Kan ik gebruik maken van de "Wet koop op afstand"?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik heb vorige week een betaald abonnement afgesloten voor een betaalde app. De leverancier is een amerikaans bedrijf. Het gaat om 5 euro per jaar, maar het gaat mij om het principe :)

Mijn vraag is: kan ik gebruik maken van de wet "Koop of afstand", en gebruik maken van het recht op 14 dagen bedenktijd, en dus mijn abonnement opzeggen en tevens de 5 euro aanschafkosten terugkrijgen, in deze situatie?

Ik weet dat Nederlandse bedrijven hiertoe (volgens mij) wel verplicht zijn (in het kader van de Wet Koop of afstand), maar ik weet dus niet hoe dat zit met aankopen van buitenlandse bedrijven....

Alle reacties

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Antwoord op je vraag was eenvoudig te vinden via Google.

[helpdesk]

Voor aankopen uit EU landen heb ik dit gevonden.

Voor alle niet EU vond ik dit met als belangrijkste info:
Waar moet ik verder op letten als ik iets koop in een land buiten Europa?
Koopt u iets in een land buiten Europa? Dan gelden de regels van dat land. Het is belangrijk om uit te zoeken welke regels dit zijn.
Het lijkt er dus op dat je pech hebt. [/helpdesk]

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 22-09-2016 11:49 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

E.e.a. hangt nogal af van de situatie maar die is niet echt beschreven in de topicstart. Ik lees nergens hoe / waar is gekocht? Via Apple, via Google, rechtstreeks bij de leverancier? Als dat laatste: wordt er expliciet gericht op Europa / in Euro's, of is het gericht op Amerikanen?

Sowieso: je hebt al contact opgenomen met de verkoper? Nee heb je, etc. ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je principieel wil zijn, dan svp wel zelf aan de slag gaan. Wat heb je zelf al gedaan, zelf opgezocht etc?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.