Toon posts:

mount: /ipaddress/ is not a valid block device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een image terug zetten op een thin client middels Linux maar ik krijg deze melding nadat ik onderstaande heb ingetoetst en de restore heeft gedraaid:
TSFIM -c :0/r restore -loc /dev/sdb1

dan moet die in een backup mode schieten maar dan krijg ik onderstaande melding:
mount: is not a valid block device

dit refereert naar mijn pc met windows 10. alle rechten staan open om op mijn pc te komen.

heeft iemand een idee wat er met de melding mount: is not a valid block device wordt bedoeld en hoe ik nu verder kan.

alvast bedankt.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

Nee, ga geen ongewenste urls achter shorters hangen.

dus : blijkbaar mis je iets om die windows 10 share te benaderen ?
zoals in dit voorbeeld: http://www.linuxquestions...alid-block-device-893664/

Maar we missen nog wat informatie denk ik , welke share op je windows machine moet je benaderen?
Blijkbaar kan het met je share naam te maken hebben maar ook of je een subdirectory probeert te benaderen.

[ Voor 73% gewijzigd door Hero of Time op 22-09-2016 19:18 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
maar wat?
ik heb google al heel wat afgestruind maar dit probleem speelt pas sinds de anniversary update van windows 10

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de mapnaam repository
Eboman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:14:
*knip*

dus : blijkbaar mis je iets om die windows 10 share te benaderen ?
zoals in dit voorbeeld: http://www.linuxquestions...alid-block-device-893664/

Maar we missen nog wat informatie denk ik , welke share op je windows machine moet je benaderen?
Blijkbaar kan het met je share naam te maken hebben maar ook of je een subdirectory probeert te benaderen.

[ Voor 2% gewijzigd door Hero of Time op 22-09-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 20:36
Wat is TSFIM, en belangrijker, hoe werkt het ?

Zeker dat dit de CIFS mount is die faalt ? Misschien wordt gepoogd /dev/sdb1 te mounten
na een restore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Je hebt waarschijnlijk het idee dat je het heel goed uitlegd, maar ik kan hier geen touw aan vastknopen.

Als ik het goed begrijp, voer je het volgende commando uit:
code:
1
TSFIM -c :0/r restore -loc /dev/sdb1

en krijg je de volgende foutmelding:
mount: is not a valid block device
Hoe kom je aan dit commando? Staat dit ergens in een handleiding o.i.d.? Wat ben je precies aan het volgen hier?

Als ik mag gokken:
"TSFIM" en "single-dash, maar toch lange opties" klinkt als een TSM commando. Maar als ik dan even kijk naar een TSM reference, is -loc /dev/sdb1 de locatie waar de backup vandaan komt.

Blijkbaar restore je dus vanaf een USB disk o.i.d (wat best /dev/sdb1 kan zijn)? Misschien handig om even te vermelden.

Het feit dat je na de restore die melding krijgt, betekent waarschijnlijk dat dat TSFIM commando nog iets doet NA het uitvoeren van de restore. Wat precies, is gokken.

Kun je ook iets duidelijker zijn over de relatie met Windows 10? Welke share?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het lijkt mij inderdaad Tivoli te zijn.

Kun je die share wel met de hand mounten?

Het lijkt er op dat je verwacht dat Tivoli die schijven voor je mount. Staat in de handleiding dat dit kan of is dat op de gok?

Ik snap niet wat je probeert te doen. Je hebt een Windows-PC, een Linux-systeem en een Thin-Client. Wat heeft die Windows PC er mee te maken?

[ Voor 48% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-09-2016 12:28 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn slechte uitleg en ik heb er gewoon vrij weinig verstand van.

ik probeer een image te restoren vanaf een USB stick op een thin client

ik moet connectie hebben met de windows 10 pc om waarschijnlijk een backup weg te schrijven. het is namelijk een share naar de mapnaam repository en daarin staan al wat backup bestanden.

hopelijk is het nu wat duidelijker????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nee, sorry, ik snap het echt niet.
Ik snap dat je een USB stick hebt met daarop een backup van een thin client en je probeert die backup weer op de thin client te zetten. Toch?

Ik snap niet hoe je dat probeer te doen. Op welk systeem type je dat TSFIM commando in?
Gebruik je daar een Linux-computer voor? Doe je het vanaf de thin-client zelf?

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik inderdaad en ik gebruik daar de thin client zelf voor. ik voer het TSFIM commando in op de TC

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dan snap ik nog steeds niet wat Windows er mee te maken heeft.

Ik vind het overigens een beetje ongebruikelijk om backup-software op je thin-client te draaien. Heb je echt Tivoli op een thin-client geinstalleerd of begrijpen we het verkeerd?

Ik wil je vragen om nogmaals het hele verhaal uit te leggen want het is nog steeds niet duidelijk. We kunnen je niet helpen als we je niet snappen. Wat je doet lijkt allemaal hoogst ongebruikelijk te zijn. Vertel aub precies welke onderdelen/systemen betrokken zijn, hoe ze met elkaar verbonden zijn en wat voor software je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een thin client. helemaal kaal.

ik heb een usb stick met daarop een image die met linux wordt gestart.

ik doe de usb stick in de thin client en met het commando TSFIM -c :0/r restore -loc /dev/sdb1 start ik de recovery procedure

wanneer de recovery image op de thin client staat dan start die opnieuw op en zou die een backup procedure opstarten.

dit gaat dus niet omdat er naar mijn windows pc een connectie wordt opgezet, waarom mag joost weten, en omdat die connectie niet goed opgezet kan worden start de backup procedure niet gestart.

als ik op een of andere manier niet hoef te connecten naar mijn pc vind ik dat ook goed alleen zou ik niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ah, kijk, het begint langzaam wat duidelijker te worden.

Die hele verbinding met de windows machine lijkt dus niet nodig en vooral misleidend.
ik heb een usb stick met daarop een image die met linux wordt gestart.
Wat staat er op die USB-stick? Linux of je backup of misschien allebij?
Als het niet allebij is, op welk medium staat dan Linux en waar staat je backup?
Zit dat TSFIM commando bij je Linux of op een of andere manier in die terminal?
Dat laatste kan eigenlijk niet want je schreef dat je terminal leeg is.

Hoe kom je aan dat TSFIM commando? Kun je bevestigen of ontkennen dat het hier om Tivoli gaat?
Heb je een handleiding voor die software waar we in kunnen vinden wat die opties zijn?

Mijn blinde gok is dat -c staat voor "connect" of zo iets en dat het systeem nu naar ip-adres "0" probeert te verbinden of zo iets.

PS. Let ook nog even op je hoofdlettergebruik, dat maakt het allemaal wat leesbaarder.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 01-10-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat staat er op die USB-stick? Linux of je backup of misschien allebij? staat beide op USB

Zit dat TSFIM commando bij je Linux of op een of andere manier in die terminal? het commando staat op de USB/linux

ik durf het niet te bevestigen dat het Tivoli is maar als ik zo even google op tivoli dan lijkt het er wel erg veel op.
Pagina: 1