Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies laptop voor videobewerking (GoPro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Sinds deze zomer heb ik Gopro Hero 4 en wil nu de gemaakte filmpjes gaan bewerken. Mijn huidige laptop (>5 jaar oud) trekt dit niet. Ben nu dus op zoek naar een laptop voor video en fotobewerking die ook nog een tijdje mee kan.

Wat is je budget?
Ik ga er vanuit dat ik ergens tussen de 1000 en 1300 kwijt ben.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop met name thuis gebruiken, wel op verschillende plekken in huis dus wil ook echt een laptop. Daarnaast bij voorkeur een 15.6" zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als ik de fora en de prijswatch bekijk heb ik een idee van eisen/wensen voor videobewerking en waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. Maar ik vind het dus lastig in te schatten of dit te veel of te weinig is voor mijn gebruik en wat nu echt de belangrijkste elementen zijn:

CPU/SoC: Intel Core i7-6700HQ
Videochip: GeForce GTX 960M (of eventueel 950M)
Geheugen: 8GB, maar nog beter 16GB
Opslag: bij voorkeur 256 GB SSD en 1TB HDD (7200?)
Scherm: liever IPS dan TN

Als ik dan rondkijk spreekt de Asus N552 serie mij erg aan, ook omdat ik goede ervaringen met Asus heb, maar de configuratie die ik wil is er natuurlijk net niet. Hierbij is het dan lastig bepalen waar ik op wil 'bezuinigen'.

Andere opties zijn een gaming laptop waarbij de voor oktober aangekondigde ASUS ROG Strix GL553VW-FY089T aan mijn specs voldoet, of anders de MSI GP62 6QF-1263NL Leopard Pro maar die heeft dan weer een TN scherm.

Qua andere merken heb ik bijvoorbeeld ook naar de LENOVO Y700-15ISK of de HP Pavilion 15-bc035nd zitten kijken.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dell inspiron 7559 is ook een optie, maar heeft een iets ingetogener uiterlijk dan de gamelaptops die je hierboven benoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Ingetogener uiterlijk heb ik inderdaad liever en ik hoef ook geen gamelaptop, maar juiste specs is uiteindelijk het belangrijkst vandaar dat ik ook bij gamelaptops uitkwam

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Heb zelf de hp pavilion 15-bc075nd een variant op de 035nd deze is echter zonder ssd. Mocht je dus daar over nog vragen hebben stel ze gerust. Er is overigens ook een review van tweakers over die laptop. Ik heb mijn laptop via de HPstore gekocht en als student krijg je daar nog eens 10% korting. De dell die Chrosser voorstelt is inderdaad ook een mooie en daar kan je ook nog 10% korting afhalen met een zogenoemde vip-code die je als student kan aanvragen. Heb er eventueel nog wel een over.

Verwijderd

De MSI GP62 6QF, heeft buiten het scherm, alles wat je vraagt. Zelf heb ik een lichtere versie (i5, 128GB SSD...). Ben er zeer tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm van de MSI is de reden dat ik hem voorzichtig had laten vallen al voldoet ie verder helemaal (behalve uiterlijk ;)). Zo moeilijk in te schatten hoe het scherm is.

Daarnaast had ik de review van de HP inderdaad gelezen en daarom staat ie erbij. Twijfel nu tussen

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook Pro N552VX-FY312T€ 1.299,-€ 1.299,-
1HP Pavilion 15-bc035nd€ 1.159,-€ 1.159,-
1MSI GP62 6QF-1263NL Leopard Pro€ 1.249,-€ 1.249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.707,-

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:16:
Het scherm van de MSI is de reden dat ik hem voorzichtig had laten vallen al voldoet ie verder helemaal (behalve uiterlijk ;)). Zo moeilijk in te schatten hoe het scherm is.

Daarnaast had ik de review van de HP inderdaad gelezen en daarom staat ie erbij. Twijfel nu tussen
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook Pro N552VX-FY312T€ 1.299,-€ 1.299,-
1HP Pavilion 15-bc035nd€ 1.159,-€ 1.159,-
1MSI GP62 6QF-1263NL Leopard Pro€ 1.249,-€ 1.249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.707,-
Dit is een kwestie van voorkeur. Zelf zou ik nooit laten een laptop te kopen omdat het geen IPS is, als de andere eigenschappen voldoen aan mijn wensen.
Het TN scherm op de MSI's is meer dan goed genoeg voor mij. Maar de betere kleur weergave van de IPS zal wel een voordeel zijn bij het bewerken van video's.
De HP PAVILION 15-BC035ND heeft een ( iets) snellere videokaart dan de Asus. Heeft ook meer geheugen (16GB vs 8GB). Dit zal wel de beste keuze zijn van de drie.
Wat je ook koopt, veel plezier er mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 07:45 ]

Pagina: 1