Wifi-signaal voor smarttv versterken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eline88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Wifi-signaal voor tv versterken

Ik heb een smart tv (Samsung UE40H6400 LED-tv) en wil graag netflix kijken maar het wifi-signaal op mijn slaapkamer is heel slecht waardoor netflix er soms simpelweg mee op houdt of heel korrelig wordt. De router staat beneden in de woonkamer. Nu vraag ik me af; hoe kan ik dat signaal versterken?

Mijn huisgenoot die nog een kamer hoger zit heeft het geprobeerd met een wifi-repeater maar dat werkte niet zei hij. Ook zou ik niet weten waar ik die dan neer moet zetten omdat tussen de woonkamer en mijn slaapkamer niet echt nog een stopcontact zit van waaruit ik dan kan repeaten. Mijn huisgenoot heeft als oplossing voor zijn laptop een soort antenne die het signaal beter opvangt, de TP-Link TL-WN722N. Die werkt perfect zegt hij.
Nu wilde ik deze ook proberen maar lijkt mijn smarttv hem niet te pakken. Als ik op internet kijk staat dat deze antenne geschikt is voor laptops en tablets. Klopt het dat zo’n antenne niet geschikt is voor smarttvs omdat die geen drivers kunnen installeren? En wat zou dan een goed alternatief zijn?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
De beste oplossing is meteen het goedkoopst: trek een netwerkkabel vanaf het modem naar je kamer, plaats vervolgens een accespoint op je slaapkamer.

Kan dat niet... Trek dan alsnog een kabel naar de verdieping waar je slaapkamer zich bevind en plaats alsnog een accespointop die verdieping...

Komt er dus op neer dat je moet zorgen dat de afstand tussen bron (het begin van je wifi signaal) en de tv radicaal kleiner word

Deze totaal oplossing is geschikt voor mensen die iets minder technisch zijn met netwerken,
Mocht je er wel meer bekend mee zijn, zou ik het accespoint vervangen voor een dualband router die je insteld en zich gedraagt als accespoint.

Mooiste zou dan zijn dat je deze naast je tv kan zetten en met een korte kabel je tv er ook mee kunt verbinden voor de allerbeste verbinding...

De oplossing valt of staat met het feit of je een kabel naar je kamer / verdieping kunt krijgen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:13
shure-fan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:38:
De beste oplossing is meteen het goedkoopst: trek een netwerkkabel vanaf het modem naar je kamer, plaats vervolgens een accespoint op je slaapkamer.

Kan dat niet... Trek dan alsnog een kabel naar de verdieping waar je slaapkamer zich bevind en plaats alsnog een accespointop die verdieping...

Komt er dus op neer dat je moet zorgen dat de afstand tussen bron (het begin van je wifi signaal) en de tv radicaal kleiner word

Deze totaal oplossing is geschikt voor mensen die iets minder technisch zijn met netwerken,
Mocht je er wel meer bekend mee zijn, zou ik het accespoint vervangen voor een dualband router die je insteld en zich gedraagt als accespoint.

Mooiste zou dan zijn dat je deze naast je tv kan zetten en met een korte kabel je tv er ook mee kunt verbinden voor de allerbeste verbinding...

De oplossing valt of staat met het feit of je een kabel naar je kamer / verdieping kunt krijgen
Precies dat. En repeaters werken 9/10 keer niet omdat je een slecht signaal op pakt en weer gaat verstreken maar de snelheid blijft laag.

Een "WiFi-USB" zal niet werken in je TV. Dit werkt alleen met "Samsung's" Eigen Sticks.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Cyphax

Moderator LNX
Die losse antenne is een usb-adapter gok ik? Dat zal wel niet zomaar werken inderdaad.

Als een kabel echt niet kan (maar ik raad het wel sterk aan) kun je ook nog powerline proberen, dat is misschien stabiel genoeg.

Saved by the buoyancy of citrus

• shure-fan
Cyphax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:40:

Als een kabel echt niet kan (maar ik raad het wel sterk aan) kun je ook nog powerline proberen, dat is misschien stabiel genoeg.
Kabel kan altijd, het is maar net hoe graag je het zelf wilt, kan niet bestaat niet, Toen er jaren geleden nog geen wifi was nam men regelmatig de boormachine ter hand om toch een gaatje te prikken.

Powerline is gewoonweg k**, kan stabiel zijn, maar praktijk wijst helaas uit dat het vaak toch betreurend werkt, misschien niet in het begin dan later wel (genoeg topics over te vinden)

@cyphax: ik wil je hiermee niet beledigen of afbranden, maar gebruik jou post puur om zaken wat duidelijk te krijgen, dus vat het aub niet persoonlijk op, het is niet op jou bedoelt

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Cyphax

Moderator LNX
shure-fan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:51:
[...]

Kabel kan altijd, het is maar net hoe graag je het zelf wilt, kan niet bestaat niet, Toen er jaren geleden nog geen wifi was nam men regelmatig de boormachine ter hand om toch een gaatje te prikken.
Als er niemand is die het je verbiedt is het hoofdzakelijk een kwestie van willen = kunnen, dat ben ik met je eens. Ik heb het thuis zelf ook gedaan, kabel naar boven -> switch -> kabel nog een verdieping hoger -> switch. En dan in de TV op de slaapkamber een chromecast die alsnog op wifi zit, maargoed. :+
Powerline is gewoonweg k**, kan stabiel zijn, maar praktijk wijst helaas uit dat het vaak toch betreurend werkt, misschien niet in het begin dan later wel (genoeg topics over te vinden)
Ook waar, maar mocht 'ie het kunnen testen en het is stabiel, dan is het probleem in principe ook wel opgelost. :)
@cyphax: ik wil je hiermee niet beledigen of afbranden, maar gebruik jou post puur om zaken wat duidelijk te krijgen, dus vat het aub niet persoonlijk op, het is niet op jou bedoelt
Dat doe ik zelf regelmatig ook met posts van anderen, no prob. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:27
shure-fan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:38:
Makkelijker om direct de kabel in je TV te prikken. AP is misschien wel handig voor je telefoon.

• shure-fan
hcQd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:00:
[...]

Makkelijker om direct de kabel in je TV te prikken. AP is misschien wel handig voor je telefoon.
Ja, ben ik met je eens over in het rechtstreeks inprikken op de tv, echter denk ik meteen een stapje verder, door een ap aan te sluiten op de kabel heb je meteen wifi op de kamer / verdieping.

En dit is redelijk makkelijk uit te voeren door iemand die iets minder netwerkkennis heeft

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat van die kabel dat nu 6x als oplossing is aangedragen snapt TS ook wel mag ik hopen. Daarnaast is de vraag toch echt of het WiFi signaal versterkt kan worden....

Er zijn truukjes om wifi wat meer te richten mbv aluminiumfolie en karton en je kunt kijken of een ander kanaal helpt.

Met inssider kun je scannen wat er allemaal om je heen voor WiFi signalen zitten en welke kanalen die gebruiken. Zoek voor jouw WiFi dan een rustig kanaal uit en kijk of dat helpt.

Verder is dit niet de eerste vraag op Tweakers die gaat over WiFi....

Gebruik de zoekfunctie ook eens! :)

https://gathering.tweaker...llpuaApDPzilOLSkoyc1OVagE

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 22-09-2016 09:17 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:44
Misschien zijn een powerline adapters een oplossing voor je?
Link naar pricewatch

*Edit*
Idee was al geopperd :)
Cyphax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:40:
Die losse antenne is een usb-adapter gok ik? Dat zal wel niet zomaar werken inderdaad.

[ Voor 42% gewijzigd door Bastie-88 op 22-09-2016 09:25 . Reden: Toevoeging Cyphax ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eline88 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:12:
Wifi-signaal voor tv versterken

Ik heb een smart tv (Samsung UE40H6400 LED-tv) en wil graag netflix kijken maar het wifi-signaal op mijn slaapkamer is heel slecht waardoor netflix er soms simpelweg mee op houdt of heel korrelig wordt. De router staat beneden in de woonkamer. Nu vraag ik me af; hoe kan ik dat signaal versterken?

Mijn huisgenoot die nog een kamer hoger zit heeft het geprobeerd met een wifi-repeater maar dat werkte niet zei hij. Ook zou ik niet weten waar ik die dan neer moet zetten omdat tussen de woonkamer en mijn slaapkamer niet echt nog een stopcontact zit van waaruit ik dan kan repeaten. Mijn huisgenoot heeft als oplossing voor zijn laptop een soort antenne die het signaal beter opvangt, de TP-Link TL-WN722N. Die werkt perfect zegt hij.
Nu wilde ik deze ook proberen maar lijkt mijn smarttv hem niet te pakken. Als ik op internet kijk staat dat deze antenne geschikt is voor laptops en tablets. Klopt het dat zo’n antenne niet geschikt is voor smarttvs omdat die geen drivers kunnen installeren? En wat zou dan een goed alternatief zijn?

Alvast bedankt!
Zeg, nu zijn we hiermet z'n allen bezig om je op ideeën te brengen, maar we horen niks van je....

Beetje onbeleefd!

Te koop....

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Samsung smart tv functie werkt alleen bij een minimum van 10 MBps en kan je geen externe antennes op afsluiten of versterken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• eline88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Haha aiiii ja heel onbeleefd idd. Thanks voor de vele reacties! Kabel is helaas geen optie. Denk niet dat mijn huisbaas die in mijn huis woont ook dat goed vindt en opties zijn of een gaatje boren waarna er alsnog een draad vrij ver langs muren moet want kamer zit er niet echt boven of een enorme lange kabel langs allerlei muren..

Dus het wordt toch iets met signaal te versterken. Ik dacht nog.. kan ik die antenne niet in mijn laptop steken en dan laptop aan tv koppelen door middel van mobiele hotspot of met een kabel? Nadeel is dan uiteraard wel dat laptop de hele tijd aan moet staan..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt je laptop als wireless bridge laten functioneren en daarop je TV bedraad aansluiten, maar dat lijkt me geen practische oplossing.

Beste alternatief voor bedraad UTP is MoCA, dus Ethernet over coax. Ik ga even voor het gemak ervan uit dat die TV aangesloten is op een coax ("TV-kabel") aansluiting. Daar kan ook data overheen op frequenties boven het TV-signaal. Zoek eens op Hirschmann MOKA-32. >400Mbps is daarmee stabiel te halen. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Over het stroomnet kun je het proberen, maar of dat gaat lukken en zo ja hoe goed is van tevoren niet te zeggen. Ik zou aanraden om in dat geval sowieso te kijken naar MiMo ("1200Mbps" of hoger) apparatuur. Dat is niet veel goedkoper dan MoCA en best-case presteert het ook niet veel slechter, maar worst-case hou je toch maar paar Mbps over, of zelfs dat niet eens. Netwerk over stroomnet is eigenlijk alleen zinnig als je alles op dezelfde fase doet en alle stopcontacten waar je verbinding over wilt voorzien zijn van randaarde dat geleidt tot zelfde aardepunt. Dan kan het vrij goed werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet niet wat het budget is, maar ik heb zo'n redelijk goedkoop TP-link powerlinesetje met wifi (te koop bij bijv. Mediamarkt voor +- 70 euro) waarvan je een bij de router in het stopcontact plugt en met een (meegeleverde) netwerkkabel in de router prikt. De ontvanger heeft wifi en plaats je ergens in de buurt van je TV in het stopcontact.

Of het goed/stabiel werkt verschilt altijd per huis (zoals ook hierboven genoemd), maar bij mij werkt het prima. En mocht het niet goed werken dan breng je het weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 23-09-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zou toch nog eens de kwestie bij je verhuurder aankaarten en vragen of hij niet een kabel naar boven kan (laten) trekken om jou en je huisgenoot van een gedegen internetverbinding te voorzien. Vanuit die kabel kan je weer met een access point, switch, WiFi router of wat dan ook verder. Ik neem aan dat het "internet" gebruik in je huurprijs zit of betaal je daar apart voor ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
Ik ben klaar met Powerline, na ruim een jaar met vage dropouts geleefd te hebben. Mits je toch voor Powerline gaat zorg dat je HomePlug AV 2.0 hebt (gebruikt ook aarde en MIMO), dus > 1200 Mbps en vermijdt producten waar een Qualcomm chipset in zit. Mijn laatste testen waren met de TL-TP9020, die een recente Broadcom heeft. Vergeet de 2000 Mbps. Het is een beetje een hit or miss, maar ik zat op 80 Mbps throughput, terwijl de ingetrainde link rate 1400 Mbps was. Powerline is nogal gevoelig voor allerlei andere apparaten die op dezelfde groep zitten, denk aan adapters, stofzuigers (impulse noise) etc. Er zit error correctie over heen. Verder ben je een korte golf zender (HomeAV zit rond de 80 MHz).

Als er coax ligt, zou ik voor MOCA gaan. Wel iets duurder, maar je netwerk is stabiel en je haalt max. 400 Mbps. In NL zijn eigenlijk alleen de Hirschmann MOCA adapters te koop. Werken prima, erger me alleen dood aan de veel te felle blauwe LED. Zit in het kastje, afplakken met zwarte tape heeft weinig zin, omdat het ding ook koeling moet hebben.

Ik moet nog steeds een review posten van m'n MOCA avonturen. Mijn HomePlug avonturen staan in een review (zoek op Devolo 1200+).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

loekf2 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:34:
Ik ben klaar met Powerline, na ruim een jaar met vage dropouts geleefd te hebben. Mits je toch voor Powerline gaat zorg dat je HomePlug AV 2.0 hebt (gebruikt ook aarde en MIMO), dus > 1200 Mbps en vermijdt producten waar een Qualcomm chipset in zit.
Hoe dat zo?

Ik heb vrij uitgevreid getest met zowel QCA7500 als BCM geval als twee G.hn MiMo chipsets van Marvell en Sigma en resultaten waren duidelijk: verschil tussen implementaties was veel groter dan tussen chipset of zelfs standaard.

Kortom, alles met MiMo is één pot nat op chipsetniveau, maar een slecht ontwerp kan het allemaal nekken.

Mijn resultaten zijn helaas niet gepubliceerd, maar er staat op smallnetbuilder.com stuk met exact zelfde strekking.

Ik zou dus eerder zeggen: vermijd Sitecom en Netgear. TP-Link biedt doorgaans goede prijs-kwaliteit en Devolo doorgaans beste prestaties.
Mijn laatste testen waren met de TL-TP9020, die een recente Broadcom heeft. Vergeet de 2000 Mbps. Het is een beetje een hit or miss, maar ik zat op 80 Mbps throughput, terwijl de ingetrainde link rate 1400 Mbps was. Powerline is nogal gevoelig voor allerlei andere apparaten die op dezelfde groep zitten, denk aan adapters, stofzuigers (impulse noise) etc. Er zit error correctie over heen. Verder ben je een korte golf zender (HomeAV zit rond de 80 MHz).
Niet echt. Standaard definieert 2-86MHz, maar nagenoeg alle apparaten werken maar van 2-68MHz.
Als er coax ligt, zou ik voor MOCA gaan. Wel iets duurder, maar je netwerk is stabiel en je haalt max. 400 Mbps. In NL zijn eigenlijk alleen de Hirschmann MOCA adapters te koop. Werken prima, erger me alleen dood aan de veel te felle blauwe LED. Zit in het kastje, afplakken met zwarte tape heeft weinig zin, omdat het ding ook koeling moet hebben.
MoCA is niet eens zoveel duurder als je het met fatsoenlijke PLC vergelijkt - dat begint pas rond de EUR 90.

Heb trouwens recent nog de Teleste/Asheridge ASH-EOC-03 in NL te koop gezien. Niet dat dat iets scheelt: exact zelfde PCB als de MOKA-32, alleen ander kastje eromheen. Prijs was ook zelfde...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

.

[ Voor 99% gewijzigd door dion_b op 23-09-2016 19:08 . Reden: Per ongeluk quote ipv edit ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1