Vraag

• oooskar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 22:09
Hallo,

Ik heb twee LG G3 apparaten die allebei hetzelfde mankement vertonen: Ze starten onmiddelijk opnieuw op nadat ze opgestart zijn. Aangezien ik meerdere factory resets heb geprobeerd staat er niets meer op qua apps en dergelijke. Daarnaast heb ik op beide toestellen via Flashtool 2014 nieuwe ROM's gezet. Allebei de telefoons zijn opengemaakt, het scherm is vervangen en ik heb geprobeerd of het hielp om de moederborden om te wisselen.

Ik weet niet wat het probleem veroorzaakt. Het gaat als volgt: De telefoon start normaal op, wanneer hij voorbij het opstartscherm komt gaat hij "android apps updaten". Dat zijn er meestal 62. Wanneer de telefoon hiermee klaar is zie ik heel kort het blauwe "LG welkom scherm" en vervolgens start de telefoon opnieuw op. Ik zie het opstartlogo weer verschijnen en uiteindelijk komt die weer in "Android apps updaten" met vervolgens hetzelfde riedeltje. Ik heb deze cyclus trouwens gezien mét en zonder lader, daar is geen onderscheid in te vinden. De batterij is twee weken geleden vervangen, deze lijkt in orde. Het wisselt overigens soms. Op dit moment is die al weer 2 minuten voorbij het opstartscherm, dit lijkt een goed teken. Ik ben nu mijn google account Maar dit is eerder gebeurd, waarna het weer verviel in het oude patroon. - Maar nu is die toch opnieuw opgestart en zit die weer in een bootloop.

Het zou kunnen dat de telefoon oververhit, maar het lijkt me dat anders zou die wel eerder opnieuw zou opstarten. Heeft iemand anders misschien een idee waardoor het zou kunnen komen?

[Voor 4% gewijzigd door oooskar op 22-09-2016 20:17]

Beste antwoord (via oooskar op 20-03-2017 20:24)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 12:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat kan inderdaad ook. Maar in het ervaringen topic lees ik het volgende: Willaaam in "[LG G3] Ervaringen en Discussie".

Eventueel is een nieuwe accu dus ook een oplossing.

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:55

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Volgens mij is dit een gevalletje repair. Als de meest recente update niet helpt dan zal je echt het repairproces in moeten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 12:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat kan inderdaad ook. Maar in het ervaringen topic lees ik het volgende: Willaaam in "[LG G3] Ervaringen en Discussie".

• oooskar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 22:09
FooLsKi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:08:
Volgens mij is dit een gevalletje repair. Als de meest recente update niet helpt dan zal je echt het repairproces in moeten.
Helaas heb ik geen garantie meer, ik zet hier juist een topic om de hulp van de community te krijgen en het zelf te proberen :)
rens-br schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:28:

Ik zal de oudste accu weer opnieuw proberen.

• Ceze85
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-02 23:04
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee