iPhone 6S+ laadt niet meer op, geeft sporadisch een melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:33
Heya,

Normaal zou ik m'n probleem in het 6S topic gooien, maar ik denk dat de meesten wel kunnen voorstellen dat mijn probleem enigszins urgent is.

Eerder vandaag nergens problemen mee gehad. Heb hem wel een paar keer de kabel er in/uit gedaan toen ik van stopcontact wisselde of even weg moest, maar verder niets. Kom ik er op een gegeven moment achter dat hij niet meer aan het opladen is. Er staat geen "laden" icoontje naast de batterij en zie het percentage ook niet stijgen (heel soms een procentje en dan weer terug).

Echter, zet ik de telefoon uit en doe ik de kabel erin -> telefoon gaat aan.
Soms wanneer de telefoon aan staat -> melding "This Cable or Accessory Is Not Certified”

Verder lijkt hij niet op te laden.

Wat ik al gedaan heb:
- Soft reset
- Lightning jack schoongemaakt met tandenstoker en schone tandenborstel, kwam een shitload aan stof uit
- Van stopcontact/computer gewisseld
- Kabel in de telefoon en deze daarna uitzetten in de hoop dat hij 'm dan wel pakt.

Alles tot zover voor niks.. De melding dat de telefoon laadt komt niet tevoorschijn, alleen af en toe de melding dat de kabel of accessoire niet gecertificeerd is.

Worth noting: De kabel is amper een week oud. Vorige had kabelbreuk. Met de genoemde symptomen lijkt het erop dat er wel iets is dat werkt, hij maakt contact. Verder dan dit kom ik echter niet. Heb geen andere kabel in huis om te testen behalve een oude met kabelbreuk (die in een zeer speciale positie nog werkt, deze gaf ook geen oplossing). De oplader is origineel Apple, de kabel zou dat ook moeten zijn (Gekocht bij een shop uit de pricewatch).

Ik zie procent na procent verdwijnen, heb er nu 10 over dus begin nogal wanhopig te worden :+

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Alle reacties

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Er bestaat een kans dat je vervang kabel niet goed is ( imitatie) .
Met de nieuwe IOS update kan het zijn dat de chip in de kabel niet meer herkent word.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:33
frankym schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:01:
Er bestaat een kans dat je vervang kabel niet goed is ( imitatie) .
Met de nieuwe IOS update kan het zijn dat de chip in de kabel niet meer herkent word.
Tja hoe weet ik of het een imitatie is? Kostte me €13,60 bij Afuture. Kwam wel in een zakje en niet een nette verpakking, maar kan ook gewoon bulk verpakking zijn waardoor ie goedkoper is? Mijn vorige kabel was ook van deze winkel en heeft het gewoon erg lang gedaan.

Heb overigens iOS 9.3.2, dus moet niks veranderd zijn aan herkenning van kabel..

Dank voor de reactie!