Welke laptop keuze te maken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Goedemiddag iedereen,

Ik ben begonnen aan een studie Commerciële Economie, en moet hiervoor een laptop aanschaffen. Ik ben een studentje dus veel geld beschikbaar is er niet. Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee laptops.

De HP 15-BA071ND
Schermdiagonaal 15,6 inch
Processor AMD A6
RAM-geheugen 8 GB
Opslagcapaciteit 128 GB SSD
Videokaart AMD Radeon R4
Prijs €399,-

Asus VivoBook A540SA-DM538T
15,6 inch Full-HD beeldscherm
Intel® Celeron® N3050 processor
4 GB werkgeheugen
128 GB SSD
Intel® HD Graphics (onboard)
Prijs €349,-

Met elkaar vegeleken door tweakers : https://tweakers.net/pricewatch/compare/563853;574435/

Ik heb niet veel verstand ervan maar het ziet er naar uit dat de Asus beter is, op het RAM geheugen na. Ik heb de laptop nodig voor studie doeleinden en wellicht een beetje netflix/ facebooken. Niet intensief gamen, of dat soort dingen. Maar stel dat die HP toch stuk beter blijkt te zijn ben ik ook niet te beroerd om 4 tientjes extra te betalen. Daarnaast lijkt de HP ook sneller? Graag zou ik jullie advies willen horen over wat de beste aankoop zal zijn.

Bij voorbaat dank,

Kevin

Alle reacties

Verwijderd

Ga je persee voor PC of is een Mac ook te overwegen voor je? Anders heb ik nog wel een goeie systeem suggestie voor je ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha thx voor de snelle reactie, maar alle suggesties zijn natuurlijk welkom. Alleen weet ik van MAC dat ze erg duur zijn ,voor mijn budgetje dan. Natuurlijk weet ik wel dat je dan echte goede kwaliteit hebt :p. Maar ik wil eigenlijk max 400 euro uitgeven aan een laptop ( paar tientjes extra is niet erg) .

Groettjes

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Hey. De processor van de hp is sneller dan die van de Asus. Ook heeft de hp meer geheugen. De prestaties van de hp zullen merkbaar hoger zijn en ik zou dan ook voor de hp gaan aangezien deze binnen het budget valt

[ Voor 23% gewijzigd door Cinemaskoop op 25-09-2016 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Heb je V&A ook al eens overwogen? Tweedehands kan je toch een stuk meer value voor je 400 euro krijgen. Bijvoorbeeld deze: V&A aangeboden: HP Pavilion 15 aangeboden

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 14:44
Ik zou dan eerder voor zakelijk spul gaan. HP Elitebook of Lenovo ThinkPad. Voor dit budget kun je al prima een zakelijke ultrabook krijgen met i5 of i7 en een SSD.
Pagina: 1