Is de Samsung UE40J6200 Ziggo gecertificeerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• strohalm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vraag

Ik wil met het goedkoopste "Ziggo Kabel TV abonnement zonder mediabox" met de nog te kopen UE40J6200 via de DVB-C tuner TV kijken. Ik wil geen gebruik maken van de interactieve diensten. Dat kan volgens de website van Ziggo alleen met een gecertificeerde TV. Is deze Samsung UE40J6200 Ziggo gecertificeerd?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op de website van UPC heb ik op deze pagina gechecked of de Samsung UE40J6200 gecertificeerd is. Na het invullen van het formulier zegt de pagina: "Jammer. Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo." Dat lijkt me raar omdat dit de beste koop is van de consumentenbond.

Deze pagina geeft echter weer aan dat deze TV wel CI + gecertificeerd is voor Ziggo.

Als deze TV gecertificeerd is heb ik dan ook nog een CI + module en een smartcard nodig of kan ik meteen via de DVB-C tuner digitaal TV kijken?

Hoor het graag en alvast bedankt?

Groet,

Archibald

Beste antwoord (via strohalm op 22-09-2016 21:16)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mooi! Je toestel is geschikt voor Digitale TV van Ziggo

Model of type-naam UE40J6200AWXXN.

(dit is oud-UPC gebied, misschien ligt het daar wel aan aangezien je er ook nog je postcoe voor moet opgeven alleen om te kijken of een model gecertificeerd is :/ )

Verder heb je geen kaart of module nodig nee, gewoon via de dvb-c tuner ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 22-09-2016 01:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

(dit is oud-UPC gebied, misschien ligt het daar wel aan aangezien je er ook nog je postcoe voor moet opgeven alleen om te kijken of een model gecertificeerd is :/ )

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 22-09-2016 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
apis29 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:08:

Ehh sinds wanneer is dat? Volgens mij moet je in elke TV (of kastje) bij Ziggo nog gewoon een smart-card stoppen. En die past dus niet alleen in de TV, waardoor je de module ook moet kopen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ToFast schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:17:
[...]

Ehh sinds wanneer is dat? Volgens mij moet je in elke TV (of kastje) bij Ziggo nog gewoon een smart-card stoppen. En die past dus niet alleen in de TV, waardoor je de module ook moet kopen ;).
Sinds mensenheugenis :P ? Het gaat hier alleen over het kabel abo van €18 nog wat, de ongecodeerde zenders met alleen NPO 1,2,3 en Ziggo TV en Sport in HD en de rest in SD ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
apis29 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:21:
[...]

Sinds mensenheugenis :P ? Het gaat hier alleen over het kabel abo van €18 nog wat, de ongecodeerde zenders met alleen NPO 1,2,3 en Ziggo TV en Sport in HD en de rest in SD ...
Ja ok dat begrijp ik, maar dat pakket bestaat uit 30+ zenders. Dan kan je het merendeel dus niet digitaal bekijken (gecodeerd > smartcard >module)

Edit: Beter nadenkend...digitaal bekijken lukt dan natuurlijk niet (analoog wel, dus lagere kwaliteit).

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 22-09-2016 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ToFast schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:24:
[...]

Ja ok dat begrijp ik, maar dat pakket bestaat uit 30+ zenders. Dan kan je het merendeel dus niet digitaal bekijken (gecodeerd > smartcard >module)

Edit: Beter nadenkend...digitaal bekijken lukt dan natuurlijk niet (analoog wel, dus lagere kwaliteit).
"lager" is vrij relatief. Heb op de slaapkamer ook enkel coax maar de hd-zenders zijn echt wel in prima kwaliteit.

Neemt overigens niet weg dat ik wat zenders mis t.o.v. digitaal

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 01:35 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• strohalm
Dank voor jullie antwoorden.

Het lijkt erop dat alle zenders in digitale kwaliteit worden aangeboden.

Op de site van Ziggo staat nml. bij dit Kabel TV abonnement:

"Ruim 30 tv-zenders in analoge en digitale beeldkwaliteit. Hiermee beschik je over 30+ analoge zenders, 4 HD-zenders en 90 radiozenders. Heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit. Daar heb je dus geen mediabox voor nodig."

• apis29
  • Niet online
ToFast schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:24:
[...]

Switchie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:34:
[...]

"lager" is vrij relatief. Heb op de slaapkamer ook enkel coax maar de hd-zenders zijn echt wel in prima kwaliteit.

Neemt overigens niet weg dat ik wat zenders mis t.o.v. digitaal
Je kijkt HD zenders analoog? Je hebt helemaal geen HD zenders op het analoge signaal ;) .Als je tv een dvb-c tuner heeft dan kan je het analoge aanbod ook digitaal bekijken + Ziggo Sport en NPO 1,2,3 in HD (en veel meer regiozenders waarmee je dus dik boven die 30+ komt). Ik kijk het al meer dan anderhalfjaar digitaal zonder smart card of module :+ (als je de juiste netwerkcode invoert laat ie alleen de ongecodeerde zenders in de zenderlijst op je tv zien, anders zitten er idd ook heel veel gecodeerde tussen)
Alles wat hier onder pakket 'Kabel TV' valt kan je zonder module kijken https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ (voor TV Standaard heb je wel een module of box nodig en krijg je veel meer HD zenders)

Het staat hier zelfs nog op de site uitgelegd (maar met die link van in de eerste post kom je hier niet op terecht) https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/
Kreeg je vroeger alleen analoog beeld, en heel vroeger zelfs alleen in stemmig zwart-wit, nu kun je op elke tv in huis Digitale Kabel TV kijken. Als je wilt. Dat betekent bijvoorbeeld dat je niet alleen in de kamer, maar via alle kabelaansluitingen 45 tv-zenders in digitale beeldkwaliteit ontvangt. En dat je onze digitale sportzender Ziggo Sport ook vanuit je bed kunt zien.

Zonder extra CI+ module, decoder, mediabox of ander kastje. En dus zonder extra kosten.

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 22-09-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strohalm
Heb de TV gekocht en aangesloten en kan i.d.d. alles bekijken via de dvb-c tuner (zonder CI+ module, decoder, mediabox of ander kastje). Het is ook i.d.d. super dat in het zenderoverzicht alleen de kanalen worden weergegeven die je ook daadwerkelijk kan bekijken.

Dank voor alle reacties.
Pagina: 1