Snelheid van playstation verhogen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaj3003
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-09-2021
Mijn vraag
Hoe kan ik een snellere verbinding krijgen?

Ik lees overal dat je gewoon een LAN kabel in je playstation moet steken, maar mijn router zit heel ver van mijn playstation af, dus dat is eigenlijk geen optie tenzij er een soort draadloze kastjes zijn waar je een ethernet kabel in kunt stoppen...
Toen kwam ik bij wifi extenders met ethernet kabel aansluitingen, ik koop een extender, blijkt de verbinding die ik met de extender krijg nog slomer te zijn dan die ik heb met gewoon draadloze wifi.
Is er een simpele manier of iets waarmee ik de snelheid toch kan verhogen?

sorry, ik weet vrij weinig van elektronica dus graag met uitleg erbij :)
alvast bedankt!

Alle reacties

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
https://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

Zit hier misschien iets tussen? Dan kun je vlakbij je router de utp 'de stroomkabels in laten gaan' en vlakbij je playstation de utp weer 'uit de stroomkabels halen'.

Heb er verder geen ervaring mee, maar andere Tweakers misschien wel.

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 23:42
Wat is de huidige snelheid die je haalt als je netwerkverbinding van je PS4 test? (met en zonder extender)

enne, welke extender als ik vragen mag?

[ Voor 16% gewijzigd door The_Vice op 22-09-2016 19:01 ]

• kaj3003
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-09-2021
The_Vice schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:55:
Wat is de huidige snelheid die je haalt als je netwerkverbinding van je PS4 test? (met en zonder extender)
De snelheid zonder extender is 5,8mb/s en 1,2mb/s
en de snelheid met extender is 257kb/s en 15kb/s
ik gebruik de TP line range extender met Lan poort

[ Voor 7% gewijzigd door kaj3003 op 22-09-2016 19:11 ]

• The_Vice
Haal hier met powerline zo'n 29 mb/s,
via wifi zo'n 10 mb/s, maar PS4 en router staan redelijk dicht bij elkaar.

Powerline zou het dus kunnen verbeteren, maar hangt welk een beetje af je bedrading. (De mijne zou theoretisch hogere waarde moeten halen via Powerline, maar denk de bedrading niet even kosher is overal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
Volgens mij is zo'n range extender maar zo goed als het signaal wat ie oppikt. Als dat net zo slecht is als je PS4 omdat ie daar in de buurt zit zal het niet veel doen.
Is het een 2.4 of 5 Ghz extender?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wij hebben devolo dlan apparaten, met 1200 serie haal ik max 200 mbit, qua stabiliteit en snelheid hangt het vooral van je stroomnet af. Die devolo's gebruiken ook aarde, dus als je dat niet hebt, gaat de snelheid al erg omlaag. Mijn huis komt uit 2006, dus redelijk recente kabels. Ik zeg het nogmaals: probeer vaste kabels te gebruiken, dan weet je zeker dat je een snelle en stabiele verbinding krijgt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1