Hoi Tweakers,
ik ben op zoek naar een nieuwe router, onze huidige is toch een beetje te traag.
ik ben op zoek naar een wifi route die goed bereik geeft over 3 etages.
en die ik kan gebruiken om een usb schijf te delen.
nu is mijn oog gevallen op deze twee.
pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart
pricewatch: TP-Link Archer C8
De asus is volgens mij wel de beter router maar ook bijna twee keer zo duur.
ik heb de reviews gelezen maar kan weinig info vinden over het beschikbaar maken van een network share
(USB disk aan de router).
ik kan natuurlijk ook een nas kopen, maar heb eigenlijk niet zo heel veel features nodig.
ik wil vooral de fotos en andere bestanden weg kunnen zetten naar de usb disk vanaf iedere pc, en deze vanaf de andere pc's in het netwerk kunnen benaderen.
heeft iemand goede argumenten of ervaringen met een setup als deze, waarom ik hiervan zou moeten af zien en toch voor een dedicated NAS zou moeten gaan?
of gaat een netwerk share maken via de router ook gewoon prima?
bedankt voor de input!
ik ben op zoek naar een nieuwe router, onze huidige is toch een beetje te traag.
ik ben op zoek naar een wifi route die goed bereik geeft over 3 etages.
en die ik kan gebruiken om een usb schijf te delen.
nu is mijn oog gevallen op deze twee.
pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart
pricewatch: TP-Link Archer C8
De asus is volgens mij wel de beter router maar ook bijna twee keer zo duur.
ik heb de reviews gelezen maar kan weinig info vinden over het beschikbaar maken van een network share
(USB disk aan de router).
ik kan natuurlijk ook een nas kopen, maar heb eigenlijk niet zo heel veel features nodig.
ik wil vooral de fotos en andere bestanden weg kunnen zetten naar de usb disk vanaf iedere pc, en deze vanaf de andere pc's in het netwerk kunnen benaderen.
heeft iemand goede argumenten of ervaringen met een setup als deze, waarom ik hiervan zou moeten af zien en toch voor een dedicated NAS zou moeten gaan?
of gaat een netwerk share maken via de router ook gewoon prima?
bedankt voor de input!
If you don't stand for something you'll fall for everything