Gister was ik een serie aan 't kijken, toen plots het scherm uitviel,geluid ging door maar met geen mogelijkheid meer beeld, laptop uitgezet en weer aangezet en deze reageerde vreemd, hij laadde ook niet meer op aan de netsnoer, gaf het lampje niet aan. Maar fan werkte wel gewoon met opstarten. Op een gegeven moment via Google erachter gekomen dat je door een felle lamp op het scherm te schijnen je kunt zien of de laptop helemaal dood is of nog wel opstart ed. En de laptop start dus gewoon op en ik zie door met zaklamp in het scherm te schijnen heel donker het scherm, ook reageert de laptop nu wel weer op de netsnoer (lampje brandt weer als deze is aangesloten).
So far dus de conclusie dat er zeer waarschijnlijk iets mis is met de backlight of backlight inverter. Het is natuurlijk een heel goedkope laptop en deze komt uit december 2014 en ik ga er zelf niet aan prutsen met mijn linkerhanden. Maar kan het zijn dat ik iets anders over het hoofd zie?
Laten repareren zal waarschijnlijk wel snel uitdraaien op een compleet nieuw scherm of zijn er ook bedrijven die alleen backlight (inverter) vervangen en zou dit dan nog de moeite zijn?
So far dus de conclusie dat er zeer waarschijnlijk iets mis is met de backlight of backlight inverter. Het is natuurlijk een heel goedkope laptop en deze komt uit december 2014 en ik ga er zelf niet aan prutsen met mijn linkerhanden. Maar kan het zijn dat ik iets anders over het hoofd zie?
Laten repareren zal waarschijnlijk wel snel uitdraaien op een compleet nieuw scherm of zijn er ook bedrijven die alleen backlight (inverter) vervangen en zou dit dan nog de moeite zijn?