[Windows 10] Windows verkenner is onhandiger dan Win7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Eindelijk na de kat uit de te hebben gekeken met mijn nieuwe PC met Windows 10 aan de slag gegaan.

Wat mij opvalt met de verkenner bij het kopieren van bestanden naar een map is het volgende:

Onder Windows7:
- kopieer of sleep bestanden naar de map
- bij bestandsnamen die al in de map staan kreeg ik de vraag of ik wil vervangen, beide wil behouden of annuleren
- als ik kies voor beide behouden krijgt het nieuwe bestand in de map "(1)" als toevoeging aan de bestandsnaam

Onder Windows10:
- kopieer of sleep bestanden naar de map
- bij bestandsnamen die al in de map staan krijg ik de vraag of ik wil vervangen, per geval beoordelen of annuleren
- kan dus niet automatisch kopieren naar een map waar al bestanden met dezelfde naam in staan

Heeft iemand dit al eens ondervonden en oplossing gevonden zodat ik net als onder Windows7 bestanden kan kopieren?

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vinkje onderaan het dialoogvenster waar staat "pas dit toe op alle objecten"?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nee, ik heb geen vinkje. Alleen dit dialoogvenster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fvRjZYKai9WuyzkkgwL2u7Ou/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterhartman88
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-04-2022
Zit al een tijd lang met hetzelfde probleem. Ik heb ontdekt dat het wel mogelijk is, maar het is er niet handiger op geworden.

Klik 'info voor beide bestanden vergelijken'

Er verschijnt dan een overzicht van dubbele bestanden. Deze kun je beide aanvinken, er wordt dan een (1) achter de bestandsnaam toegevoegd, beide bestanden blijven bewaard.