Zorgt een Riser card voor latency lag

Pagina: 1
Acties:

• danoss91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo allen,

Eigenlijk een hele eenvoudige vraag; wanneer ik een 20cm flexibele riser card gebruik, kan dit voor latency lag zorgen van mijn GPU?
Enigszins een discussie met maten van me of dit wel of niet het geval is, ben benieuwd wat jullie me hierover kunnen melden.

Alvast bedankt!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 16:58
Kort antwoord: Ja, de afstand zorgt voor extra vertraging.

Langer antwoord: Nee, zolang de riser van goede kwaliteit is zal je bandwidth identiek zijn en de extra latency is relatief klein aan alle andere vertragingen die meespelen (denk aan de afstand tot de CPU, laat staan de vertraging van je monitor)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Paprika schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:13:
Kort antwoord: Ja, de afstand zorgt voor extra vertraging.

Langer antwoord: Nee, zolang de riser van goede kwaliteit is zal je bandwidth identiek zijn en de extra latency is relatief klein aan alle andere vertragingen die meespelen (denk aan de afstand tot de CPU, laat staan de vertraging van je monitor)
Wilde net bijna het zelfde gaan typen. :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• danoss91
Top, thanks voor het snelle antwoord :) Even om zeker te zijn dat ik je goed snap; Ja het zorgt voor vertraging maar nee je merkt het verschil niet in je performance?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 16:58
d:)b

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als die riser een simpele flatcable is dan krijg je bij 20cm mogelijk wel te maken met overspraak of interferentie. Als dat leidt tot fouten op de PCIe bus dan kan de performance behoorlijk inzakken.

• danoss91
http://www.thermaltake.co...16_Riser_Cable/design.htm\\

zie link voor artikel dat ik op het oog had :) ziet er voor mij uit als een flatcable (hij is plat....) maar ik moet toegeven dat ik weinig weet en/of kan vinden wat betreft de verschillende soorten riser cards.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier heeft iemand de proef op de som genomen: http://www.overclock.net/...tender-cables-benchmarked
Pagina: 1