Vraag

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Mijn vraag
...
Ik heb net een nieuw scherm de BenQ 2270H die ik in de BBG zag staan, met het scherm is niks mis als ik m'n macbook er op aan sluit zijn alle kleuren prima, daar heb ik hem echter niet voor gekocht. Op mijn desktop gaat het mis alles wat wit/grijzig moet zijn is roze en er zit een roze waas over het hele display.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bit home
Core i3 540
8gb ram
8800gts-512

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere videokaart i.p.v. de 8800gts-512 een (nog oudere) x600 geprobeerd. Display profiel gedownload van de BenQ website. Geprobeerd via het OSD de kleuren te veranderen. Geprobeerd via de Nvidia tool kleuren te veranderen. Dit hielp allemaal niets. Ik krijg volgende week een nieuwe videokaart maar omdat ik het al met 2 videokaarten heb geprobeerd vermoed ik dat dit iets is wat windows veroorzaakt. Tevens al geprobeerd een andere kabel te gebruiken en in de efi/bios is dit probleem er niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Fenergy op 22-09-2016 16:54 ]

Beste antwoord (via Fenergy op 22-09-2016 21:19)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:52
Ook gecontroleerd of de videokaart staat ingesteld op full-range RGB? Mogelijk dat de monitor problemen heeft met YCrCb (zou niet mogen, maar goed).

Alle reacties

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stap 1: controleer de kabel.

Als het ook in het bios gebeurt, is het een hardwareprobleem.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fenergy
Vergeten te vermelden, maar het gebeurt niet in de Bios en ik heb reeds 2 kabels geprobeert.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan zit het waarschijnlijk in de kleurinstellingen van nVidia's control panel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Fenergy
Nee, want ook speelt het probleem via de ati Radeon x600. En ik krijg de kleuren via de NVIDIA tool ook niet goed

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:52
Ook gecontroleerd of de videokaart staat ingesteld op full-range RGB? Mogelijk dat de monitor problemen heeft met YCrCb (zou niet mogen, maar goed).

• Fenergy
Ik kan die instelling nergens vinden in het Nvidia configuratiescherm. Maar ik heb deze instelling wel op de monitor gevonden, als ik die op vol bereik 0-255 zet dan wordt het alleen maar erger lijkt het wel.

edit: Ik heb wel een programma gevonden waarmee dit zou moeten kunnnen. Ik ga dit nu proberen.

edit2: bedankt! het is gelukt met NV_RGBFullRangeToggle programma

[ Voor 29% gewijzigd door Fenergy op 22-09-2016 21:17 ]

Pagina: 1