• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
Ik zoek een?
Smartwatch

Wat is je budget?
€400 max. incl. alles. Nou ja, max... ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Notificaties, Spotify bedienen, uiteraard tijd checken, route checken - standaard shit dus?. En evt. een keer hardlopen, waarbij ik ook Spotify wil gebruiken (dus óf standalone Spotify óf telefoon mee).

Design?
Roestvrij staal of iets wat erop lijkt. Te combineren met stalen schakelband of leer. Het is enerzijds een "accessoire", anderzijds een smartwatch. Polsen zijn aan de smalle kant.

Wat heb je zelf al gevonden?
Huawei Watch, Fossil Q Marshal, Moto360, Apple Watch, Samsung Gear S2/3.

Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel heb ik een iPhone SE. Ben ik achteraf toch niet echt blij mee. Deze is in perfecte staat, dus die kan ik nog wel voor een prima prijs verkopen. Apple Watch 2 vind ik een leuk apparaat, maar de roestvrij stalen vind ik véél te duur (welke gekken geven dat uit) en de zilverkleurige lijkt me net niks (en vind ik duur). Ik denk erover weer terug te gaan naar Android en dan kan ik mooi naar een goedkope Android Wear watch of evt. Tizen.
Ik hoor graag voor- en nadelen van de Android Wear/Tizen watches t.o.v. de Apple Watch (is het geld het waard als ik iOS an sich minder vind? ). En ik hoor (zie) graag hoe e.e.a. staat op een redelijk smalle pols... Vooral de dure S3 lijkt me veel te groot.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-07 21:55

Sorbo

Uw hulp in huis!

Voor kleine polsen vallen de Gear S2 en de Apple Watch naar mijn mening het mooist.

Wat is de reden dat de SE tegenvalt? Het formaat of het OS? Want uiteindelijk bepaalt je platform wat je het best kunt halen.

En belangrijker: Wat is je polsomtrek, en heb je toevallig een foto van je pols met een horloge om (waarvan je het formaat weet)?

• barrymossel
Sorbo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:30:
Voor kleine polsen vallen de Gear S2 en de Apple Watch naar mijn mening het mooist.

Wat is de reden dat de SE tegenvalt? Het formaat of het OS? Want uiteindelijk bepaalt je platform wat je het best kunt halen.

En belangrijker: Wat is je polsomtrek, en heb je toevallig een foto van je pols met een horloge om (waarvan je het formaat weet)?
iOS valt me uiteindelijk erg tegen in vergelijking met Android (terwijl de start prima was). Het formaat van de telefoon is prima, maar ik druk vaak naast een letter of x-je (maar dit lijkt ook echt aan iOS te liggen - voor mijn gevoel moet ik lager tikken dan het daadwerkelijke x-je). De software klopt toch net niet en ik kan er gewoonweg niet aan wennen.
De Apple Watch (2) vind ik best mooi, maar te duur. Die zou ik alleen kopen als ik bij iOS blij, maar zoals hierboven al blijkt ga ik waarschijnlijk gewoon over naar Android (Pixel...?).

Dus dan blijft een Tizen/Android Watch over.

Foto hieronder is met een analoog horloge: 36 mm breed, 40 mm hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/maKTk8hLfGXnlkG4Avg4dCfZ/full.jpg

Dus als ik dit zelf zo zie moet het een Huawei of Samsung Gear S2 worden. Die paar mm van de S3 of een Fossil zijn denk ik toch direct wel veel.

• barrymossel
Overigens, ik wil ook graag Always-On.

En dit lijkt niet echt te kloppen, wel?

http://www.smartwatchshop...jken/644510/689185/735266

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-07 20:07
vergeet niet te kijken naar de Garmin's. Die zijn vooral gericht op hardlopen en andere sporten. Ze hebben allemaal smartwatch functies als notificaties etc.

• barrymossel
Baksteen89 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:06:
vergeet niet te kijken naar de Garmin's. Die zijn vooral gericht op hardlopen en andere sporten. Ze hebben allemaal smartwatch functies als notificaties etc.
Maar die hebben volgens mij een iets te sportieve stijl (rubber/plastic/etc.) toch?

---edit---
Ik wil een nieuw horloge dat er (mooi) uit ziet en "smart" is, dus notificaties, navigatie, etc. Sporten doe ik in de sportschool en dan ga ik geen horloge dragen. De hartslag boeit me ook niet en het aantal stappen of weet ik veel ook niet.
Verlengstuk van mijn telefoon en ietwat stylish dus.

[ Voor 30% gewijzigd door barrymossel op 22-09-2016 21:12 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 10:31
Je kunt ook nog kijken naar de Pebble, en dan met name de stalen versie (ik meen de Pebble Time Steel of de Pebble Time 2). Muziek bedienen kan, maar je moet wel alsnog je telefoon bij je hebben. Hardlopen kan erop, en zolang je navigatie notificaties doorgeeft dan komen deze ook op je horloge uit.

Het is verre van zo mooi als een Apple Watch of Android Wear horloge, maar het is wel functioneel.

• barrymossel
Xudonax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:14:
Je kunt ook nog kijken naar de Pebble, en dan met name de stalen versie (ik meen de Pebble Time Steel of de Pebble Time 2). Muziek bedienen kan, maar je moet wel alsnog je telefoon bij je hebben. Hardlopen kan erop, en zolang je navigatie notificaties doorgeeft dan komen deze ook op je horloge uit.

Het is verre van zo mooi als een Apple Watch of Android Wear horloge, maar het is wel functioneel.
Ik heb de Pebble Time Round overwogen alsook die Kickstarter variant van laatst, maar design vind ik toch belangrijker. En een touchscreen lijkt me gewoon erg fijn.

Hmmm lastig ;)

• Baksteen89
barrymossel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:10:
[...]

Maar die hebben volgens mij een iets te sportieve stijl (rubber/plastic/etc.) toch?

---edit---
Ik wil een nieuw horloge dat er (mooi) uit ziet en "smart" is, dus notificaties, navigatie, etc. Sporten doe ik in de sportschool en dan ga ik geen horloge dragen. De hartslag boeit me ook niet en het aantal stappen of weet ik veel ook niet.
Verlengstuk van mijn telefoon en ietwat stylish dus.
De Fenix 3 modellen zijn best mooi vind ik. maar je heb gelijk, meer voor sporten. Ik vind ze vooral fijn omdat ze bijna een week doen per oplaad beurt. meeste smartwatches halen het net een dag, misschien twee.

https://buy.garmin.com/nl...active-hr/prod538374.html

https://buy.garmin.com/nl...n/fenix-3/prod160512.html

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:00
Wellicht even wachten op Asus Zenwatch 3?

https://www.asus.com/ZenWatch/ASUS-ZenWatch-3-WI503Q/

• barrymossel
Ook redelijk groot en misschien iets té stylish. Ik vraag me dan ook af in hoeverre die soc sneller/beter is dan de Qualcomm 400's? Scheelt dat veel, is dat te merken?
Baksteen89 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:21:
[...]

De Fenix 3 modellen zijn best mooi vind ik. maar je heb gelijk, meer voor sporten. Ik vind ze vooral fijn omdat ze bijna een week doen per oplaad beurt. meeste smartwatches halen het net een dag, misschien twee.

https://buy.garmin.com/nl...active-hr/prod538374.html

https://buy.garmin.com/nl...n/fenix-3/prod160512.html
Niet mijn ding... Smaak enzo.

[ Voor 42% gewijzigd door barrymossel op 22-09-2016 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baksteen89
Dat snap ik, ieder zijn eigen ding.

Dan houd mijn advies op. Heb verder alleen ervaring met de Microsoft band 2. Maar dat lijkt me niks voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:31
Ben met mijn dunne polsen uiterst tevreden met mijn metalen Huawei Watch.
Deze doet alles wat je wilt en ziet er goed uit. Heeft daarnaast een Amoled scherm wat ook buiten nog is af te lezen.

Het mooiste zou zijn dat je ze in het echt bekijkt in een winkel, Daar kun je in ieder geval goed zien hoe groot ze uitvallen en of je ze 'stylish' genoeg vindt.
Pagina: 1