Mijn vraag
Mijn huidige systeem (CPU + RAM + mobo) doet al sinds 2009 trouw dienst.
Echter vrees ik dat ik op korte termijn misschien toch mijn graka zal moeten gaan upgraden wanneer ik BF1 fatsoenlijk wil spelen.
Dit is gebaseerd op mijn ervaring met BF1 demo en mijn wens om games op min. hoog detail te spelen.
Natuurlijk ga ik eerst kijken of mijn huidige systeem BF1 nog fatsoenlijk kan spelen.
Desondanks ben ik toch van plan om mijn systeem begin volgend jaar te gaan upgraden met o.a. nieuwe CPU, RAM en mobo.
Met dat in mijn achterhoofd en mogelijk het spreiden van de kosten, zou het zinvol kunnen zijn om nu alvast een graka upgrade te doen.
Ik vraag me alleen af of ik baat ga hebben bij een graka upgrade gezien mijn huidige systeem specs.
Gaat die graka upgrade geen CPU / RAM bottleneck vormen?
En kan dat dan ook geen (micro) stuttering verookzaken?
Anderzijds heb ik deze review gekeken waarbij ze een RX480 en GTX1060 op oude hardware reviewen en dat ziet er nog niet eens zo slecht uit.
Mijn vraag is: waarom is het, gezien mijn huidige systeem specs, volgens jullie wel of niet zinvol om te upgraden naar een RX480 of GTX1060?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Battlefield 4 en Battlefield 1
Resolutie 1920 x 1200
Systeem specs
Mijn huidige systeem (CPU + RAM + mobo) doet al sinds 2009 trouw dienst.
Echter vrees ik dat ik op korte termijn misschien toch mijn graka zal moeten gaan upgraden wanneer ik BF1 fatsoenlijk wil spelen.
Dit is gebaseerd op mijn ervaring met BF1 demo en mijn wens om games op min. hoog detail te spelen.
Natuurlijk ga ik eerst kijken of mijn huidige systeem BF1 nog fatsoenlijk kan spelen.
Desondanks ben ik toch van plan om mijn systeem begin volgend jaar te gaan upgraden met o.a. nieuwe CPU, RAM en mobo.
Met dat in mijn achterhoofd en mogelijk het spreiden van de kosten, zou het zinvol kunnen zijn om nu alvast een graka upgrade te doen.
Ik vraag me alleen af of ik baat ga hebben bij een graka upgrade gezien mijn huidige systeem specs.
Gaat die graka upgrade geen CPU / RAM bottleneck vormen?
En kan dat dan ook geen (micro) stuttering verookzaken?
Anderzijds heb ik deze review gekeken waarbij ze een RX480 en GTX1060 op oude hardware reviewen en dat ziet er nog niet eens zo slecht uit.
Mijn vraag is: waarom is het, gezien mijn huidige systeem specs, volgens jullie wel of niet zinvol om te upgraden naar een RX480 of GTX1060?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Battlefield 4 en Battlefield 1
Resolutie 1920 x 1200
Systeem specs
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Core i7 920 (4.02Ghz @ 1.35v) (3836A875) | -- | -- |
| 1 | Asus P6T-Deluxe | -- | -- |
| 1 | Club 3D Radeon HD 7950 royalKing | € 0,- | € 0,- |
| 3 | 640Gb Samsung F1 Spinpoint (2 x 640Gb in RAID 0) | -- | -- |
| 1 | Asus Xonar DGX | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Cooler Master CM690 | -- | -- |
| 1 | Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 5 | Scythe S-Flex SFF21F, 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair TR3X6G1600C8D (1700Mhz @ 8-8-8-24-1T) | -- | -- |
| 1 | Samsung optical drive | -- | -- |
| 1 | Zalman 850W | -- | -- |
| 1 | Samsung 840 Pro 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | D-Tek Fuzion v1, Thermochill 120.2, Swiftech MCP 655, EK reservoir, XSPC black tubing, Bitspower fit | -- | -- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 33,95 | |