Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie begonnen twijfel laptopkeuze plz help :D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Goedemiddag iedereen,

Ik ben begonnen aan een studie Commerciële Economie, en moet hiervoor een laptop aanschaffen. Ik ben een studentje dus veel geld beschikbaar is er niet. Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee laptops.

De HP 15-BA071ND
Schermdiagonaal 15,6 inch
Processor AMD A6
RAM-geheugen 8 GB
Opslagcapaciteit 128 GB SSD
Videokaart AMD Radeon R4
Prijs €399,-

Asus VivoBook A540SA-DM538T
15,6 inch Full-HD beeldscherm
Intel® Celeron® N3050 processor
4 GB werkgeheugen
128 GB SSD
Intel® HD Graphics (onboard)
Prijs €349,-

Met elkaar vegeleken door tweakers : https://tweakers.net/pricewatch/compare/563853;574435/

Ik heb niet veel verstand ervan maar het ziet er naar uit dat de Asus beter is, op het RAM geheugen na. Ik heb de laptop nodig voor studie doeleinden en wellicht een beetje netflix/ facebooken. Niet intensief gamen, of dat soort dingen. Maar stel dat die HP toch stuk beter blijkt te zijn ben ik ook niet te beroerd om 4 tientjes extra te betalen. Daarnaast lijkt de HP ook sneller? Graag zou ik jullie advies willen horen over wat de beste aankoop zal zijn. Ik wil maximaal ongeveer 400 euro uitgeven

Bij voorbaat dank,

Kevin

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Is een chromebook niks? :) Die hebben vaak ook iets betere beeldkwaliteit. Van de twee die jij noemde zal ik voor de Asus gaan.Kwa prestaties zal het niet veel schelen en de asus is goedkoper. :)

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Voor deze prijs kun je denk ik beter een gebruikte zakelijke laptop kopen. Dan heb je vaak een mooie ultrabook met goede bouwkwaliteit, vaak met SSD nog ook. Deze laptops hebben i5 of i7 processors, hoge resolutie schermen en hebben een nieuwprijs van grofweg 1500 euro. Dat lijkt me een betere optie.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29
Met hjkv hierboven. Ga voor dat budget kijken naar een zakelijk model. Asus en HP consumentenspul is prut die slecht ondersteund blijkt in de praktijk en soms verrassend snel het loodje legt. De zakelijke lijn is vaak een heel ander verhaal. Updates tot en met, degelijk in elkaar gezet, betrouwbaar. Als er vanuit de opleiding geen eisen gesteld worden voldoet elk (bijna)recent systeem. Kijk dus eens naar een EliteBook, Vostro of Lattitude bijvoorbeeld. Met kortingscodes voor Dell komt met €400 een nieuw zakelijk systeem al in bereik. Al zul je met een recente tweedehands nog meer waar voor je geld krijgen.
Qua balans heb je wel liever een SSD (vervangbaar of groot genoeg) dan een iets snellere processor. Dus bijvoorbeeld 4C i7 & 128GB SSD vs 4C i5 & 256GB SSD, zou ik voor de i5 gaan. Een goedkoop model waar je zelf een SSD in kunt zetten kan ook prima.Al is dat bij ultrabooks een beetje zeldzamer ivm kleine behuizing.

Addicted to silent computing

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Hoi. In de keuze tussen die 2 zou ik voor de hp gaan. Die Asus heeft een vrij trage cpu. Die celeron is gebaseerd op een atom. De A6 is sneller, heeft meer cores en heeft ook nog meer geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt allemaal voor de reacties.

Ik zal even kijken voor zo een zakelijke laptop op marktplaats, alleen weet ik niet of het zo slim is om een laptop 2ehands te halen. Tenminste dit lijkt mij zelf persoonlijk toch altijd een beetje een gok wagen (want ik weet natuurlijk niet wat er allemaal mee gebeurt is, daarnaast heb ik zelf weinig verstand van laptops).

Misschien weet je nog suggesties voor bepaalde handelaren. Nog even om terug te komen op de laptops waar ik tussen twijfelde :p. Dus om kort samen te vatten zijn dit geen goede laptops, die mijn studie waarschijnlijk niet zouden volhouden? Of is het meer dat ik dus eigenlijk meer voor mijn geld zou kunnen krijgen.

Daarnaast zag ik dat Crahsystor zei dat ik SSD er ook zelf in kan zetten, is dit makkelijk te doen en stukken goedkoper?

Daarnaast zijn nog steeds alle suggesties welkom en heel erg bedankt voor alle reacties dit helpt echt!

Groetjes,

Kevin

Verwijderd

Topicstarter
johanneslol Chromebook? Wat is het verschil met een laptop en heb je mischien een goede suggestie voor mij van welk model?

Nog bedankt !!
Pagina: 1