Dell XPS 15 L502X SSD upgrade windows 7 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 23:17
Heb zojuist mijn Dell XPS15 geupgrade met een SSD.

Ik heb meerdere windows 7 ISO's geprobeerd, met de meeste krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://www.drivereasy.com/wp-content/uploads/2016/06/img_5751005d9e1c2.png

Bij de laatste werkte de installatie wel maar als hij dan opnieuw opstart dan komt er een zwart scherm met een blinkend _ teken.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de extra HD tray die ik in de CD drive had geplaatst er ook al uit gehaald.

N.b. heb de SSD in de laptop geplaatst en de oude HD in de hd bracket in cd tray.

Betreft een samsung sm863 120gb

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:52
Hmm, dat is best wel een vage melding, aangezien de installatie programma al reeds van een schijfje wordt gelezen moet je er toch vanuit gaan dat deze de dvd-rom drivers ook geladen heeft.

Kun je anders niet booten van een USB stick?
ISO downloaden van de Microsoft site en met het programma Rufus een bootable USB stick maken. (installatie gaat nog tig keer sneller ook).

Mijn YouTube Channel

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zijn je ISO's wel goed? Check even de hash waardes of dit kloppen. Dit soort meldingen kan je ook krijgen als je installatie medium niet deugd.

Alternatief is je laptop te nieuw voor Windows 7 om goed op te functioneren. Alles van Skylake generatie en later is het een klus om Windows 7 werkend te krijgen.

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:04
Windows 7 heeft standaard geen NVMe drivers in de setup aan boord. Misschien kan je hier iets mee? http://forum.notebookrevi...th-m-2-pcie-drive.789115/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 23:17
CMD-Snake schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:05:
Zijn je ISO's wel goed? Check even de hash waardes of dit kloppen. Dit soort meldingen kan je ook krijgen als je installatie medium niet deugd.

Alternatief is je laptop te nieuw voor Windows 7 om goed op te functioneren. Alles van Skylake generatie en later is het een klus om Windows 7 werkend te krijgen.
Het is een L502X versie uit 2011.... heb er altijd moeiteloos windows 7 op kunnen draaien. Heb recent de HD geupgrade naar SSD en de DVD drive er uit gehaald. Al deze installaties heb ik uitgevoerd via USB (rufus).
Ik weet wel zeker dat de installatie iso's goed zijn. Heb er eerst maar windows 10 op gezet... dat werkt wel... maar ik kan er maar niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:33

NSG

Je weet niks!

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe je de installatie precies heb uitgevoerd, maar ik ben ook in bezit van een L502x geweest en dit probleem komt mij wel bekend voor. Precieze oorzaak weet ik niet meer, maar op de volgende manier zou het moeten lukken:

-Gebruik Windows USB/DVD Download Tool om de .iso op je usb-stick te zetten.
-Sluit alleen de SSD aan, ontkoppel de HDD
-Plug de usb stick in de eSata/USB2.0 poort
-Installeren maar.

Start je laptop niet op nadat je de HDD-tray weer gekoppeld hebt, dan heeft deze hoogstwaarschijnlijk nog een MBR partitie, die moet je dus verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertVl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb het zelfde probleem, ook met een XPS 15 en met SSD (Crucial MX300)
Ik wilde een clean install doen van Win 10 op een nieuwe SSD, maar krijg dezelfde boodschap. Windows kan dus wel zien dat er drivers missen en aangeven dat de juiste er niet tussen zit, maak kan niet aangeven welke er mist.Zal het nu met een clone proberen (Acronis), heb allen nog een SATA/USB kabel nodig.

Maar mocht er nog iemand ideeën hebben om het direct werkend te krijgen (start up via USB met Win 10 hulp programma) hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:33

NSG

Je weet niks!

AlbertVl schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:39:
Ik heb het zelfde probleem, ook met een XPS 15 en met SSD (Crucial MX300)
Ik wilde een clean install doen van Win 10 op een nieuwe SSD, maar krijg dezelfde boodschap. Windows kan dus wel zien dat er drivers missen en aangeven dat de juiste er niet tussen zit, maak kan niet aangeven welke er mist.Zal het nu met een clone proberen (Acronis), heb allen nog een SATA/USB kabel nodig.

Maar mocht er nog iemand ideeën hebben om het direct werkend te krijgen (start up via USB met Win 10 hulp programma) hoor ik het graag
Heb je mijn comment hierboven gevolgd? Ik vermoed dat je nu gebruik probeert te maken van een van de USB3.0 poorten in plaats van de USB2.0/eSATAp poort (rechterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertVl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07-2024
Bedankt en ja, je hebt gelijk via de 3.0 poort.
Ondertussen hd gecloned via Acronis, werkte goed. Laptop start nu perfect op (en snel) alleen bevriest Windows nu plotseling. Ben nu bezig de drivers (video/audio, etc.) bij te werken.
Als Dat niet lukt zal ik er alsnog een clean install op opeten zetten.
Pagina: 1