dat ze het minst mogelijk aantal problemen(lees, geen problemen(op papier))geven. Dit gaat vaak wel ten koste van de performance.Als je dus op zoek bent naar een systeem waar je weinig mee van plan bent te knoeien, dan zijn de merk pc's een goede oplossing, maar ze zijn wel duurder dan ee zelf in elkaar gezette pc.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Kan me volledig aansluiten bij de eerdere opmerkingen.

Het kan wisselen qua merk maar wel altijd goede kwaliteit. Ik heb trouwens veel dells gezien met Maxtor harddisks.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ik zit dus te wachten op die nieuwe pIV die in Q4 moet komen en wil dan een systeem bouwen wat vooral stabiel moet zijn.
zijn er al borden voor de nieuwe pIV aangekondigd? moet wel raid en ddr op kunnen!
en moet een intel chipset hebben, heb nu een a7v en ik moet zeggen dat ik die via sjip niet heel betrouwbaar vind.
kennen jullie componenten combinaties die niet goed met elkaar werken? volgens mij is het zo dat als je grote merken bij elkaar duwt je nog niet automatisch een stabiel systeem hebt, toch?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Op vrijdag 29 juni 2001 08:37 schreef niXnut het volgende:
..kennen jullie componenten combinaties die niet goed met elkaar werken? volgens mij is het zo dat als je grote merken bij elkaar duwt je nog niet automatisch een stabiel systeem hebt, toch?
Tja, daar kan eigenlijk geen uitspraak over worden gedaan. De één heeft problemen met combinatie zus en zo, terwijl de ander er juist geen problemen mee schijnt te hebben. Zelf ben ik nooit tegen stabiliteits en incompatibiliteits problemen opgelopen; koos/kies altijd voor gangbare A merken. En lees her en der altijd wat voordat ik tot aanschaf over ga.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Dell stopt alleenmaar Top-hardware in hun kasten, ik heb er zelf ook 1.

Dell Precision 220
-Dell Mobo met Onboard 3Com 10/100mbit kaart, SoundCard en 2 USB poorten
-Intel P3 800mhz
-512Ram
-40gig Hd waarvan ik 't merk ff'tjes nietmeer weet :)

Er zitten 3 geheugen bankjes in en de kast is zeer geschikt om vaak dingen in en uit te halen, je hebt nieteens een schroefendraaier nodig!

Owhja,
je krijg ook nog 2 jaar Support van ze :)

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
staat er geen naam van de fabrikant op die kast?

Pagina: 1