Tien jaar geleden bouwde ik mijn eerste game-pc. Inmiddels begint het weer een beetje te knagen en zou ik wel weer eens een goede game-pc willen hebben. Omdat mijn hardwarekennis sterk gedateerd is wil ik jullie vragen een blik te werpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen, maar zal het systeem ook gebruiken voor werk. Mijn vriendin houdt van photoshop en wil in de toekomst videobewerken, maar daar hoeft het syteem niet echt op afgesteld te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil in totaal eigenlijk niet meer dan 1100 euro uitgeven, exclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks, noppes, nada.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Één videokaart voldoende. SSD lijkt me ook niet meer dan logisch in deze tijd. Verder alles, dus ook alle randapparatuur. DVD- of bluray-speler lijkt me dan weer niet meer nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Hoe minder geluidsproductie, hoe beter natuurlijk. Maar dat is niet iets dat ik heel hoog op mijn prioriteitenlijst heb staan.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Of jullie willen meekijken of alle componenten op elkaar aansluiten.
2. Helaas is bekabeld internet geen optie. Ik zal het dus met wifi moeten doen. Achten jullie het slimmer om een wifi-kaartje te kopen (zoals nu in mijn setup) of raden jullie een moederbord met wifi-mogelijkheid geïntegreerd aan?
3. Ligt mijn gekozen case voor de hand? Ik hoef dus geen dvd- of blueray-speler.
4. Is er misschien nog een mogelijkheid om te besparen? Ik heb nu voor een i5-6600 gekozen; heb ik veel prestatieverlies in games als ik voor een i5-6400 ga?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen, maar zal het systeem ook gebruiken voor werk. Mijn vriendin houdt van photoshop en wil in de toekomst videobewerken, maar daar hoeft het syteem niet echt op afgesteld te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil in totaal eigenlijk niet meer dan 1100 euro uitgeven, exclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks, noppes, nada.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Één videokaart voldoende. SSD lijkt me ook niet meer dan logisch in deze tijd. Verder alles, dus ook alle randapparatuur. DVD- of bluray-speler lijkt me dan weer niet meer nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Hoe minder geluidsproductie, hoe beter natuurlijk. Maar dat is niet iets dat ik heel hoog op mijn prioriteitenlijst heb staan.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Of jullie willen meekijken of alle componenten op elkaar aansluiten.
2. Helaas is bekabeld internet geen optie. Ik zal het dus met wifi moeten doen. Achten jullie het slimmer om een wifi-kaartje te kopen (zoals nu in mijn setup) of raden jullie een moederbord met wifi-mogelijkheid geïntegreerd aan?
3. Ligt mijn gekozen case voor de hand? Ik hoef dus geen dvd- of blueray-speler.
4. Is er misschien nog een mogelijkheid om te besparen? Ik heb nu voor een i5-6600 gekozen; heb ik veel prestatieverlies in games als ik voor een i5-6400 ga?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 273,50 | € 273,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,48 | € 32,48 |
| 1 | LG 25UM58-P Zwart | € 176,71 | € 176,71 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 28,49 | € 28,49 |
| 1 | Logitech K120 for Business (Internationaal) | € 10,99 | € 10,99 |
| 1 | Sharkoon Shark Force Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |