Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal

Ik heb een vraagje

Ik heb laatst een wiko Sunny gekocht met Android 6.0 maar de Android versie bevalt me niet echt. Mijn vraag is dus kan ik deze downgraden ?

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan zou je moeten kijken of je hem kunt flashen naar Lollipop, maar dan moet deze stock rom wel aanwezig zijn (dus goed zoeken).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Verwijderd

Topicstarter
Is dat met root of zonder ?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hallo Joran,

Welkom op tweakers.

Ik zie dat de Wiko Sunny een heel erg budget model is die standaard geleverd wordt met Android 6.0. Vanuit Wiko verwacht ik dus ook niet dat ze een rom hebben met Lolliopop, verder heb ik net even gekeken op XDA en daar staan ook geen roms. Ik verwacht dus dat het niet gaat.

Maar wat bevalt je niet aan Android 6.0?

Overigens is het op tweakers wel de bedoeling om eerst zelf op onderzoek uit te gaan voordat je een topic opent.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 22-09-2016 16:04 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Dat moet zonder dan gewoon kunnen. Root doet daar niets aan zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb ook wel is gehoord over bricken, ofzoiets is dat ook niet gevaarlijk.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik verwacht niet dat Lollipop ook maar enige verbetering in de gebruikservaring gaat bieden. Dat toestel is nou eenmaal een enorm budgetding met daarbij te verwachten gebruikservaring.
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:04:
Als je gaat lopen klooien zonder te weten wat je doet, dan kan je 'm idd bricken. Kan 'gevaarlijk' zijn in die zin dat je kans hebt dat je toestel alleen nog decoratieve waarde heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door FooLsKi op 22-09-2016 16:06 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:04:
Rooten, Bricken, unlocken van bootloaders kun je allemaal zelf opzoeken wat dat is en hoe dat zit. Op tweakers is eigen inzet wel verplicht.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt iedereen voor de reacties

Bij deze weet ik genoeg

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Voor zover ik kan vinden, is er weinig te vinden voor de Wiko Sunny. Sommige anderen wel, maar deze toevallig totaal niet. Of het moet de Sunset 2 zijn oid.

Wat er bedoeld wordt met Budget toestel is dat deze eigenlijk altijd traag zijn waardoor je ervaring er niet beter van gaat worden ook met een oudere Android.

Kun je vertellen waarom je naar bijvoorbeeld Android Lollipop zou willen?
Wat hoop je hiermee te bereiken. Qua gebruik zit er niet heel erg veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Je kan downgraden, naar lollipop, maar dan moet je een lollipop Rom vinden met de zelfde MT board nummer voorbeelden MT6580 MT6573 etc... ook moet je kijken naar je Kernel nummer voorbeeld 3.18.19+
dat M zijn dat kan MM zijn groot verschil dus

Groetjes

Des

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd, je bericht is goed bedoeld. Maar ik verwacht dat de TS na 9 maanden wel een oplossing heeft gevonden. Verder denk ik niet dat jou oplossing gaat werken, aangezien firmware toestel specifiek geschreven is. Je kan dus wel een rom nemen met dezelfde processor drivers, maar de rest moet daarmee ook werken. (Scherm, Camera, Ram, etc.)

Daarnaast heb je het over de verschillen tussen M en MM?
Pagina: 1