• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Goedenavond Tweakers,

Na 10 jaar dezelfde de TV gehad te hebben ben ik twee weken geleden eindelijk over gegaan. Wat een grote verandering (positief) is dit. Mijn oude TV was bijvoorbeeld nog geen Smart TV en was nog plasma. Dit is de TV die ik gekocht heb: pricewatch: LG 55UH668V Zilver.

Zoals jullie kunnen zien zit hier WebOS op. Een zeer mooie functie! Heb de TV hier niet op gekocht, dit kwam dus echt binnen als een verassing. Nu wilde ik dus ook Chromecast kopen om te kunnen streamen vanaf mijn PC naar de TV. Toevallig kwam ik er vanmiddag achter dat je via WebOS ook kan streamen, een soort ingebouwde Chromecast dus (nog een verassing). Na hierachter te zijn gekomen heb ik hier aardig wat over geGoogled, alleen kan ik niet achter één dingen komen, namelijk: is het mogelijk om vanuit VLC op mijn PC naar mijn TV via WebOS te streamen? Dit zou echt geweldig zijn! Als dit niet mogelijk is, weten jullie dan misschien een andere video player die wel naar WebOS kan streamen?

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Ik kijk uit naar jullie antwoorden! Nog een fijne avond toegewenst!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zou het niet handiger zijn om andersom te redeneren? Je pc gaat niet streamen naar je televisie maar je televisie gaat streamen vanaf je pc. Als er op je pc gedeelde mappen zijn, zou je daar met de ingebouwde mediaspeler van de tv doorheen moeten kunnen bladeren, selecteren en afspelen.

Denk er wel aan dat ingebouwde mediaspelers van televisies niet zaligmakend zijn. Je kan nogal eens geconfronteerd worden met bestanden die niet afgespeeld worden of ondertitels niet niet meekomen. Dat is dus een kwestie van proefondervindelijk ontdekken. Persoonlijk zou ik altijd een losse mediaspeler gebruiken; ook al is het maar een goedkope oplossing als een Pi.
Dit is niet gebruikelijk op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
mijn favoriete opstelling is toch een NAS met DLNA server erop en dan op mijn tablet via bubbleupnp de tv opdracht geven direct van mijn NAS te streamen.
op je pc kan dat ook met kinsky of via media player.
vlc streamen is eigenlijk een overbodige techniek.

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
S1NN3D schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:45:
Zou het niet handiger zijn om andersom te redeneren? Je pc gaat niet streamen naar je televisie maar je televisie gaat streamen vanaf je pc. Als er op je pc gedeelde mappen zijn, zou je daar met de ingebouwde mediaspeler van de tv doorheen moeten kunnen bladeren, selecteren en afspelen.

Denk er wel aan dat ingebouwde mediaspelers van televisies niet zaligmakend zijn. Je kan nogal eens geconfronteerd worden met bestanden die niet afgespeeld worden of ondertitels niet niet meekomen. Dat is dus een kwestie van proefondervindelijk ontdekken. Persoonlijk zou ik altijd een losse mediaspeler gebruiken; ook al is het maar een goedkope oplossing als een Pi.

[...]

Dit is niet gebruikelijk op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.
Bedankt voor je antwoord! Slimme suggestie, zal hier eens naar Googlen vandaag. Las inderdaad al dat ondertitels vaak niet meekomen, vaak was dit wel bij oudere apparaten. Er is dus hoop.

En excuses van het groeten, gewenning he ;). Zal het gelijk weghalen en er voortaan rekening mee houden. Bedankt.