Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil browsers Mac & Windows

Pagina: 1
Acties:

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 13:23
Ten eerste, ik weet niet zeker of hij in de goede area van dit forum staan.

Mijn vraag is. Kan het zijn dat bepaalde cloud software anders draait in verschillende browsers die op verschillende besturings systemen draaien.

Voorbeeld, ik heb cloud oplossing A en ik start deze op in Chrome op zowel een windows computer als een macbook. Kan de werking van de cloud oplossing dan verschillen?

P.S kan iemand aub mijn mislukte titel aanpassen? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door pyro-tukker op 22-09-2016 16:43 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan zijn dat bepaalde functionaliteit wel werkt in browser x, maar niet in browser y. De werking verschilt dan wel. Dit kan komen door het ontwerp van de browser, maar ook door plugins die geactiveerd zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 13:23
Maar is er dan een verschil qua werking tussen een browser Y op een windows computer en dezelfde browser Y voor een mac?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pyro-tukker schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:55:
Maar is er dan een verschil qua werking tussen een browser Y op een windows computer en dezelfde browser Y voor een mac?
Dat zou wel kunnen, want browsers maken onderliggend vaak ook gebruik van systeemgerelateerde zaken (bijvoorbeeld voor font-rendering)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt me goed als je wat concreter wordt :) Wat voor type cloud software (er zijn er vele waar geen browser aan te pas komt)? Of, wat is je onderliggende vraag? Als die er niet is:

Hoe definieer je gelijk werken? Pak-em-beet sneltoetsen werken bijv. al dan niet met alt-toets, een Mac heeft een appeltjestoets die Windows niet kent, etc. Een smartphone kan niets met een site die is ontworpen voor PC's met 4k of hoger. Kijk diep genoeg en er zijn afwijkingen. En iedere browser heeft net andere bugs, de ene browser ondersteunt sommige functies niet die de ander wel kent, of ze doen het net even anders.

In theorie zijn HTML, JS, etc een uniforme standaard, in de praktijk niet geheel.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 25-09-2016 17:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)