Is DivX zeer afhankelijk van VGA kaart ?

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:17
Ik ga deze week een Laptop bestellen

Is DivX erg afhankelijk van de grafische kaart die zich in een laptop bevind ?

Het is een P3 1ghz met 256 mb ..
Is dat dan goed te draaien ?
Videokaart is zon SiS 630S met shared memory.

Verwijderd

wel een tv-out nemen he!!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

Heeft erg weinig te maken met je grafische kaart hoor. Het is je CPU die de decoding doet.

Verwijderd

zonder tv-out is divx niets

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 17:32
idd. alleen op teevee bekijken zulks! :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
meestal kijk ik DivX op een beamer >:)

• stfn345
Ja dat was ik ook van plan maar was benieuwd of da ding nie crappy gaat lopen door zon cheapass vga dingetje erin.
Niet dus :P KEWL!!

• stfn345
Die tvout van zon laptop .. moet dat in driver geregeld worden of is het zoals het vaak is dat het standaard output is ook buiten windows dus ook boot proces ..

Verwijderd

gaat wel werken, maar alleen leuk met een tv out. En dan op je tvtje

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
Mijn ervaring met de video kaart is dat mijn viper550 TNT1 een slecht beeld geeft en af en toe hakkelt(om de 6 seconden).

Ik had even een TNT2 in dezelfde config en toen ging alles soepel dus je videokaart maakt wel degelijk uit!!!

Met mijn p2-400 met Geforce2mx loopt de divx soepel op 1024*768 bij 32 bits kleuren

Hoop dat je hier iets aan hebt

Verwijderd

staat volgens mij ook nog op de DivX site enzo ...
je cpu rekent misschien wel, maar als je een betere videokaart heb is het beeld dus echt wel vet beter!!!

Echt ik zweer het!!

Bij mij op mun lappie (PIII 600 met Ati Rage Mobility 4MB)zijn ze hartstikke korrelig

op de pc van mun maat (AMD 700 met Geforce II) is ie vet mooi....
CPU snelheid verschilt dus niet echt veel, maar de kwaliteit wel!!

En als je alleen DivX gaat kijken op je lappie ken je net zo goed een betere videokaart voor je desktop kopuh....

Een vette videokaart is toch altijd een pre :?

Greetzz,
Daryath ;)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij maakt het wel degelijk uit of je een goede videokaart hebt wil je DivX goed kunnen bekijken.
Heb thuis ook nog een PII 266 met een tnt2, daar draait een zware divx film net op. Kijk ik hier op mijn werk op een PIII 500 met een 4mb vga kaartje, dan zuigt die kwaliteit echt super...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb DivX'en gewoon gekeken op een K6-2 450 met 32 Mb en een PCI S3 Virge 4 Mb. Het gaat om overall system performance. In andere woorden, je systeem moet gewoon lekker soepel lopen. Verder is het DivX afspelen uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de drivers van je videokaart, je CPU, de gebruikte software etc... CPU is toch wel de grootste slokop qua invloed.

• coolgoza
  • Laatst online: 21-08 22:03
Bij mij crashen sommige films, dan moet ik dus de film ietsje doortrekken en dan gaat ie verder.

Verder hastikke mooi beeld met athlon 900 + asus v7100

Nature will strike back.....

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:54
Ik had een Diamond Speedstar A50 met 8MB daar liep de DivX redelijk op, bij snelle overgangen hield hij het niet bij, maar toen ik van SiS (Sis 6328 chip) de laatste drivers installeerde liep alles als een trein (geen NS dus :) , perfect beeld.
Dus ik dat het erg belangrijk is dat je ook goede drivers hebt. Ik heb wel eens gehoord van mensen die w2k met een 2MB videokaart hadden op een laptop en perfecte DivX draaiden)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
Op donderdag 28 juni 2001 14:37 schreef coolgoza het volgende:
Bij mij crashen sommige films, dan moet ik dus de film ietsje doortrekken en dan gaat ie verder.
Dat heeft niks met je videokaart te maken, maar met de DivX die je afspeelt. Daar zit dan een foutje in en dan blijft het beeld hangen. Er zijn wel progjes voor die dit verhelpen, dan speelt ie dus automatisch door zonder dat je de film een stukje moet doortrekken.

edit:

linkje naar DivX antifreeze : http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxaf.html

Engineering

Verwijderd

Met mijn systeem draait het ook allemaal wel soepeltjes, ik moet alleen wel zeggen dat et beeld op een monitor wel tegenvalt, maar op een tv is het beter :)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

De videokaart maakt wel uit. Ik had eerst een gare Diamond Stealth64 VRAM 2Mb en divx was dus niks daarmee. Toen verruild voor een Stealth S540 32mb en het ging stukken beter :).

Maar als je een beetje moderne vga-kaart hebt, maakt het niks uit

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik draai DIVx hier op mijn notebook. En daar zit een crappy ATI rage mobility met 8 meg in. Het is wel een PIII700.

Ik denk dus dat het een combinatie is.

Als je een processor +650Mhz heb dan kan je zelfs met een trident kaart nog uit de voeten.

Heb je minder PK's in je processor dan zal een betere videokaart wel wat helpen. Processor is het belangrijkste omdat de Mpeg4 decoding door de processor gebeurt.

En een 2meg kaartje is inderdaad wel heeeeeeeel mager.

Verwijderd

Divx heeft niets te maken met je videokaart.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:10 schreef Barne het volgende:
|:(

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 28 juni 2001 13:55 schreef obsidian het volgende:
Heeft erg weinig te maken met je grafische kaart hoor. Het is je CPU die de decoding doet.
Maar er is meer nodig dan decoden om dat beeld op je scherm te zetten :). Als je een videokaart hebt die bepaalde DX overlay dingen niet ondersteunt gaat het fullscreen bijvoorbeeld erg brak terwijl het op 100% schitterend loopt..
Op donderdag 28 juni 2001 16:10 schreef Barne het volgende:
Spuit 11... :(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 06:38

ossy

Festina Lente

Ach toen ik mij v7700 nog niet had draaide divx-jes op m'n 1Gig met S3 trio 2mb pci :? ook al prima iets, wel mindere kwaliteit

Specs

Verwijderd

ik wou net zeggen...

een DIVX leunt heel zwaar op je processor!
de processor die berekent in principe alle beelden die jij te zien krijgt!

dus het maakt niks uit of je nou een geforce3 hebt of een oelieboelie kaart ;)
hooguit de beeldkwaliteit (refresh-rate/scherpte van het beeld bv)

Verwijderd

UTFS

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kicked/to.V&B

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Op vrijdag 29 juni 2001 00:50 schreef robgee het volgende:
een DIVX leunt heel zwaar op je processor!
de processor die berekent in principe alle beelden die jij te zien krijgt!

dus het maakt niks uit of je nou een geforce3 hebt of een oelieboelie kaart ;)
hooguit de beeldkwaliteit (refresh-rate/scherpte van het beeld bv)
De CPU berekent altijd de beelden op 100% (dus iets van 600x300 of zo). Als je dat 1:1 op je scherm zet maakt de vidkaart inderdaad geen zak uit. Pas als je 't beeld wilt upscalen naar fullscreen merk je 't verschil tussen een vidcard die dit in hardware doet met goede interpolatie (perfect beeld), en de software-variant zonder interpolatie (korrelig en baggertraag).

• stfn345
Thanks dudes ..
:P
Leuke lange draad

Verwijderd

Is het een compaq toevallig? die laptop...
Op werk ook allemaal van die dingen, draait divx soepeltjes op EN zit tv-out op....meer bedoelt voor de presentaties, maar een filmpje op een beamer is natuurlijk wel erg vetjes.
Pagina: 1