Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop advies - studie / gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beste tweakers, ik wil graag een nieuwe desktop aanschaffen. Ik ga starten met een studie informatica, hier moet de desktop ook bij aansluiten. daarnaast wil ik mijn pc ook gebruiken om op te gamen. Dit hoeft niet perse met alles op ultra op de hoogste resolutie. Wil gewoon op 1080p gaan gamen.

Edit: het betreft een thuisstudie informatie, ik weet niet precies welke systeemeisen hierbij benodigd zijn. Het lijk mij dat er aardig wat rekenkracht en geheugen nodig is. Moet ik hierbij denken aan 16gb of 32gb? Ik kwam er ook niet precies uit welke moederbord ik het beste kon nemen met betrekking tot eventueel verdere uitbreiding

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximum prijs maar ik wil uiteraard niet overbodig geld gaan uitgeven. De pc moet wel een aantal jaar meekunnen zonder problemen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
from scratch

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ivm met de studie informatica wil ik een pc hebben die alle programma's die hierbij nodig zijn zonder problemen kan draaien. Verder wil ik met twee schermen gaan werken waar ik er maar een ga gebruiken om af en toe een game op te spelen, dit zullen ook de nieuwere games zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt grote merkvoorkeuren, liever een amd videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb voor de pc geen speciale eisen, het liefst zou ik de pc wel zou boven dat deze in de toekomst makkelijk te upgraden is.

Ga je overklokken?
ben vooralsnog niet van plan om te overclocken

Wat verwacht je van ons?
-Graag zou ik advies willen over de set up die ik gemaakt heb.
-ik ga twee schermen gebruiken waarvoor eentje voor gaming en de andere om bij andere programmas makkelijk het overzicht te behouden. Kunnen jullie wellicht twee schermen aanraden die hierbij zouden passen? op dit moment icm met een amd videokaart
- Op dit moment heb ik niet de behoefte om er games met de hoogste fps en de hoogste resolutie, wellicht veranderd dit binnen een korte periode. Wat ik gelezen heb is de amd r480x meer bang for buck en futureproof dan de Nvidia kaarten. Als ik later toch wat meer gameprestaties wil zien zou ik er graag een twee videokaart bij zetten.

Ik heb op dit moment dit bij elkaar geschraapt.Ik heb er nog geen kast bij gedaan omdat ik niet weer welk moederbord ik moet hebben. Ook qua schermen zou ik graag jullie advies hebben. Ik hoop dat jullie wat kunnen tunen:

Edit:

Nieuwe lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 298,87€ 298,87
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 106,-€ 106,-
1Fractal Design Define S€ 79,90€ 79,90
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,07

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 19:07 ]

Alle reacties

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Goed lijstje, niets mis mee. Het enige is dat je misschien op een paar dingen kan bezuinigen. Zoals:
- Samsung 850 evo --> Crucial MX300. Deze heeft meer geheugen en is goedkoper
i7 is leuk, maar niet echt nodig. Voor gamen heb je aan een i5 meer dan genoeg. Ik raad je in i5 6400 aan

Verwijderd

Topicstarter
Voor het runnen van allerlei applicaties ivm met de studie informatie is het niet beter om een iets betere processor te halen dan? Geen idee of die veel rekenkracht vergen, ik zou zeggen van wel.

Bedankt voor de tip van het geheugen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 18:15 ]

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
ik mis een case? voor de rest ziet je lijstje er prima uit. ssd van samsung zou ik niet doen tenzij je alleen driver updates wilt als samsung jou data mag aflezen. kan je beter gaan voor een crucial of een sandisk ultra 2 ( heb ikzelf, doet t prima en goedkoper). quo behuizing zou je kunnen gaan voor pricewatch: Fractal Design Define S als je houdt van strak en simpel. windows, toeters en bellen kan ook, vind ik zelf leuker hehe.

Verwijderd

Inderdaad, een behuizing. Ook zie ik dat je een tweede videokaart en misschien later bij wil plakken: doe dit niet, totaal niet waard. Ook zou ik de cpu downgraden naar een i5 6400 en dan kun je misschien een GPU upgrade doen?

Verwijderd

Topicstarter
Met tips van jullie wordt het dan dit:

De GPU lijkt mij meer dan voldoende voor de eisen die ik eraan stel toch? Alleen twijfel ik dan nog aan de cpu, Is de 6400 dan echt voldoende voor de rest van de eisen? Ik heb het gevoel of mijn openingspost niet volledig is doorgenomen. Alvast bedankt voor de tips zover.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 298,87€ 298,87
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 106,-€ 106,-
1Fractal Design Define S€ 79,90€ 79,90
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,07

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:38:
Ik heb het gevoel of mijn openingspost niet volledig is doorgenomen.
Dat denk ik wel en daar staat dat je de systeemeisen niet weet. Voor hetzelfde geldt zijn het singlecore apps en heb je meer aan een i3-6320 voor de helft van de prijs van een i7.
Als je de systeemeisen post dan kan er gerichter advies gegeven worden.

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Een kleine opmerking voor informatica als studie zul je waarschijnlijk geen zware apps gaan opzetten. Wil je hardcore zelf aan de slag gaan en zware IDE's draaien plus applicaties welke ontwikkeld worden lokaal debuggen is een zware cpu wel zeer handig. Ijzig zelf inderdaad een i7 meteen gaan installeren. Daarnaast cpu gaat langer mee dan gpu, mogelijk toch eentje pakken? Ik heb een i7 van zes jaar oud en die is nog helemaal wauw mijn 470 begint langzaam te worden

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad dat ik geen speld vermeld hebt excuses daarvoor. Bedankt voor je advies Gopher ik denk er even over na.

Edit: bedankt iedereen voor de input. Topic mag gesloten worden door een mond : )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 12:12 ]

Pagina: 1