Ziggo modem Wi-Fi waardeloos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ramon_k123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:43
Hi,

Ik heb een Ubee Modem van ziggo (EV321B). Maar eigenlijk is de WiFi verbinding ronduit bagger. Het valt of constant weg, of m'n snelheid zakt heel snel weg. Er onstaan een soort gaten in m'n WiFi waardoor m'n snelheid soms 0 is en 5 minuten later weer normaal. Via de kabel heb ik geen enkel probleem. Dit probleem heb ik met zowel 2,4GHz als 5GHz. Ik heb verschillende kanalen voor de 2,4 geprobeerd maar zonder succes. Daarom staat hij nu maar op Auto.

Als ik iets download via m'n telefoon zie ik gewoon de snelheid van 25mbps teruglopen naar 0mbps.

Wel hangt er een repeater tussen voor de bovenverdieping van Gembird. Maar ook zonder deze is de WiFi erg slecht.

Hier m'n down en m'n upstream.

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz 4.1 dBmV 43.1 dB -40 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz 3.8 dBmV 43.2 dB -37 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz 4.0 dBmV 43.2 dB -36 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz 3.9 dBmV 43.2 dB -40 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz 4.1 dBmV 43.2 dB -38 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz 3.8 dBmV 43.1 dB -43 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz 4.1 dBmV 43.2 dB -42 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz 3.7 dBmV 43.2 dB -43 dBc

Correctables Uncorrectables
36 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 34.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 36.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 34.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 34.5 dBmV

Counter
T3 Timeout 2
T4 Timeout 0

Hebben jullie toevallig tips wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Ramon_k123 op 23-09-2016 14:02)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39

MsG

Forumzwerver

Een repeater wil je eigenlijk sowieso niet, die zorgt ook voor vertraging, omdat het eerst weer moet ontvangen en dan pas kan zenden.

De Connectbox aanvragen is zo gepiept en is eerst gratis, als je die binnen hebt zou ik het eerst zonder die repeater proberen en alleen met de Connectbox. Deze heeft ook DFS, waardoor hij meer zendvermogen heeft op 5Ghz.

Is het dan nog niet goed overal, dan zou ik een kabel trekken en een Access point plaatsen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tsja, kan ook aan de buren liggen he, en aan de plaatsing, aan de muren/vloeren/platfonds, aan de frequentie die je gebruikt, aan de frequentieband, aan van alles... Kijk anders even met iets als inSSIDer wat er zoal in de lucht zit bij jou.

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Die modems die je bij Ziggo erbij krijgt is ook allemaal troep. Ik heb dit probleem ook gehad bij Ziggo op m'n oude en nieuwe adres. 3 modems verder en nog steeds hetzelfde probleem. Ik had een super zwak signaal op de 1e etage en het internet viel ook de hele tijd weg. Na al dat gezever overgestapt naar KPN, en nu heb ik fatsoenlijk signaal op zolder.

Ik kan je alleen adviseren om er een eigen router/modem tussen te steken.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zou die repeater wegdoen en een fatsoenlijke AP (Access Point) kopen en op een goede plek zetten/ophangen (tevens de Ziggo WiFi dan uitzetten)

Veel Tweakers geven aan dat deze voor ca 50 euro prima werken : https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

p.s: Die Gembird is niet veel soeps pricewatch: Gembird WiFi repeater WNP-RP-002

[ Voor 39% gewijzigd door Breezers op 22-09-2016 16:10 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• LopendeVogel
  • Laatst online: 11-10 17:44
Breezers schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:07:
Ik zou die repeater wegdoen en een fatsoenlijke AP (Access Point) kopen en op een goede plek zetten/ophangen (tevens de Ziggo WiFi dan uitzetten)

Veel Tweakers geven aan dat deze voor ca 50 euro prima werken : https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

p.s: Die Gembird is niet veel soeps pricewatch: Gembird WiFi repeater WNP-RP-002
De link die jij stuurt gaat regelrecht naar de homepage van telfort.nl ?:P

Ik heb hetzelfde modem en ik ervaar deze problemen niet (ik heb zelfs mijn asus terug in de doos gedaan aangezien deze zeer goed werkt hier). Kanaal op AUTO zetten kan altijd problemen geven.. Stel jij bent iets aan het streamen en het modem pakt een ander kanaal, zit jij met een vage buffer. Aangezien de connectie een x periode eruit ligt (gaat zeer snel hoor, maar zeker niet goed...).

Ziggo modem erbij vermelden, ja het kan.. Maar dit is gewoon een standaard WiFi probleem die je bij elke provider / router kan ervaren.

Ervaar je op alle apparaten dit probleem of alleen op 1 - 2 apparaten?

Heb je de kanalen van de omgeving gescant en daarop jouw kanaal ingesteld? Stel je gaat gokken, dan kan dat natuurlijk veelal fout gaan. Hou er ook rekening mee, stel je pakt kanaal 2, dan zal die ook deels op kanaal 1 en 3 rusten.

Waar staat je modem? (vooral deze vraag is zeer belangrijk...)

• Breezers
LopendeVogel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:21:
[...]

De link die jij stuurt gaat regelrecht naar de homepage van telfort.nl ?:P
Vreemd, zal wel iets met cookies te maken hebben dat deze weer redirect naar de homepage (anders moet ej even zoeken op de website), je hebt dezelfde ook via KPN maar die waren volgens mij iets duurder voor hetzelfde apparaat

https://www.kpn.com/internet/opties/wifi-versterker.htm

Edit: Hier op het forum is ook een topic van dit model AP :

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

[ Voor 12% gewijzigd door Breezers op 22-09-2016 16:29 ]

• LopendeVogel
Breezers schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:28:
[...]

Vreemd, zal wel iets met cookies te maken hebben dat deze weer redirect naar de homepage (anders moet ej even zoeken op de website), je hebt dezelfde ook via KPN maar die waren volgens mij iets duurder voor hetzelfde apparaat

https://www.kpn.com/internet/opties/wifi-versterker.htm
Wat dacht je van een reguliere winkel? Ik neem aan dat je alleen al bij de mediamarkt meer keuzes hebt?

Maar goed, hij geeft zelf aan dat hij dezelfde problemen ervaart ook zonder de repeater. 1 bij KPN of Telfort kopen, tsja beetje vaag maar goed.

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 19:23
Ik vond de WiFi van de Ubee modems ook verschikkelijk, na een dikke storing heb ik uiteindelijk een Connect Box gekregen. Monteur gaf ook al aan dat die modems van Ubee niet alles waren qua WiFi, maar ik had er al die tijd al een Nighthawk R7000 tussen staan en de WiFi van het modem uitgeschakeld :)

• Breezers
LopendeVogel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:30:
[...]

Wat dacht je van een reguliere winkel? Ik neem aan dat je alleen al bij de mediamarkt meer keuzes hebt?

Maar goed, hij geeft zelf aan dat hij dezelfde problemen ervaart ook zonder de repeater. 1 bij KPN of Telfort kopen, tsja beetje vaag maar goed.
Leesvoer: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Het gaat niet om KPN/Telfort, maar goede AP die veel kan voor niet veel geld ;)

• Ramon_k123
Thanks guys,

Modem staat in de meterkast en heb het probleem met verschillende apparaten. Eigenlijk heeft iedereen er last van in huis. Ik denk dat ik er maar een fatsoenlijk routertje tussen ga prikken. Met m'n iPhone heb ik een scan gedaan om erachter te komen op welke kanalen de buren zitten, om vervolgens een ander kanaal te kiezen. Echter was dit ook niet echt een verbeterd succes, aangezien die dit gezeur ook op 5GHz heeft. Die repeater inderdaad, was meer een probeer oplossing, had d'r ook niet veel van verwacht. Maar bedankt in ieder geval!

• LopendeVogel
Ramonisgek123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:04:
Thanks guys,

Modem staat in de meterkast en heb het probleem met verschillende apparaten. Eigenlijk heeft iedereen er last van in huis. Ik denk dat ik er maar een fatsoenlijk routertje tussen ga prikken. Met m'n iPhone heb ik een scan gedaan om erachter te komen op welke kanalen de buren zitten, om vervolgens een ander kanaal te kiezen. Echter was dit ook niet echt een verbeterd succes, aangezien die dit gezeur ook op 5GHz heeft. Die repeater inderdaad, was meer een probeer oplossing, had d'r ook niet veel van verwacht. Maar bedankt in ieder geval!
Ja in de meterkast is veelal wel balen (elk standaard modem kent die problemen), veel factoren die het wifi signaal kunnen verminderen (veel staal/metaal etc).
Waar heb je de repeater geplaatst? Ik zou hem als ik jou was direct in de gang plaatsen (er vanuit gaan dat jullie meterkast ook in de gang is).

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou gewoon bij Ziggo een nieuwe router vragen. Zo kreeg ik de ConnectBox, die is qua bereik al beter dan de meeste Ubee's en Cisco's die ik van Ziggo heb gehad. Dan kan je als dat nog niet werkt, eventueel je huis voorzien van een extra Access point op een andere plek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• LopendeVogel
MsG schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:07:
Ik zou gewoon bij Ziggo een nieuwe router vragen. Zo kreeg ik de ConnectBox, die is qua bereik al beter dan de meeste Ubee's en Cisco's die ik van Ziggo heb gehad. Dan kan je als dat nog niet werkt, eventueel je huis voorzien van een extra Access point op een andere plek.
Maar wat is een connectbox? Ik heb daar nog nooit van gehoord? Of bedoel je de horizon?

• MsG

MsG

Forumzwerver

LopendeVogel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:07:
[...]

Maar wat is een connectbox? Ik heb daar nog nooit van gehoord? Of bedoel je de horizon?
1 nanoseconde googlen gaf mij dit: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

• Ramon_k123
Repeater hangt op de eerste verdieping, ongeveer boven de meterkast. Wat lijkt jullie beter, een connectbox aanvragen, of een fatsoenlijke router kopen en ergens anders in 't huis positioneren? De modem elders positioneren wordt een wat lastiger verhaal, maar kan wel.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je Wifi signaal frequentie aan te passen? Of een harde reset wil ook nogal eens helpen:)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Een repeater wil je eigenlijk sowieso niet, die zorgt ook voor vertraging, omdat het eerst weer moet ontvangen en dan pas kan zenden.

De Connectbox aanvragen is zo gepiept en is eerst gratis, als je die binnen hebt zou ik het eerst zonder die repeater proberen en alleen met de Connectbox. Deze heeft ook DFS, waardoor hij meer zendvermogen heeft op 5Ghz.

Is het dan nog niet goed overal, dan zou ik een kabel trekken en een Access point plaatsen.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ramonisgek123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:15:
Repeater hangt op de eerste verdieping, ongeveer boven de meterkast. Wat lijkt jullie beter, een connectbox aanvragen, of een fatsoenlijke router kopen en ergens anders in 't huis positioneren? De modem elders positioneren wordt een wat lastiger verhaal, maar kan wel.
Waar ik woon is er ook dusdanig veel WiFi-interferentie dat het Ziggo-modem niet zo heel interessant meer is. Wat we hebben gedaan is een stel Acces Points via AliExpress bestellen en deze per probleemgebied bekabeld aansluiten. Heeft rond de €40,- gekost en het werkt prima. Soms kun je er gewoon niks anders aan doen, anders dan ervoor zorgen dat overal een antenne is. Die Ziggo-apparatuur (overigens iedere provider) kan maar zoveel doen, je loopt tegen beperkingen aan van wat de techniek kan.

Overigens heeft een eerdere Ubee prima tot wel 20m signaal verstrekt. En toen begon opeens iedereen WiFi in huis te krijgen en werd dat heel snel max. 5 - 9 meter.

...

• Ramon_k123
Mooi, bedankt voor je uitleg. Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Je wilt niet weten hoeveel mensen er een WiFi netwerk hebben in mijn omgeving. Laatste vraag, accespoint of een goede router aanschaffen? Huis is niet zo heel groot. Normaal rijtjeshuis, 1e verdieping en een zolder. Horizontaal een maximale radius van ongeveer 10 meter.

[ Voor 60% gewijzigd door Ramon_k123 op 22-09-2016 17:51 ]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Ramonisgek123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:47:
Mooi, bedankt voor je uitleg. Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Je wilt niet weten hoeveel mensen er een WiFi netwerk hebben in mijn omgeving. Laatste vraag, accespoint of een goede router aanschaffen? Huis is niet zo heel groot. Normaal rijtjeshuis, 1e verdieping en een zolder. Horizontaal een maximale radius van ongeveer 10 meter.
Vraag je iets totaal tegenstrijdig. Je wilt je wifi probleem oplossen en komt nu met de vraag om een router of access-point aan te schaffen.

Router van Ziggo doet het verder prima, helaas staat hij inderdaad bekend dat de wifi niet al te best is plus dat hij ook nog eens is geplaatst in een kleine ruimte met veel storing, en dat helpt ook niet. In deze situatie zal een nieuwe "knappe" router (met wifi) ook niet of amper beter gaan presteren dan die van Ziggo.

Dus je zult of deze router moeten verplaatsen naar een plek waar die het wifi signaal beter kan uitzenden of de functie wifi uitzetten op de router (om meer storing tegen te gaan) en een aparte access-point aanschaffen en deze op een tactische plek plaatsen.

Waar je die precies plaatst ligt aan je woning en de plekken die je beschikbaar hebt voor je access point. Wellicht heb je nog een access-point nodig voor de 1e verdieping (wellicht nog 1 apart voor de zolder??), maar dat is een kwestie van aankijken hoe de 1e (of 2e) access-point presteert.

• Ramon_k123
Je snapt me vraagstelling niet helemaal denk ik. Met een nieuwe router doel ik dus op ergens anders neerzetten en de WiFi op m'n modem/router uit te schakelen. Dat zou het technisch gezien wel moeten verbeteren toch?

• Breezers
Een WiFi router kan vaak ook de taak van AP vervullen, maar dan gebruik je meestal niet de router specifieke functies waarvoor deze gemaakt is. Een AP is gemaakt voor de taak die je wilt hebben maar kan meestal geen router functies aan.

Voorbeeld : met een vrachtwagen kan je autorijden en met een personenauto kan je autorijden, maar beide wagens zijn gemaakt voor een specifieke functie

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ramonisgek123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:47:
Ik zou altijd voor access points gaan. De routerfunctie van de Ziggorouter is doorgaans best OK (tenzij je een veeleisende gebruiker bent, maar dan hebben we een heel andere discussie). Meerdere routers in hetzelfde netwerk plaatsen is pure zelfkastijding voor de doorsnee gebruiker. Daarbij zijn Access Points doorgaans ook goedkoper dan routers en veel gemakkelijker te configureren. Om dan voor een router te gaan kost dus meer geld, meer moeite en je hebt effectief maar een enkele antenne erbij. Kun je beter voor een tientje per stuk twee AP's (één per verdieping) halen en een kabeltje trekken naar waar die dingen gaan hangen.

...

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
Welke proggie gebruik je voor de scan op je iphone ??
Ramonisgek123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:04:
Thanks guys,

Console Guy

• Ramon_k123
Wifofum, jailbreak tweak.

Bedankt voor de antwoorden. De reden dat ik eigenlijk voor een router wilde gaan was omdat ik 5G op de eerste verdieping wil hebben en aangezien 5G een minder bereik heeft t.o.v. 2,4GHz leek me dat een goede optie. Beneden doet 5g er niet zo toe. Maar dan kan ik ook een AP kopen die ook 5GHz ondersteund, right?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon_k123 op 22-09-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ramonisgek123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:15:
Wifofum, jailbreak tweak.

Bedankt voor de antwoorden. De reden dat ik eigenlijk voor een router wilde gaan was omdat ik 5G op de eerste verdieping wil hebben en aangezien 5G een minder bereik heeft t.o.v. 2,4GHz leek me dat een goede optie. Beneden doet 5g er niet zo toe. Maar dan kan ik ook een AP kopen die ook 5GHz ondersteund, right?
Dat heeft allemaal exact niets met routerfunctie van de modem te maken. Oftewel je hebt het over een AP. Hou die twee uit elkaar :o

Anno 2016 iets kopen wat geen 5GHz ondersteunt is sowieso kansloos, 2.4GHz is overvol en heeft om te beginnen weinig bandbreedte ter beschikking, dat lijkt me los staan van alle andere discussies (die Ubee EVW321 doet ook al beide banden).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Snap niet waarom de vraag nog open staat. Of ik je vraag wel of niet goed begrepen heb (je reactie op mijn antwoord lijkt alsof je alleen de eerste regel gelezen hebt..). Er is namelijk door mij en de rest hier al een passend antwoord gegeven.

Waar loop je nu nog op vast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ten opzichte van het prijsverschil zie ik niet in waarom je een beperktere accesspoint zou halen ipv een router waar je de routeerfunctionaliteit gewoon uitzet. Soms is een accesspoint zelfs duurder dan hetzelfde type router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Mijn vraag was dus eigenlijk of ik een dedicated accespoint moest kopen of een router. (Wist dus niet dat je een router ook als AP kunt gebruiken, vandaar de verwarring)

@MSG, dat was inderdaad precies mijn vraag. Dankjewel. Qua prijs is een goede router wat goedkoper dan een deal band AP.

@rieshart,
Dan reageer je toch niet als het je stoort? Als je het niet kunt hebben dat mensen soms niet alles weten kun je beter wegblijven.

[ Voor 62% gewijzigd door Ramon_k123 op 23-09-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ziggo zelf heeft ook een wifipunt die ze tegen gereduceerd tarief verkopen. Als je goed klaagt over de wifi schijn je die zelfs weer nog goedkoper te kunnen krijgen. Zou even gefrustreerd naar Ziggo bellen en zien wat je er uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Kijk top! Ga ik dat even doen. Scheelt weer! :-)
Pagina: 1