nieuwe tv, wist het wel zeker dacht ik maar nu toch twijfel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• gjs1968
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe TV

Wat is je budget?
ergens rond de 1350 euro, max 1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijkste is supurb beeld, geluid loopt via Sonos, smart functies ondergeschikt hebben we Chromecast ed voor

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony KD-55XD8505
LG 55UH850V

Welke vragen heb je hier nog over?
Binnen afzienbare tijd wil ik huidige TV (KDL42W805A) vervangen voor nieuwer model en gelijk paar maatjes groter, ben met TV's wel Sony fan maar betekend niet dat ik ermee getrouwd ben maar was eigenlijk al zeker dat het de Sony 55XD8505 moet worden en dan ga je nog een keer vergelijken enz en daar is de twijfel.

TV kijken doen we nu met de CI+ module middels Ziggo en dat moet zo blijven, absoluut dus geen Horizon box. Op de site Ziggo blijkt middels de check dat de Sony niet Ziggo gecertificeerd is, volgens Foka Rdam verkoper wel evenals op de platte discounter, even op de chat met Ziggo kan figuur aan de andere kant mij geen zekerheid geven :(

Vraag, welke is de beste keus of wellicht andere optie. Heeft iemand de Sony in combi met Ziggo CI+ ?

Sta open voor suggesties, bij voorkeur geen Samsung aub.

bvd voor de reacties

gr

Gerard

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Ik zou voor de LG gaan.

Deze heeft (volgens tweakers) een IPS LED scherm. Sony niet.
Ook heeft de LG 3D. (Leuke toevoeging?)

pricewatch: Sony Bravia KD-55XD8505 Zwart

pricewatch: LG 55UH850V Zilver, Zwart

Hier kun je ze zelf nog even langs elkaar zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Clavis schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:20:
Ik zou voor de LG gaan.

Deze heeft (volgens tweakers) een IPS LED scherm. Sony niet.
Ook heeft de LG 3D. (Leuke toevoeging?)

pricewatch: Sony Bravia KD-55XD8505 Zwart

pricewatch: LG 55UH850V Zilver, Zwart

Hier kun je ze zelf nog even langs elkaar zetten.
Zowel het toestel van LG als Sony maakt gebruik van een IPS-paneel. Al zou ik dit meer zien als een nadeel dan een voordeel. In vrijwel alle situaties presteert een VA-paneel immers beter door de diepe zwartwaardes en daardoor het hoge contrast.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje en ben voor de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver gegaan.

Heeft een mooie pricedrop gehad naar €1000. VA paneel met erg goede zwartwaarden, hoog contrast en voorzien van alle gemakken. Werkt hier ook perfect met CI+ module van ziggo :-) maarja hij is wel wat 'onder' je budget, al zal hij in mijn ogen echt niet onder doen voor 4K IPS TVs die €300 duurder zijn. Het Smart gedeelte is overigens erg bedroevend, Panasonic doet ook 0 moeite voor meer apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
stin00 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:15:
. Het Smart gedeelte is overigens erg bedroevend, Panasonic doet ook 0 moeite voor meer apps.
Helaas is dat ook mijn ervaring.
- Casten vanaf mijn laptop werkt niet altijd.
- Browser om bestanden (lees series) te zoeken op mijn NAS is redelijk, maar je kan bijvb. geen bestanden verwijderen nadat je ze bekeken hebt. Volgens klantendienst van Panasonic zal dit ook niet toegevoegd worden.
- Aantal apps is idd beperkt. Een aantal veelgebruikte zijn wel aanwezig o.a. facebook, netflix, vimeo etc.

Dus wilde ik vorige week een nieuwe Chromecast kopen die dit allemaal kan afvangen.
Maar gezien volgende week de nieuwe Chromecast Ultra gelanceerd wordt, ga ik even kijken of ik versie 2 of Ultra ga kopen. Nieuwe versie zou o.a. 4k ondersteunen, maar gaat een 20-25 euro duurder zijn.
Even afwachten of er nog andere nieuwe features zijn vooraleer een beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Zou zelf niet voor de 2016 modellen lijn van Sony gaan.
Maar voor de 2015 modellen lijn. De KD-55X8505c bv. Inprinciepe zelfde als jouw XD versie.
Maar dan idd met een VA paneel.

Tenzij kijkhoek echt heel belangrijk voor je is. Dan zou ik een IPS paneel nemen.
De 2015 lijn is ook nog eens 10 bits paneel volgens mij. En de 2016 weer 8 bits.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
2016 heeft betere HDMI poorten (en allebei 8 bit + dithering)

• DarkSide

DarkSide

apis29 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:29:
Wat is er beter aan de HDMI poorten van de 2016 modellen dan?
En als ik hier kijk, zie ik dat het 2015 model 10 bits is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dimens
DarkSide schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:44:
[...]

Wat is er beter aan de HDMI poorten van de 2016 modellen dan?
En als ik hier kijk, zie ik dat het 2015 model 10 bits is.
Displayspecifications is niets anders dan een verzameling aan specificaties van verschillende websites. Dat het hier om een 10-bit paneel zou gaan, komt vermoedelijk omdat Rtings.com de kwaliteit van het paneel heeft beoordeeld als 10-bit. Dat betekent echter niet dat het paneel ook daadwerkelijk 10-bit is, hetgeen zij zelf ook zeggen:

Note: we consider 8-bit with dithering to be equivalent to 10-bit, as long as the 10-bit gradient looks smooth.

Erg is dat niet, daar het immers om de prestaties van het paneel gaat en niet om de specificaties.

Dat is ook het geval bij de Sony X85C. Dit is een toestel met een 8-bit paneel met Frame Rate Control (dither) om zo tot de kwaliteit van een 10-bit paneel te komen.

In 2015 heeft Sony geen toestellen uitgebracht met 10-bit panelen. In de 2016 line-up kom je enkel 10-bit panelen tegen in de Sony series 9.

Ik ben overigens ook wel benieuwd wat er met "betere HDMI-poorten" bedoeld wordt.

• DarkSide

DarkSide

Ok. Duidelijk. Meende ook dat het 8 bits was. Totdat ik deze site p.o tegenkwam en dacht. Ok dus misschien toch 10 bit.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

SED

apis29 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:29:
Beter?
Van 24k goud of zo?
HDMI 2.0 al vast?

Wat is er precies beter aan die poorten?

De meest complete en mestal betrouwbare website die ik gebruik is deze:
http://www.televisies.nl/...tificeerde-tv-toestellen/
Of het forum daar.(link in site)

[ Voor 26% gewijzigd door SED op 28-09-2016 14:54 ]

Copyright and left by SED...

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:24
Mijn Sony W805c is voor zover ik weet ook niet Ziggo gecertificeerd. Hierbij werkt de CI+-module ook gewoon. Als je het heel zeker wilt weten, moet je het even vragen in het sony tv topic. :)

Succes met je keuze verder.

• Dimens
SED schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:42:
[...]

Wat is daar beter en betrouwbaarder aan dan Tweakers?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

SED

Dimens schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:41:
[...]

Wat is daar beter en betrouwbaarder aan dan Tweakers?
Het gaat hier om de lijs tvan Ziggo certified. Die heeft tweakers niet zo.

Copyright and left by SED...

• apis29
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:01:
Ik ben overigens ook wel benieuwd wat er met "betere HDMI-poorten" bedoeld wordt.
SED schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:42:
[...]

Beter?
Van 24k goud of zo?
HDMI 2.0 al vast?

Wat is er precies beter aan die poorten?

De bandbreedte ja: XD8505 heeft vier 18Gbps poorten en de X8505C 3Gbps ... (maar als ie over 3 jaar weer ingeruild wordt hoef je daar ook weer niet zoveel rekening mee te gaan houden ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 28-09-2016 17:28 ]

• DarkSide

DarkSide

Hoe weet je dat?
HDMI 1.0 heeft volgens mij al een bandbreedte van 3,96gbps.

Ben benieuwd wat dan de voordelen qua HDMI zijn voor de 2016 modellen.
En wat je tekort komt op de 2015 modellen.

• gjs1968
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Inmiddels wel overtuigd dat het de KD-55XD8505 moet gaan worden, nu kijken of er nog ergens beetje korting te bedingen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:32:
Hoe weet je dat?
HDMI 1.0 heeft volgens mij al een bandbreedte van 3,96gbps.

Ben benieuwd wat dan de voordelen qua HDMI zijn voor de 2016 modellen.
En wat je tekort komt op de 2015 modellen.
gjs1968 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:17:
Inmiddels wel overtuigd dat het de KD-55XD8505 moet gaan worden, nu kijken of er nog ergens beetje korting te bedingen is
Toevallig kwam dit elders weer ter sprake en na wat verder te kijken is het zo te zien gewoon krom opgenomen in de Sony specs list. Dat van die 3Gbps stond gewoon letterlijk zo in de Sony pdf maar het lijkt er eerder op dat dit per kanaal is. Met de firmware update die HDR ondersteuning bracht is ook de bandbreedte naar 6Gbps vrijgekomen voor een totaal van ook gewoon 18Gbps :F .
Nu was de X8505C toch al nauwlijks nog leverbaar dus hopelijk hebben er niet veel hem hierdoor overgeslagen terwijl ze hem nog daadwerkelijk konden krijgen :$
Pagina: 1