Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:13
Momenteel in het bezit van een Fitbit Surge. Het (siliconen) bandje is gaan scheuren wat een algemeen probleem líjkt te zijn. Zie het op dit forum ook voorbij komen.

Nu heb ik een vervangend exemplaar gekregen welke ik ga verkopen. Daarom ben ik dus op zoek naar een nieuwe smartwatch.

Ik wil mijn horloge gebruiken bij het sporten ( hardlopen (must), fitness + zwemmen (wens) ). Daarnaast wil ik hem ook kunnen gebruiken om notificaties te zien als ik een berichtje krijg via whatsapp of gebeld wordt. Bij mijn huidige horloge blijven de mouwen van mijn overhemden hangen op de "stroeve" band van mijn huidige horloge. Daarom zou het fijn zijn als het horloge dat niet heeft. Beetje een glad design zeg maar.

Nu heb ik al online beetje rond zitten te kijken op internet, maar de keuze is er reuze.

Ik heb de volgende eisen / wensen:

- Berichten laten zien ( whatsapp, bellen ) Eis
- Slaapregistratie Eis
- Hartslagmeter + afstandmeter via GPS (ingebouwd of via telefoon ) Eis
- sterke voorkeur voor verwisselbaar bandje ( tenzij slijtvast )
- Waterdicht Wens

Nu heb ik gekeken naar de Fitbit Blaze. Deze is niet waterdicht maar verder voldoet hij wel aan de meeste wensen / eisen. Ben alleen bang dat het bandje wederom stroef is, en dat hij dan weer achter mijn mouw blijft hangen.

Paar maanden geleden een TomTom Runner gezien. Zag er mooi uit, alleen is het bandje niet vervangbaar en ik weet niet hoe slijtvast het materiaal is.

Wie kan mij helpen in mijn speurtocht?

Alle reacties

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11
Wellicht dat de Tweakers in dit topic je kunnen helpen.
Daarnaast: de TomTom runner heeft wel degelijk een verwisselbar bandje (uitgebreide review bij DCRainmaker, ook een aanrader als je meer info/advies nodig hebt)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje WAO -> MAA

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15
Dan zou ik toch eens gaan neuzen in deze topics:
Het grote Sporthorloge met GPS topic
[Pebble Time] Ervaringen & Discussie

(deels hierboven al genoemd, zie ik nu)

Al weet ik niet zeker of je alle eisen kunt inwilligen. De echte sporthorloges werken als smartwatch net wat minder fijn (is mijn eigen mening, als ik mijn Fenix3 en Pebble Time vergelijk) en andersom werkt een smartwatch weer niet zo goed voor afstandsmeting via GPS.

Als je die GPS alleen voor hardlopen gebruikt en dan met je telefoon gaat werken, doet een Pebble Time 2 volgens mij wel redelijk wat je wilt. Snel reagerende smartwatch met in de nieuwe versie ook een hartslagsensor, maar geen ingebouwde GPS. Een Garmin Vivoactive lijkt redelijk te doen wat jij wilt, maar heeft geen hartslagmeter. De nieuwe Vivoactive HR is weer net zoiets als je Fitbit Surge: ietwat lomp voor onder een overhemd en eigen dedicated bandjes, dus niet zomaar te wisselen.

Een Fenix 3 HR komt dan weer in de buurt, maar die is ook erg groot en bovendien wel erg duur. En met minder sterke smartwatchfuncties. Hoe het met TomTom zit qua smartwatch, dat weet ik niet. Mijn vriendin heeft een Runner Cardio, maar pairen via BT werkt niet echt goed. Wellicht is dat bij nieuwere versies verbeterd.

Punctuality is the politeness of kings

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:13
TheOmen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:26:
Wellicht dat de Tweakers in dit topic je kunnen helpen.
Daarnaast: de TomTom runner heeft wel degelijk een verwisselbar bandje (uitgebreide review bij DCRainmaker, ook een aanrader als je meer info/advies nodig hebt)
Hier had ik inderdaad al gekeken, maar wilde het topic niet vervuilen. Vandaar dit topic :)