Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-10 22:05
Hallo,
Ik was laatst iets aan het lezen over de torr browser, ik weet er niet veel van af. Maar vroeg mij af is het ook mogelijk is( niet dat ik van het plan ben, maar echt puur uit intresse) om een heel apparaat (mobiele telefoon, laptop) zo te laten werken

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wil je een exit node gaan hosten of puur een tor browser draaien op je telefoon?
Snap even niet wat precies je wensen zijn...

En wat vindt je precies zo spannend c.q. interessant aan tor? Als je semi-anoniem wil browsen voldoet een simpele vpn ook

[ Voor 55% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 00:26 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• daantjecool
Switchie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:23:
Wil je een exit node gaan hosten of puur een tor browser draaien op je telefoon?
Snap even niet wat precies je wensen zijn...

En wat vindt je precies zo spannend c.q. interessant aan tor? Als je semi-anoniem wil browsen voldoet een simpele vpn ook
Ik snapte zelf ook niet heel veel van het hele tor, nu wel iets meer. Ik bedoel eigenlijk dat elke app gebruik maakt van vpn.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

daantjecool schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:29:
[...]

Ik snapte zelf ook niet heel veel van het hele tor, nu wel iets meer. Ik bedoel eigenlijk dat elke app gebruik maakt van vpn.
Zijn genoeg apps die dit kunnen. Zowel gratis als betaald. Houdt er wel rekening mee dat je (vooral bij de gratis varianten) behoorlijk kunt gaan inboeten op snelheid.

PS. De apps zullen alle dataverkeer naar eigen servers sturen en dan het verzoek neerleggen bij de website die je wenst te bezoeken. Op die manier ben je dus semi-anononiem daar het verzoek bij (bij voorbeeld) Google, niet van jouw ip komt, maar van jouw vpn adres.
Keerzijde is dus wel dat je afhankelijk bent van de down en uploadsnelheid van de betreffende dienstverlener.

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 00:34 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• daantjecool
Switchie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:31:
[...]

Zijn genoeg apps die dit kunnen. Zowel gratis als betaald. Houdt er wel rekening mee dat je (vooral bij de gratis varianten) behoorlijk kunt gaan inboeten op snelheid.

PS. De apps zullen alle dataverkeer naar eigen servers sturen en dan het verzoek neerleggen bij de website die je wenst te bezoeken. Op die manier ben je dus semi-anononiem daar het verzoek bij (bij voorbeeld) Google, niet van jouw ip komt, maar van jouw vpn adres.
Keerzijde is dus wel dat je afhankelijk bent van de down en uploadsnelheid van de betreffende dienstverlener.
Dankje wel! waarom zou je zoiets gebruiken?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

daantjecool schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:45:
[...]

Dankje wel! waarom zou je zoiets gebruiken?
Voornamelijk (schijn)anonimiteit op het internet. Als de FBI/CIA wil weten wie je bent komen ze daar echt wel achter. 'simpele' partijen zullen echter denken dat jij Daan uit Venezuela bent (bij gebruik van een Venezuela gehoste vpn uiteraard)

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:05

Lye

Switchie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:53:
[...]

Voornamelijk (schijn)anonimiteit op het internet. Als de FBI/CIA wil weten wie je bent komen ze daar echt wel achter. 'simpele' partijen zullen echter denken dat jij Daan uit Venezuela bent (bij gebruik van een Venezuela gehoste vpn uiteraard)
VPNs worden juist voornamelijk gebruikt om veilig verkeer te garanderen tot aan een punt waarvan jij zeker bent dat het veilig is. Als ik met mijn telefoon op een Wi-Fi netwerk zit weet ik niet wie er allemaal mee kan luisteren. Met een VPN garandeer ik dat tot aan de VPN server niemand mijn verkeer kan lezen, wat er na de VPN server gebeurt is voer voor een ander gesprek.

Verder kan het zijn dat jij graag content wil bekijken wat in jouw land niet beschikbaar is, hiervoor kun je een VPN gebruiken die gehost is in een land waar de content wel beschikbaar is (let er echter op dat bijvoorbeeld Netflix actief VPNs blokkeert).

Het argument FBI/CIA vind ik een beetje vergezocht als er betere redenen zijn om een VPN te gebruiken...

Verder zit er ook een groot verschil tussen Tor en een VPN. Je kunt prima Tor verkeer over een VPN sturen namelijk.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lye schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:05:
[...]

VPNs worden juist voornamelijk gebruikt om veilig verkeer te garanderen tot aan een punt waarvan jij zeker bent dat het veilig is. Als ik met mijn telefoon op een Wi-Fi netwerk zit weet ik niet wie er allemaal mee kan luisteren. Met een VPN garandeer ik dat tot aan de VPN server niemand mijn verkeer kan lezen, wat er na de VPN server gebeurt is voer voor een ander gesprek.

Verder kan het zijn dat jij graag content wil bekijken wat in jouw land niet beschikbaar is, hiervoor kun je een VPN gebruiken die gehost is in een land waar de content wel beschikbaar is (let er echter op dat bijvoorbeeld Netflix actief VPNs blokkeert).

Het argument FBI/CIA vind ik een beetje vergezocht als er betere redenen zijn om een VPN te gebruiken...

Verder zit er ook een groot verschil tussen Tor en een VPN. Je kunt prima Tor verkeer over een VPN sturen namelijk.
Uiteraard volledig eens eens eens met jouw post maar gezien de schamele topic start heb ik het maar 'simpel' gehouden. Zolang de daadwerkelijke intentie van TS niet duidelijk is kunnen we er überhaupt geen zinnig antwoord op geven;)

En uiteraard biedt vpn duizenden mogelijkheden maar als iemand over tor begint zonder verdere details is mijn eerste ingeving (wellicht onterecht) dat iemand "anoniem" wil browsen.
En ja, je kunt vpn inzetten op netflix om content uit Amerika te halen maar als iemand een topic start met "tor" kan ik mij niet voorstellen dat dit zijn intentie is

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 01:29 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ga eerst maar even kijken wat je nu precies wilt, voordat we verder kunnen helpen. Met de tips en uitleg in dit topic moet je denk ik al een heel eind kunnen komen.

Mochten er na je onderzoek nog steeds vragen zijn, maak dan even een nieuw topic aan en stel daar gerichte vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.