Goede koeler i7 6700k boxed

Pagina: 1
Acties:

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-01 16:30
Ik heb een pc built samengesteld, ik mis echter alleen nog een goede stille koeler die past.
De Scythe Mugen 4 PCGH Edition kan blijkbaar problemen veroorzaken. https://nl.hardware.info/...alternatieve-mounting-aan
Is dit een probleem of is dit wel een goede koeler? Anders hebben jullie een alternatief?

Ik zoek een?
Een processor koeling voor bij mijn te bouwen pc. Mijn built is stil dus graag deze processor ook.

Wat is je budget?
maximaal 50euro, of er moet heel veel winst te behalen zijn net boven 50euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, want geen ervaring.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus Z170 PRO GAMING is het moederbord, de intelcore i7 6700k die ik wil kunnen overclocken, Fractal Design Define S behuizing en Kingston HyperX Fury geheugen.

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
https://nl.hardware.info/...22-nieuwe-modellen-getest

Neem hier eens een kijkje zou ik zeggen

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-01 16:30
Oke bedankt, ik zal eens kijken

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 22:29
Ik zit zelf ook te kijken, die NH u14s wordt vaak hoog geprezen. In combinatie met een 1151 socket raadt Noctua aan ram geheugen te nemen dat tot 32mm hoog is (zodat de eerste slot niet wordt geblokkeerd).

De HyperX Fury is met zijn heatsink 34.04mm, maar ze noemen het wel low-profile.

Betekent dit dat het niet past? Of is het mogelijk de koeler net ietsjes hoger te monteren?

Of is er een andere merk ram aan te raden die wel minder dan 32 mm hoog is? (Ik heb een paar opgezocht maar de dimensies zijn vaak niet te vinden, wel de tech specs)

Andere "best geteste" grote koelers zoals de Fuma hebben ook hetzelfde probleem met het blokkeren van de eerste ram slot, dus dat schiet ook weer niet op.

Het is fijn dat ze goed koelen, maar ik wil toch wel echt gebruik maken van mijn ram slots.

[ Voor 6% gewijzigd door Kser op 23-09-2016 03:53 ]

Verwijderd

Een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power valt niet over het geheugen en presteert uitstekend.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Dit is inderdaad een top koeler!
Heeft wel wat extra veel ruimte nodig in je kast maar als je hem kwijt kan is dit zeker een aanrader!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
Het is ook wel belangrijk dat je weet wat je van een koeler verwacht, als je niet wilt overklokken is al dat spektakel niet echt nodig en kan je met een kleinere aftermarket koeler ook prima af. De beste koelresultaten in de test zijn zwaar overkill voor een normale gebruiker. Dan kan je beter op zoek naar de stilste en wellicht 1 die in staat is de fans ver terug te toeren bij weinig load. Ik heb zelf overigens de Scythe Fuma besteld om onder andere die reden, de Cryorig R1 universal had eigenlijk de voorkeur vanwege de looks en gelijkwaardige prestaties maar de fans daarvan kunnen kennelijk maar tot 700 rpm terug.

Lees ook bijvoorbeeld deze review, maar productreview: Cryorig R1 Universal review door Foritain

[ Voor 12% gewijzigd door DjaRoel op 23-09-2016 10:11 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Pagina: 1