Na klachten van het thuisfront, dat mijn pc toch echt teveel lawaai maakt, ben ik op zoek gegaan naar nieuwe en extra koeling mogelijkheden.
Om mijn CPU te koelen heb ik gekozen voor de Cooler master hyper 212X en om de luchtstroom in de kast te verbeteren heb ik achterop aan de binnenzijde een Sickle Flow 120 geplaatst.
Ik moest zeggen dat ik erg schrok van het formaat van de Cooler Master en ben een behoorlijk tijd bezeig geweest om mbv de handleiding deze te plaatsen, gelukkig hielp Youtube erg met diverse filmpjes.
Nu vraag ik me af of ik het zo goed heb gedaan. Ik kan namelijk de CPU koeler, hoewel met moeite een klein beetje draaien. Kan dat kwaad?
Daarnaast vraag ik me af of ik de luchtstroom zo goed heb gedaan.
Tot slot kwam ik er achter dat ik iets teveel koelpasta heb gebruikt, zodat het er aan de zijkant een klein beetje uitkomt. Ik snap dat deze pasta een hele goede geleider is, kan dit daarom kwaad?
Hieronder een aantal foto's.
Alle commentaar is welkom, het is pas de eerste keer dat ik zo'n grote cpu koeling plaats.
Ik heb de pc nog niet aangezet, omdat ik graag wilde weten of ik het zo slecht heb gedaan dat mijn moederbord/processor bij het opstarten al kapot gaat.
Dit alles zit in deze pc:

Om mijn CPU te koelen heb ik gekozen voor de Cooler master hyper 212X en om de luchtstroom in de kast te verbeteren heb ik achterop aan de binnenzijde een Sickle Flow 120 geplaatst.
Ik moest zeggen dat ik erg schrok van het formaat van de Cooler Master en ben een behoorlijk tijd bezeig geweest om mbv de handleiding deze te plaatsen, gelukkig hielp Youtube erg met diverse filmpjes.
Nu vraag ik me af of ik het zo goed heb gedaan. Ik kan namelijk de CPU koeler, hoewel met moeite een klein beetje draaien. Kan dat kwaad?
Daarnaast vraag ik me af of ik de luchtstroom zo goed heb gedaan.
Tot slot kwam ik er achter dat ik iets teveel koelpasta heb gebruikt, zodat het er aan de zijkant een klein beetje uitkomt. Ik snap dat deze pasta een hele goede geleider is, kan dit daarom kwaad?
Hieronder een aantal foto's.
Alle commentaar is welkom, het is pas de eerste keer dat ik zo'n grote cpu koeling plaats.
Ik heb de pc nog niet aangezet, omdat ik graag wilde weten of ik het zo slecht heb gedaan dat mijn moederbord/processor bij het opstarten al kapot gaat.
Dit alles zit in deze pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-3870K Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock AMD A75 A75 PRO4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 49,70 | € 49,70 |
1 | Sharkoon Vaya | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 133,95 | € 133,95 |
1 | Crucial CT2KIT51264BA1339 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung SH-S222AB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 246,15 |

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 21-09-2016 22:13 ]