Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardware advies Hyper V omgeving HP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henkb52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08-2023
Ik ben een beetje aan het stoeien met configuraties voor de vervanging van ons huidige VMware server omgeving. Ik zou graag nog wat tips willen en advies over welk type hardware ik het beste kan kiezen.
...
Op dit moment gebruiken we 2 hp dl 380 gen 8 machines met 2 processoren en 16 cores met 92 GB intern geheugen. Daarbij draait een Netapp 2050 met vmware vsphere 5.5, 5,4 TB schijfruimte. We hebben daar ongeveer 12 vm's op draaien met exchange en sql server. (100 gebruikers)
...
Op dit moment ben ik aan het kijken naar een HP 250 hyperconverged systeem met 2 nodes en 256 gb geheugen en 8 TB hdd. exchange faseren we langzamerhand naar office 365.

Daarnaast kijk ik naar 2 dl 380's met 10-16 cores met 192 of 256 GB intern geheugen en een msa 2040 met 8tb opslag.

We gaan straks met Hyper-V draaien ipv vmware.

HP heeft de voorkeur maar wil ook zeker kijken naar Dell.

Alle suggesties zijn welkom !

Alvast dank.

Groeten Henk
...

Alle reacties

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
En wat is nu je vraaag? Wij kunnen je niet vertellen of dit goed is als je je requirements niet vermeld.
Wat wil je waarop draaien? Doe je alleen Hyper-V of ook SCVMM? Hoeveel VM's hoe groot zijn die VM's?
Hoe ga je de storage aanbieden, Scaleout-Fileserver, iSCSI? Raid Setup of Storage pools? Hoeveel NIC's zitten er in de servers die je op het oog hebt en red je het met die bandwidth? Hoe zit het met je HA plannen? etc. etc. etc.

1 tip, Windows is iets minder strikt qua hardware dan VMware. Maar kijk vooral of de CPU's de nodige virtualisatie features bevatten en de NIC's ook.

Computer says no