Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd bij het finetunen van 'mooie' build

Pagina: 1
Acties:

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:13
Ha allen!

Ik sta op het punt een nieuw systeem te bouwen.
Mijn oude systeem is inmiddels 5 jaar oud en mag wat mij betreft met pensioen. Vroeger speelde ik nog wel eens games, maar met mijn oude GPU nu eigenlijk zelden. Aangezien ik met mijn nieuwe systeem dit weer kan, ga ik dat wellicht doen, maar de nadruk ligt voornamelijk op het snel en zorgeloos werken (op twee schermen)

Ik heb geen moeite íets te veel te betalen voor producten, aangezien ik de looks van het geheel belangrijk vind. De samenstelling zoals nu bepaald is dan ook tot stand gekomen door te kijken naar de prestatie die ik ongeveer wil halen op een bepaald onderdeel, en daar vervolgens het 'mooiste' product gekozen. Ik snap dat smaak per persoon verschilt, maar hopelijk kunnen jullie zien welke kant ik ongeveer op wil!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe een recente game spelen, maar voornamelijk lange dagen snel en zorgeloos werken op twee schermen. Zo min mogelijk geluid en een mooie look is eigenlijk nog wel het belangrijkst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een bedrag van 1500-1700 heb ik hier voor vrij gehouden. Minder is altijd mooi meegenomen, maar indien ik ga inleveren op geluidsproductie of bouwkwaliteit hoeft dit absoluut niet!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit scherm, samen met wat randapparatuur zoals te vinden in 'mijn inventaris' van heul lang geleden :9

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wellicht zo'n nieuwe M.2 ssd die op het moederbord zit, maar tot op heden vind ik die wel vrij duur, en zo ver ik gelezen heb nog niet opwegen tegen de extra performance, toch?!

Daarnaast staat er nog een extra fan bij, die is ter vervanging van de cpu-fan, de kleur valt erg op tussen de rest...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
EVGA & Asus

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en mooi mogelijk

Ga je overklokken?
Is met mijn gebruik absoluut niet nodig, daarbij komt dat ik zo min mogelijk problemen zoek :+

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik hoor graag van jullie als ik een onverstandige keuze heb gemaakt, waarbij ik te erg ben gaan letten op hoe een product er uit ziet, en niet op de technische kant heb gelet!
- Zal ik een strak cpu watersetje toevoegen, of is luchtkoeling beter met oog op een stille build?
- Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie eventueel voor toevoegingen hebben aan dit systeem.

Bedankt alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,50€ 245,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 209,95€ 209,95
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 469,50€ 469,50
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs€ 161,99€ 161,99
1Noctua NH-U12S€ 55,90€ 55,90
1Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 PWM, 120mm€ 22,51€ 22,51
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16€ 104,80€ 104,80
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 116,99€ 116,99
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.542,04

Verwijderd

Je gaat niet overklokken, maar kiest vervolgens voor een K cpu en een dik overklok moederbord. Rekening houdend dat je graag een Asus bord wilt die er mooit uit ziet kun je prima één van de volgende nemen:
pricewatch: Asus H170 PRO GAMING
pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura nemen i.c.m. een pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed

Maar niet ASUS borden zoals de pricewatch: MSI B150 GAMING M3 , pricewatch: MSI Z170A-G43 PLUS of pricewatch: ASRock Z170 Extreme4 zijn ook prima en zo zijn er nog wel meer. Een z170 bord is nodig nodig als je niet gaat overklokken of geen sli wilt draaien, maar voor het uiterlijk kan het natuurlijk alsnog een keuze zijn.

Qua CPU koeling is een pricewatch: Arctic Freezer i32 of pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A ook al ruim voldoende voor deze CPU.

Waar heb je 750 watt voor nodig? Een i5 i.c.m. met een GTX 1070 tikt onder volle belasting amper de 275 watt aan. Prijs/kwaliteit is een pricewatch: Corsair RM550x de beste keuze voor een dergelijk system.