Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buren drukken onze wifi weg

Pagina: 1
Acties:
  • 25.850 views

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 00:58
Hallo,
We wonen in een flat en hebben sinds kort nieuwe buren. Ze hebben de hele meterkast volgezet met routers en extenders. Wat we ook doen, ons signaal van het huis tuin en keuken ziggo routertje komt er niet bovenuit. Alle kanalen zijn bezet.

Nu willen ook wij de strijd aan gaan met onze buren en hadden in gedachten om het huis tuin en keuken ziggo routertje te vervangen door een andere sterke, snelle router en vervolgens in elke kamer van het appartement een powerline adapter die het signaal - via het stroomnet - versterkt.

Wat zouden jullie ons adviseren? Meerdere powerline adapters die het signaal versterken of gewoon een dikke antenne? Budget een paar honderd euro.

Verwijderd

Hoe druk is het op 5Ghz?

• saken
Onze laptops kunnen geen 5ghz aan.... Mijn nexus 5 ook niet...
Het is hier gewoon behoorlijk druk op de band...

[ Voor 28% gewijzigd door saken op 21-09-2016 21:55 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij is het ook vrij druk op alle kanalen, maar het is wel werkbaar (soms is het ook handig, bijvoorbeeld tijdens een storing omdat de buren ook hotspots hebben). De 5 ghz is leeg, maar niet alle hardware kan dat inderdaad aan.

Heb je het probleem op meerdere apparaten? Bij mijn Dell laptop heb ik veel problemen gehad met de Dell-wifidriver. Heb nu de broadcomdriver en het werkt probleemloos.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Echt wel.

Afhankelijk van de laptop kun je die WiFi-adapters ook vervangen, zeker als het budget 'een paar honderd euro' is.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Alles naar 5Ghz en een 2.4Ghz jammer aanschaffen omdat het leuk is :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Lekker "gestoord" dan dat ze hun hele meterkast menen vol te zetten versterkers ed.\
Mooie buren.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:44

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Wim-Bart schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:58:
Alles naar 5Ghz en een 2.4Ghz jammer aanschaffen omdat het leuk is :D
Zelfbouw jammer veur de echte tweaker!

--edit--

Overleg eens met de buren, misschien is het geen onwil...

[ Voor 13% gewijzigd door ElMacaroni op 21-09-2016 22:01 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:36
Even een gesprek hebben met je buren over verdeling kanalen? Kan een hoop budget schelen...

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ElMacaroni schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:59:
[...]

Zelfbouw jammer veur de echte tweaker!
Glas uit de magnetron deur halen en die de hele dag laten draaien?
whitey-d schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:00:
Even een gesprek hebben met je buren over verdeling kanalen? Kan een hoop budget schelen...
Lijkt me inderdaad een betere oplossing dan een wapenstrijd aangaan. De USSR is failliet gegaan door iets soortgelijks ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 21-09-2016 22:02 ]

/▌

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Nou inderdaad.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 01:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik neem aan dat je nieuwe buren niet op alle channels zitten, probeer eens te switchen naar een andere kan in dit geval alleen maar verbetering opleveren. Voor het scannen van de channels is diverse software beschikbaar waarmee je dit kunt testen/visualiseren, overigens is een nieuwe router vaak al een verbetering tov standaard dingetjes.

[ Voor 4% gewijzigd door zekerpixels op 21-09-2016 22:02 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
En waarom probeer je niet gewoon het probleem op te lossen in plaats van ruzie te zoeken? Dus met dialoog samen een oplossing verzinnen in plaats van "de strijd aan gaan" met je buren...

Hoe weet je ook zo zeker dat complete meterkast van ze vol staat met zowel routers als extenders?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is hier in het appartementenblok ook niet anders.. iedereen op 2.4ghz (en het liefst 40mhz breed..) en sommigen hebben maar liefst 8 netwerken in de lucht.. complete waanzin.. maar ja door al die "verstoring" van iedereen is de 2.4ghz hier behoorlijk onwerkbaar..

mischien binnenkort maar eens de oude magnetron ombouwen tot een dikke wifi jammer... ;) just kiddin!

404 Signature not found

• saken
Ze hebben achter hun router tig extenders staan en ze hebben ook nog eens meerdere routers neergezet... waarom weet ik niet. Het was hier altijd al erg druk in de flat op de band maar nu met hun gear al helemaal.
We hebben veel zendvermogen nodig om de aanval af te slaan en weer te kunnen internetten!!!

• Wim-Bart

Wim-Bart

YouTube: How To Build A WiFi And Bluetooth Jammer

YouTube: WiFi Jammer

[ Voor 27% gewijzigd door Wim-Bart op 21-09-2016 22:06 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• SMSfreakie
  • Niet online
saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:03:
Ze hebben achter hun router tig extenders staan en ze hebben ook nog eens meerdere routers neergezet... waarom weet ik niet. Het was hier altijd al erg druk in de flat op de band maar nu met hun gear al helemaal.
We hebben veel zendvermogen nodig om de aanval af te slaan en weer te kunnen internetten!!!
is het niet handiger om de signalen van de buren te blokkeren :? je muren behangen met aluminium folie ofzo :D

404 Signature not found

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of zeg je internet op en gebruik hun wifi als die zo goed is ;)

/▌

Verwijderd

Zitten ze wel op alle kanalen? Hebben ze niet gewoon meerdere SSID's aangemaakt (op verschillende VLAN's bijvoorbeeld). Extenders gaan ook meestal op hetzelfde kanaal zitten als het netwerk dat ze extenden. Heb je het wel echt goed geanalyseerd? Als ze de volle bandbreedte in gebruik hebben is dat wel een beetje asociaal, ja.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:04:
Of zeg je internet op en gebruik hun wifi als die zo goed is ;)
Goede/sterke wifi is nog niet bepaald wifi waar je toegang op hebt of krijgt.

Verwijderd

5GHz is trouwens op zoveel punten beter. Meer bandbreedte, beam-steering is een verplicht iets, en het bereik is veel minder (en dat is dus een positief iets). Hup, naar 5GHz dus met al je apparatuur.

• saken
Het is een gezin uit Syrië die hier net in de flat is komen wonen. Val niet mee te praten (ontzettend brutaal) hun zoon is iemand met een IT achtergrond en die heeft de hele boel daar geïnstalleerd. Ze schijnen 10.000 euro gekregen te hebben om hun huis mee in te richten, waarschijnlijk dus ook 1000 euro aan het extenders gekocht ?! en ik kan nu lekker aan een kabeltje dit bericht schrijven....

[ Voor 11% gewijzigd door saken op 21-09-2016 22:11 ]

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kun je een scan doen met een app als Wifi Analyzer voor Android?
Kijk dan voor de grap ook even hoe druk de 5Ghz band is, waarschijnlijk heb je dan al je antwoord op wat je kunt gaan doen.

De 2.4Ghz band zit zo vol en er is niets betrouwbaars tegen te doen om je eigen appartement te voorzien van stabiel wifi.
Til alle apparatuur naar de 5Ghz band.
Probleem opgelost en je hebt zeer waarschijnlijk een responsiever wifi netwerk.

Verwijderd

Ga dan gewoon op 5GHz zitten en dan ben je van het gezeik af. 2.4GHz is bij mij ook totaal onbruikbaar, soms valt het zelfs letterlijk 1 meter van het modem weg. En niet omdat mensen 10 netwerken hebben, maar simpelweg omdat er -letterlijk- 100 2.4GHz WiFi netwerken binnen bereik zijn. En 6 Netwerken op 5GHz. Oh wat een hemel toen ik op 5GHz over was. Gewoon accepteren dat 2.4GHz niet meer bruikbaar is in flats. Gewoon een extra extender op een plek waar ik beter bereik nodig had (op 5GHz). De 100mbps switch die ik nog gebruikte was ineens de bottleneck.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 22:14 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:08:
Het is een gezin uit Syrië die hier net in de flat is komen wonen. Val niet mee te praten (ontzettend brutaal) hun zoon is iemand met een IT achtergrond en die heeft de hele boel daar geïnstalleerd. Ze schijnen 10.000 euro gekregen te hebben om hun huis mee in te richten, waarschijnlijk dus ook 1000 euro aan het extenders gekocht ?!
Kijk: Een persoon welke snapt HOE een wireless LAN ingericht dient te worden zónder dat hij zelf last gaat krijgen van de buurt op een toch al overvolle 2,4Ghz. band :P

Maar even serieus: Waarom moet je dit gaan spelen op een gezin uit Syrië (waar je waarschijnlijk vanwege een taalprobleem) niet mee kunt praten?

Met "extenders" in flatje..... Doe je overigens vrij weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-09-2016 22:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Wim-Bart

Wim-Bart

Het is een gezin uit Syrië die hier net in de flat is komen wonen. Val niet mee te praten (ontzettend brutaal) hun zoon is iemand met een IT achtergrond en die heeft de hele boel daar geïnstalleerd. Ze schijnen 10.000 euro gekregen te hebben om hun huis mee in te richten, waarschijnlijk dus ook 1000 euro aan het extenders gekocht ?! en ik kan nu lekker aan een kabeltje dit bericht schrijven....
Als mij dat zou overkomen dan zou ik gewoon een jammer neerzetten. En wel permanent, je weet tenslotte niet wat ze allemaal doen en voor het zelfde zit die gast gewoon de hele dag te hacken, zijn tenslotte allemaal potentiële terroristen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wim-Bart op 21-09-2016 22:16 ]

• saken
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:13:
[...]

Kijk: Een persoon welke snapt HOE een wireless LAN ingericht dient te worden zónder dat hij zelf last gaat krijgen van de buurt op een toch al overvolle 2,4Ghz. band :P

Maar even serieus: Waarom moet je dit gaan spelen op een gezin uit Syrië (waar je waarschijnlijk vanwege een taalprobleem) niet mee kunt praten?

Met "extenders" in flatje..... Doe je overigens vrij weinig.
Tevens mogen we nu elke dag meegenieten van hun Arabische muziek maar dat terzijde. Paar keer aangebeld maar doen de deur niet open terwijl ik weet dat ze thuis zijn. Kan ik ook tegelijkertijd hun wifi wegjammen en mijn wifi wel werkend laten op de 2.4ghz band? Het is ook een principe kwestie en ik wil gewoon m'n plekje op 2.4ghz band terug!!!

[ Voor 5% gewijzigd door saken op 21-09-2016 22:19 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:16:
[...]

Tevens mogen we nu elke dag meegenieten van hun Arabische muziek maar dat terzijde. Paar keer aangebeld maar doen de deur niet open terwijl ik weet dat ze thuis zijn. Kan ik ook tegelijkertijd hun wifi wegjammen en mijn wifi wel werkend laten op de 2.4ghz band?
Als je wil: Ik heb hier nog wat "jaren '90" apparatuur staan uit de tijd dat ik nog op festivals draaide.... Kun je ze kennis laten maken met een béétje NL Happy Hardcore (de rest van de buurt tevens óók).

Maar nogmaals even serieus: Denk je zélf nou niet dat je een beetje aan het overreageren bent?

• saken
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:19:
[...]

Als je wil: Ik heb hier nog wat "jaren '90" apparatuur staan uit de tijd dat ik nog op festivals draaide.... Kun je ze kennis laten maken met een béétje NL Happy Hardcore (de rest van de buurt tevens óók).

Maar nogmaals even serieus: Denk je zélf nou niet dat je een beetje aan het overreageren bent?
Feit is gewoon dat we hier nu niets kunnen met het internet. Ben zelf niet van het provoceren en dat geluidsoverlast van hun tot daar maar van me wifi moeten ze afblijven. :(

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16
saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:22:
[...]

Feit is gewoon dat we hier nu niets kunnen met het internet. Ben zelf niet van het provoceren en dat geluidsoverlast van hun tot daar maar van me wifi moeten ze afblijven. :(
Hoe zit het met de woning zelf, kan je dit niet aan kaarten bij de verhuurder ?.
Woningstichting etc.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Zolang alles op de 2,4Ghz blijft zitten in jouw buurt blijf je je huidige probleem qua bereik én doorvoersnelheid gewoon houden. Nú heb je misschien last van je (nieuwe?) buren, morgen is het je eigen magnetron óf de babyfoon set van de overburen waar je last van krijgt

Jouw probleem is gewoon de overvolle 2,4Ghz band qua (draadloze) apparatuur.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stap1: welkom! Kom eens een kop thee bij me drinken. (Plus Google Translate-versie meenemen in het Syrisch).
Stap2: bent u bewust dat u de WiFi internetverbinding van ons en andere buren kapot maakt doordat uw zenders veel sterker zijn dan zinvol? Ik vraag u vriendelijk de zenders minder hard te laten zenden. Daar heeft u geen last van maar het helpt ons veel. Ik zou het ook waarderen als u de muziek wat zachter zet. Natuurlijk kunt u ook zeggen waar ik u kan helpen. (Plus vertaling)
Stap3: ?
Stap4: WiFi! (Of anders overstappen op 5ghz en verder nog steeds gewoon netjes reageren naar hen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

De 2.4GHz ISM band is gewoon voor iedereen vrij te gebruiken. Jij stoort anderen net zo goed met jouw apparatuur. 5GHz lijkt idd de beste optie tot nu toe.

offtopic:
Of je moet je ook als vluchteling melden, krijg je echt waar bakken vol geld cadeau hoor! Ik las het pas nog ergens op Facebook :Y

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 21-09-2016 22:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fsfikke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:34:
[...]

De 2.4GHz ISM band is gewoon voor iedereen vrij te gebruiken. Jij stoort anderen net zo goed met jouw apparatuur. 5GHz lijkt idd de beste optie tot nu toe.

offtopic:
Of je moet je ook als vluchteling melden, krijg je echt waar bakken vol geld cadeau hoor!
* Will_M rijd hier morgen even naar "De Wit" in Schjndel om een rubberbootje te roggelen..... Klinkt goed!!! Simpel bootje kunnen vást wel een paar tweakers in mee, dus... :P

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:37
Is dat niet illegaal in Nederland? Anyhow erg interessant...
Zie dat er complete setjes gewoon te koop zijn in China >:)

Zucht...

• Nox
  • Laatst online: 15:31

Nox

Noxiuz

saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:50:

Nu willen ook wij de strijd aan gaan met onze buren...

Budget een paar honderd euro.
Magnetron, zorgen dat ie werkt met de deur open. 10% van het vermogen is voldoende.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 22:01

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Tom misschien moet je niet zo triest doen en gewoon eens met je buren gaan praten zoals normale mensen dat doen ipv. "oorlog" te gaan voeren. Daarmee verziek je alleen maar het Wifisignaal van al je buren!

Verder hoe weet je nou dat heel hun huis vol staat met wifi zenders? Je bent er nog nooit geweest.
Je post historie hier op GOT zegt al genoeg over je. Je hebt nog nooit iemand geholpen of advies gegeven alleen maar zelf kansloze toppics geopend.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Shit ik wil ook wel 10 ruggen van de overheid... thanks rutte...
saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:03:
Stelletje terroristen vallen ons nu ook al digitaal aan :(.

:+

Ok even serieus... geef ons wat meer informatie over je omgeving. Laat zien hoe druk het is op de kanalen. En hoeveel apparaten gebruik je?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Shit zeg, met zoveel extenders hebben je buren geen snelheid meer over. Gaat bij elke extender door de helft.

Maar pak eens inSSIDer (oude gratis versie) oid en analyseer het eens goed. Hier ook een appartementencomplex met zeker 50 netwerken op 2.4, maar kanaal 13 + een extra AP gaat hier toch uitstekend.

• saken
Tweak-Freak schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:50:
Tom misschien moet je niet zo triest doen en gewoon eens met je buren gaan praten zoals normale mensen dat doen ipv. "oorlog" te gaan voeren. Daarmee verziek je alleen maar het Wifisignaal van al je buren!

Verder hoe weet je nou dat heel hun huis vol staat met wifi zenders? Je bent er nog nooit geweest.
Je post historie hier op GOT zegt al genoeg over je. Je hebt nog nooit iemand geholpen of advies gegeven alleen maar zelf kansloze toppics geopend.
Er zijn toch minstens 8 accespoints op verschillende kanalen bijgekomen Freerk, wat moet zo'n gezin nou met zoveel routers?? Ik heb elk kanaal geprobeerd maar overal is nu storing en ons netwerk wordt continu weggedrukt. Net met een andere buurman gepraat, hij heeft ook last van deze stoorzender.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bottom line, ga shoppen voor 5ghz apparatuur. 2.4 is in mijn semi-ruim opgezette nieuwbouwwoning al bijna niet te doen.
Praten met de buren zou ik sowieso aanraden maar aan het eind van het liedje wensen zij ook gewoon een degelijke verbinding en achten zij dit blijkbaar noodzakelijk.
Imho is 2.4ghz in een (oud) flatgebouw een race to the bottom waarbij iedereen steeds zwaarder wil/gaat zenden om werkbaar bereik te hebben

PS. Als jij gaat jammen of anderzijds 'lastig' gaat doen heb je daar niet alleen de betreffende buurman mee maar minstens ook de andere omliggende appartementen. En zie daar, de race to the bottom... Buurman start, jij volgt en vervolgens gaat de onderbuurman jou jammen. Al met al een strijd zonder winnaars.

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 21-09-2016 23:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:10:
[...]

Er zijn toch minstens 8 accespoints op verschillende kanalen bijgekomen Freerk, wat moet zo'n gezin nou met zoveel routers?? Ik heb elk kanaal geprobeerd maar overal is nu storing en ons netwerk wordt continu weggedrukt. Net met een andere buurman gepraat, hij heeft ook last van deze stoorzender.
Als er bij jou in de buurt een abonnee van Ziggo of KPN bij komt (óf één van d'r dochters) dan komt er automagisch óók een exrtra AP bij vanwege de "gratis" AP's welke de betalende abonnee's van die providers er bij krijgen zodat ze praktisch landelijk gratis WiFi hebben.

De routers van die abonnee's (en waarschijnlijk ook jouw eigen router) hosten daarvoor een eigen 2,4Ghz. WiFi netwerk wat gedeeld wordt onder alle abonnees van die provider(s).

Stop er alsjeblieft mee om je nieuwe Sysrische buren er van te beschuldigen. Beter hélp je die mensen op wat voor een manier dan ook.

Verwijderd

Hamza schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:50:
Shit ik wil ook wel 10 ruggen van de overheid... thanks rutte...
Schijnt. Horen van dus.
Switchie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:10:
semi-ruim opgezette nieuwbouwwoning
Die makelaarspraat wordt steeds mooier _O-

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 23:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Switchie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:10:
Bottom line, ga shoppen voor 5ghz apparatuur. 2.4 is in mijn semi-ruim opgezette nieuwbouwwoning al bijna niet te doen.
Praten met de buren zou ik sowieso aanraden maar aan het eind van het liedje wensen zij ook gewoon een degelijke verbinding en achten zij dit blijkbaar noodzakelijk.
Imho is 2.4ghz in een (oud) flatgebouw een race to the bottom waarbij iedereen steeds zwaarder wil/gaat zenden om werkbaar bereik te hebben

PS. Als jij gaat jammen of anderzijds 'lastig' gaat doen heb je daar niet alleen de betreffende buurman mee maar minstens ook de andere omliggende appartementen. En zie daar, de race to the bottom... Buurman start, jij volgt en vervolgens gaat de onderbuurman jou jammen. Al met al een strijd zonder winnaars.
Dat.
[...]

Kan ik ook tegelijkertijd hun wifi wegjammen en mijn wifi wel werkend laten op de 2.4ghz band?
Nee. Als je de hele 2.4GHz om zeep helpt, doe je dat voor iedereen, incl jezelf. Sterker nog, als je enige vorm van stoorzender in je eigen huis plaatst heb jij er per definitie meer last van dan alle anderen bij wie het nog door muren en vloeren moet.
Het is ook een principe kwestie en ik wil gewoon m'n plekje op 2.4ghz band terug!!!
Bullshitprincipe. De 2.4GHz ISM band mag iedereen vrij gebruiken. Zo ook je nieuwe buren. Enige regels zijn mbt max zendsterkte en het niet moedwillig verstoren van anderen. Als zij 8 AP's hebben die binnen de toegelaten normen zenden (in 2.4GHz 100mA), is dat hun goed recht. Als jij harder gaat zenden en/of op andere manieren de boel opzettelijk verstoort ben jij fout en zelfs strafbaar bezig theoretisch dan, Agentschap Telecom doet in praktijk niets met de ISM-banden - en gewoon een kansloze tokkie die zich beroept op niet-bestaande rechten :/

In plaats van dat soort droefheid, gewoon uitwijken naar de 5GHz, wat sowieso de norm is in dichte bebouwing als flats, aangezien het eerder regel is dan uitzondering dat de 2.4GHz onbruikbaar is daar. Je hebt hooguit tot nu toe geluk gehad en bent zelf onder die omstandigheden zo dom geweest geen rekening daarmee te houden bij de aanschaf van apparatuur.

Dus:
- vervang WiFi NIC in laptop(s) met 5GHz-geschikt exemplaar.
- vervang indien nodig telefoon, als is dat bij een Nexus 5 zeker niet nodig.

Oh, en als de Ziggo modem/router (die je niet noemt, maakt nogal wat uit) geen 5GHz aankan, bij Ziggo aan de lijn hangen tot je eentje krijgt die dat wel (goed) kan.

Totaalkosten aanzienlijk minder dan stupide vergeldingsacties, eindresultaat een flinke verbetering tov oude situatie.

Oslik blyat! Oslik!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 23:30
Ok. Even serieus nu , want we wijken stevig af.

Zijn vraag komt eigenlijk neer op : Wat voor 2.4 Ghz spullen kan ik plaatsen om boven de buren hun signaal uit te komen ? Is eigenlijk wel een interessante vraag. Zijn sommige toestellen qua zendvermogen beter dan andere ? Zijn er met meer zendbereik ?

Ik zit zelf ook in een rijhuis waar ik wel 35 netwerken "zie". Bij ons konden ook een aantal toestellen niet naar 5Ghz gebracht worden, dus wij dienden ook een oplossing in de 2.4Ghz te zoeken.

Na een test plaatsten we deze : pricewatch: TP-Link Archer C2600

Eindelijk weer "baas in eigen huis", maar of dat bij hem gaat werken weet ik niet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iedereen roept wel 5GHz nemen, maar zit die band binnen x jaar ook niet gewoon vol, net als 2,4Ghz nu?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

floorcleaner schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:46:
We zijn serieus en wijken zeker niet af.
Overstappen op 5ghz is gewoon (en zeker op lange termijn) de beste oplossing.
Uiteraard zijn er oplossingen om een ander 2.4ghz te overschreeuwen maar op lange termijn schiet je hier niets mee op.
Wat denk jij dat de 'nerdy' buurman gaat doen als zijn wifi wordt weggedrukt door ts?

@Palomar
Ongetwijfeld. Scheelt wel dat 5ghz meer kanalen heeft en minder bereik. Risico dus beperkt. Maar goed. Dit is technologie... Over een paar jaar rammen we onze data over 10ghz bij wijze van. Bottom line blijft dat TS nu een probleem heeft en overstappen op 5ghz de beste oplossing is.

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 21-09-2016 23:52 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• floorcleaner
Bullshitprincipe. De 2.4GHz ISM band mag iedereen vrij gebruiken. Zo ook je nieuwe buren. Enige regels zijn mbt max zendsterkte en het niet moedwillig verstoren van anderen. Als zij 8 AP's hebben die binnen de toegelaten normen zenden (in 2.4GHz 100mA), is dat hun goed recht. Als jij harder gaat zenden en/of op andere manieren de boel opzettelijk verstoort ben jij fout en zelfs strafbaar bezig theoretisch dan, Agentschap Telecom doet in praktijk niets met de ISM-banden - en gewoon een kansloze tokkie die zich beroept op niet-bestaande rechten :/
Ik wist wel dat er ergens een maximum was , maar zit er toch niet veel verschil tussen de verschillende merken ? Sommige routers presteren toch duidelijk veel beter dan andere in moeilijke omstandigheden in de 2.4 ghz band. Wij hebben er toen 4 getest...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

floorcleaner schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:46:

Zijn vraag komt eigenlijk neer op : Wat voor 2.4 Ghz spullen kan ik plaatsen om boven de buren hun signaal uit te komen ? Is eigenlijk wel een interessante vraag. Zijn sommige toestellen qua zendvermogen beter dan andere ? Zijn er met meer zendbereik ?

Ik zit zelf ook in een rijhuis waar ik wel 35 netwerken "zie". Bij ons konden ook een aantal toestellen niet naar 5Ghz gebracht worden, dus wij dienden ook een oplossing in de 2.4Ghz te zoeken.

Na een test plaatsten we deze : pricewatch: TP-Link Archer C2600

Eindelijk weer "baas in eigen huis", maar of dat bij hem gaat werken weet ik niet.
Héél kort door de bocht: GÉÉN!!

De 2,4Ghz band is (serieus) té beperkt om voor jouw situatie een extra "kanaal" te kunnen reserveren óf snel genoeg te kunnen wisselen .

Je hebt hier in de EU 14 verschillende kanalen ter beschikking in die 2,4Ghz, dat zijn er al 2 méér dan dat de US er heeft (maar daar zijn de afstanden vaak ook groter).

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
Palomar schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:46:
Iedereen roept wel 5GHz nemen, maar zit die band binnen x jaar ook niet gewoon vol, net als 2,4Ghz nu?
Daarom. Gelijk er heen verhuizen nu het nog rustig is en elke nieuwe binnenkomer toeschreeuwen dat ze moeten oprotten terug naar hun 2,4 Ghz band. Ook al is het daar overvol en een drama en heb je op de 5 Ghz zoveel ruimte dat er makkelijk iemand bij kan zonder dat je daar iets van merkt door het beperkte bereik. Ik heb trouwens gehoord dat je wel 10 AP`s van de gemeente kan krijgen als je een zielig verhaal optrekt over het niet goed kunnen Facebooken en het slecht bereiken van NUjij.nl. Dus sla je slag zou ik zeggen. Gouden bergen daar op de 5 Ghz!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

floorcleaner schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:51:
[...]

Ik wist wel dat er ergens een maximum was , maar zit er toch niet veel verschil tussen de verschillende merken ? Sommige routers presteren toch duidelijk veel beter dan andere in moeilijke omstandigheden in de 2.4 ghz band. Wij hebben er toen 4 getest...
Yes, een router van 200 euro zal beter presteren dan een van 10 euro uit de grabbelton van de gamma. Echter zijn aantal kanalen en straalvermogen wettelijk vastgelegd dus aan die 2 cruciale punten ga je ook met een router van 1000 euro niets veranderen zonder de wet te overtreden

Overigens zullen beide waarschijnlijk netjes 5ghz uit kunnen spugen dus alsnog geen reden om niet over te stappen.
En als TS dan echt een heer wil zijn zet hij zijn 2.4 uit zodat de nieuwe buurman geen last heeft van hem ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 21-09-2016 23:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Palomar schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:46:
Nee, want:

- 2.4GHz biedt welgeteld 60MHz aan zinnige bandbreedte, 5GHz biedt 380MHz aan bruikbare bandbreedte. Er is dus VEEL meer ruimte.
- in 2.4GHz overlappen kanalen zijdelings, in 5GHz overlappen 20MHz kanalen niet, en bij bredere kanalen die wel kunnen overlappen is het protocol slimmer en schakelen AP's zichzelf terug naar smallere kanalen om niet te overlappen.
- zenden in 5GHz kost meer vermogen dan in 2.4GHz. Dat betekent dat low-power Internet-of-Things apparaten allemaal in 2.4GHz zullen blijven waardoor ze de 5GHz niet gaan vervuilen.

Maar belangrijkst van allemaal:
- 5GHz penetreert slechter door muren en vloeren. Dat is irritant als je je eigen huis wilt dekken, maar erg handig als het gaat om stoorsignalen van buren. Je muren houden een stuk meer 5GHz tegen dan 2.4GHz, waardoor je met evenveel AP's en evenveel verkeer toch aanzienlijk minder last van elkaar hebt.

Bonus:
- >95% van consumentenapparatuur op 5GHz ondersteunt geen DFS, waardoor alleen de eerste 4 (van de 19) kanalen gebruikt mogen worden. Als je ervoor zorgt dat je apparatuur neemt dat wel DFS aankan, heb je het rijk nagenoeg voor jezelf alleen in de overige 15 kanalen.
floorcleaner schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:51:
[...]

Wat een fixatie dat iedereen heeft met zenden, zenden zenden... 8)7

De beperkende factor bij WiFi AP's is nagenoeg nooit hoe hard ze kunnen zenden maar hun ontvangstgevoeligheid voor zwakke signalen van clients die ver weg zijn en zelf helemaal niet zo hard kunnen zenden (of dacht je dat mobiele telefoons met >1W staan te pompen op WiFi? :+ ). Daar zit het verschil in tussen goedkope prul en goede, performante apparaten: ze kunnen veel beter luisteren.

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 22-09-2016 00:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:41
Kon je niet met een simpel frisdrank blikje je wifi versterken of anders andere antennes halen voor een beter(sterker ) bereik?

• floorcleaner
Allemaal waar, maar uiteindelijk zal op een bepaald punt opnieuw het recht van de sterkste gaan tellen.

Onze archer C2600 gaf in de 2.4Ghz terug wat we nodig hadden , maar zijn er nog betere routers beschikbaar, of gaat dat gewoon niet mbt. het maximum wettelijk zendvermogen ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bartosy schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:58:
Kon je niet met een simpel frisdrank blikje je wifi versterken of anders andere antennes halen voor een beter(sterker ) bereik?
Pringles Bus Cantenna :P

Maar daar speelde we mee toen de "A" standaard (5Ghz) hier in NL nog niet eens toegestaan (lees: goedgekeurd) was.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

floorcleaner schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:59:
Allemaal waar, maar uiteindelijk zal op een bepaald punt opnieuw het recht van de sterkste gaan tellen.

Onze archer C2600 gaf in de 2.4Ghz terug wat we nodig hadden , maar zijn er nog betere routers beschikbaar, of gaat dat gewoon niet mbt. het maximum wettelijk zendvermogen ?
Waarom recht van de sterkste? Als ik mijn vrouw wat wil vertellen kan ik netjes naast haar gaan zitten zodat ik niet zo hard hoef te praten. En dat is precies wat je met 5ghz doet. Alles blijft netjes binnenshuis waardoor mijn buurman ook zachter kan praten om zaken met zijn vrouw te bespreken.

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 00:04 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:01:
[...]

Pringles Bus Cantenna :P

Maar daar speelde we mee toen de "A" standaard (5Ghz) hier in NL nog niet eens toegestaan (lees: goedgekeurd) was.
Werkt prima - in één zeer specifieke richting, en mits je aan de andere kant ook zo'n ding hebt. Binnenhuis totaal nutteloos, tenzij je altijd op exact dezelfde plek wilt internetten en het apparaat waarmee je internet ook in zo'n bus wilt stoppen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 22:01

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

saken schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:10:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat die 8 nieuwe accespoint bij die ene buur staan? Klink mij heel onlogisch. Zeker in 1 flatje. Deel eens een lijst met SSID's inclusief info over de gebruikte kanalen. Als je een netwerk met meerdere accespoint fatsoenlijk configureerd dan zie dat normaalgesproken als 1 netwerk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tweak-Freak schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:07:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat die 8 nieuwe accespoint bij die ene buur staan? Klink mij heel onlogisch. Zeker in 1 flatje. Deel eens een lijst met SSID's inclusief info over de gebruikte kanalen. Als je een netwerk met meerdere accespoint fatsoenlijk configureerd dan zie dat normaalgesproken als 1 netwerk.
Dat. En omgekeerd, je kunt op een enkel netwerk meerdere SSID's hebben. Dat ziet er in het lijstje indrukwekkend uit, maar je hebt er exact evenveel last van als wanneer dat netwerk slechts een enkele SSID had gehad.

Oslik blyat! Oslik!

• floorcleaner
Wat een fixatie dat iedereen heeft met zenden, zenden zenden... 8)7

De beperkende factor bij WiFi AP's is nagenoeg nooit hoe hard ze kunnen zenden maar hun ontvangstgevoeligheid voor zwakke signalen van clients die ver weg zijn en zelf helemaal niet zo hard kunnen zenden (of dacht je dat mobiele telefoons met >1W staan te pompen op WiFi? :+ ). Daar zit het verschil in tussen goedkope prul en goede, performante apparaten: ze kunnen veel beter luisteren.
Dat kan inderdaad kloppen want het betrof hier 2 (fysiek) moeilijk te vervangen 2.4 GHz bewakingscamera's
op redelijk grote afstand. Zo had ik het nog niet bekeken. (Floorcleaner leert bij)
Switchie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:02

Waarom recht van de sterkste? Als ik mijn vrouw wat wil vertellen kan ik netjes naast haar gaan zitten zodat ik niet zo hard hoef te praten. En dat is precies wat je met 5ghz doet.
Als mijn vrouw op 5 GHz zit , en de camera's op 2.4 GHz en niet anders kunnen gaat het een dovemansgesprek worden vrees ik :-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:09:
[...]

Dat. En omgekeerd, je kunt op een enkel netwerk meerdere SSID's hebben. Dat ziet er in het lijstje indrukwekkend uit, maar je hebt er exact evenveel last van als wanneer dat netwerk slechts een enkele SSID had gehad.
WTF heeft een SSID er mee te maken? Ik host hier m'n 2.4 én 5Ghz netwerk(en) bewust onder exact het zelfde SSID :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

floorcleaner schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:11:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen want het betrof hier 2 (fysiek) moeilijk te vervangen 2.4 GHz bewakingscamera's
op redelijk grote afstand. Zo had ik het nog niet bekeken. (Floorcleaner leert bij)

[...]

Als mijn vrouw op 5 GHz zit , en de camera's op 2.4 GHz en niet anders kunnen gaat het een dovemansgesprek worden vrees ik :-)
Dan heb je het over specifieke apparatuur met een technische en economische levensduur langer dan menig mobiel apparaat.
Dus ja, verhaal gaat uiteraard niet altijd op.
(overigens zou ik persoonlijk geen beveiligingscamera's op Wi-Fi willen hebben maar dat even terzijde)

Maar feit blijft dat iedereen tegenwoordig op 2.4 loopt te schreeuwen terwijl de bandbreedte hier niet geschikt voor is.

100 jaar geleden had bijna niemand een auto en dus bijna geen files.
Hedendag heeft iedereen een vierwieler en staat menig snelweg dagelijks vol.
Kun je 3 dingen doen;
1. Je noemt een afslag eerder en rijdt een stukje binnendoor (overstappen op 5ghz)
2. Je koopt een vrachtwagen en beukt iedereen van de weg. Wat denken ze wel om een auto te hebben als ik er al een heb? (2.4ghz verder lopen volschreeuwen)
3. Rustig in de file staan en vrede hebben dat je wat langer over je reis doet (situatie laten zoals het is)

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 00:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:12:
[...]

WTF heeft een SSID er mee te maken? Ik host hier m'n 2.4 én 5Ghz netwerk(en) bewust onder exact het zelfde SSID :)
TS heeft het over 8 verschillende AP's. Het zijn er vast meer dan één want op meerdere kanalen, maar ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat we het niet over 8 AP's hebben maar misschien 2 of 4 AP's met meerdere SSID's :z

En ja, je kunt met meerdere AP's zelfde SSID pakken (goed IMHO, althans met enigszins moderne clients) en op verschillende banden zelfde SSID gebruiken (tenzij je ERG goede band steering hebt zou ik dat afraden, veel meer gaat op 2.4GHz hangen dan nodig, en vergeet het maar dat de meeste clients van 5GHz naar 2.4GHz op zelfde SSID migreren als ze buiten bereik van de 5GHz SSID vallen), maar dat is juist een ander voorbeeld dat SSID != AP

Oslik blyat! Oslik!

• floorcleaner
Volgens een kennis van me kan je ook de landinstellingen van sommige routers verzetten naar een land waar de normen anders zijn en zo meer ( of minder ) uitstralen. Dit zal echter wel niet wettelijk zijn vermoed ik zo...

Edit :

Lijstje gevonden:

http://www.cisco.com/c/en...guide/wcscfg32/wcscod.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door floorcleaner op 22-09-2016 00:31 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lekker gaan knutselen!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YOBfxbpxosA]

En hoe erg is het eigenlijk? Kan je niet meer verbinden met je eigen netwerk of is het traag?
Wellicht is je eigen router ook gewoon niet helemaal lekker?

Verder zijn er minder legale manieren om te boosten, zoals bijv de DB omhoog gooien mits je router dat trekt. Zelf ben ik groot voorstander van alles via de kabel aansluiten waar mogelijk. Misschien kan je een AP in je woonkamer plaatsen die aangesloten is per kabel. Vaak scheelt het al om je meest gebruikte kamer van een sterke wifi te voorzien.

Verder is 8 AP's natuurlijk belachelijk, maar ik vraag me wel af hoe je zeker weet dat ze allemaal van die buren zijn. Kan je eens een overzicht sturen? Ben wel zeer benieuwd waarom ze dat doen.

En je SSID kan je ook nog een andere naam geven als ze de deur niet open doen. Bijv #22-is-een-wifi-klootzak :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kecin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:31:
Lekker gaan knutselen!
[video]

En hoe erg is het eigenlijk? Kan je niet meer verbinden met je eigen netwerk of is het traag?
Wellicht is je eigen router ook gewoon niet helemaal lekker?

Verder zijn er minder legale manieren om te boosten, zoals bijv de DB omhoog gooien mits je router dat trekt. Zelf ben ik groot voorstander van alles via de kabel aansluiten waar mogelijk. Misschien kan je een AP in je woonkamer plaatsen die aangesloten is per kabel. Vaak scheelt het al om je meest gebruikte kamer van een sterke wifi te voorzien.

Verder is 8 AP's natuurlijk belachelijk, maar ik vraag me wel af hoe je zeker weet dat ze allemaal van die buren zijn. Kan je eens een overzicht sturen? Ben wel zeer benieuwd waarom ze dat doen.

En je SSID kan je ook nog een andere naam geven als ze de deur niet open doen. Bijv #22-is-een-wifi-klootzak :D
:+

Je komt ook van die grappige SSID's tegen als mensen denken te kunnen voorkomen dat een (altijd) zichtbaar SSID niet meer meegenomen gaat worden in een "Google" database.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42

rally

Deyterra Consultancy

Het achtervoegsel _nomap is daarvoor bestemd.

De EU en US hebben het voorstel van Google geaccepteerd dat de scan resultaten van een wireless netwerken met een dergelijke "extensie" niet worden bewaard. Dit naar aanleiding van een "incidentje" waarbij Google "per ongeluk" veel meer informatie van wireless netwerken had bewaard dan "de bedoeling" was.

Maar er zijn inderdaad zat mensen die denken dat een bepaalde naam ze "beschermt" tegen deze praktijken. Eigenlijk is _nomap de enigste optie daarin want ook andere partijen (bijv. Microsoft) respecteren deze extensie.

http://www.deyterra.com

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rally schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:40:
Het achtervoegsel _nomap is daarvoor bestemd.

De EU en US hebben het voorstel van Google geaccepteerd dat de scan resultaten van een wireless netwerken met een dergelijke "extensie" niet worden bewaard. Dit naar aanleiding van een "incidentje" waarbij Google "per ongeluk" veel meer informatie van wireless netwerken had bewaard dan "de bedoeling" was.

Maar er zijn inderdaad zat mensen die denken dat een bepaalde naam ze "beschermt" tegen deze praktijken. Eigenlijk is _nomap de enigste optie daarin want ook andere partijen (bijv. Microsoft) respecteren deze extensie.
https://support.google.com/nexus/answer/1725632

Lijkt me een nettere link? :P

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
floorcleaner schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:23:
Volgens een kennis van me kan je ook de landinstellingen van sommige routers verzetten naar een land waar de normen anders zijn en zo meer ( of minder ) uitstralen. Dit zal echter wel niet wettelijk zijn vermoed ik.
http://m.wifishop.nl/enge...b-poort-11b-g-n/pid=27434

800mW. Heb je ruim voldoende. Tot je buurman met 1000mW gaat zenden.

O ja, wel illegaal.....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HansvDr schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:00:
[...]

http://m.wifishop.nl/enge...b-poort-11b-g-n/pid=27434

800mW. Heb je ruim voldoende. Tot je buurman met 1000mW gaat zenden.

O ja, wel illegaal.....
Je wil de "RCD" niet achter je aan hebben.... "Been there, done that" in de jaren '80 en '90. Heeft me genoeg apparatuur gekost destijds >:)

Tegenwoordig heet die dienst overigens géén RCD meer, maar: https://www.agentschaptelecom.nl

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:05:
Je wil de "RCD" niet achter je aan hebben.... "Been there, done that" in de jaren '80 en '90. Heeft me genoeg apparatuur gekost destijds >:)
Tegen de muur die met de buren gedeeld wordt zetten en één van hun SSID's gebruiken O-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:41:
[...]

Tegen de muur die met de buren gedeeld wordt zetten en één van hun SSID's gebruiken O-)
Kán ik hier doen, alleen die mensen (met serieus alle respect: bejaarden) maken gratis gebruik van mijn Guest WiFi..... De buurman houdt daar in tegen wél m'n tuin gratis en voor niets volledig bij :o

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:46:
Kán ik hier doen, alleen die mensen (met serieus alle respect: bejaarden) maken gratis gebruik van mijn Guest WiFi..... De buurman houdt daar in tegen wél m'n tuin gratis en voor niets volledig bij :o
Ik doelde meer op saken. Een gemanicuurde tuin is een plus :+

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Tevens mogen we nu elke dag meegenieten van hun Arabische muziek maar dat terzijde. Paar keer aangebeld maar doen de deur niet open terwijl ik weet dat ze thuis zijn. Kan ik ook tegelijkertijd hun wifi wegjammen en mijn wifi wel werkend laten op de 2.4ghz band? Het is ook een principe kwestie en ik wil gewoon m'n plekje op 2.4ghz band terug!!!
Gewoon een briefje maken met Google translate: "IS heeft jullie gevonden door jullie sterke WIFI".
Voor de muziek gewoon meteen de politie bellen, als er genoeg klachten binnen komen, komen ze wel langs.
Of een ap opzetten met de naam van hun netwerk, en dan wachten tot ze daarop proberen in te loggen, wachtwoord sniffen, en hun hele netwerk hacken.
1e en 3e zin niet serieus nemen.
Of klagen bij de gemeente kan je ook proberen, vragen of je ook 1000 euro mag voor nieuwe wifi-apparatuur vanwege de nieuwe buren.

[ Voor 9% gewijzigd door Soldaatje op 22-09-2016 02:43 ]

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

rjong5

?

[b][message=48445941,noline]fsikke

offtopic:
Of je moet je ook als vluchteling melden, krijg je echt waar bakken vol geld cadeau hoor! Ik las het pas nog ergens op Facebook :Y
Facebook is ook zo'n betrouwbare bron. Ik geloof ook echt alles wat erop staat.

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

rjong5

?

Wim-Bart schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:14:
[...]

Als mij dat zou overkomen dan zou ik gewoon een jammer neerzetten. En wel permanent, je weet tenslotte niet wat ze allemaal doen en voor het zelfde zit die gast gewoon de hele dag te hacken, zijn tenslotte allemaal potentiële terroristen.
Ach. Maar we hebben gelukkig geen vooroordelen..

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou zeggen lekker wat meer 'mw' pakken, heb hier een 5Ghz 500mw - en 2.4Ghz 800mw hangen, ik heb dit nu al jaren en nergens last van werkt perfect en mjah andere klagen voornamelijk over de 2.4Ghz band want die zit overvol. Daarbij heb ik ze ook 'Free Wifi' genoemd zodat mensen het toch proberen. Ik heb wel geluk dat 90% van mijn apparaten 5Ghz kan gebruiken.

Toen ik hier kwam wonen viel het allemaal nog mee, maar na een paar jaar was het niet meer te doen, nu heb ik gewoon 100% bereik in mijn huis en zodra ik buiten sta, in de zomer als het lekker buiten zit weer is hang ik de 5Ghz naar buiten en heb ik ook goed bereik buiten.

Wat ik er van begreep is dat in NL de consument max 100mw mag hebben? Wat is dat voor onzin de meeste standaard apparatuur heeft standaard al meer.

http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm Ik vraag me af of dat nog wel klopt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
2.4ghz max 100 mw. 5 ghz op sommige kanalen tot 1 watt. Komt het at meten en je wordt gepakt krijg je 1500 euro boete en je aparatuur is weg.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Jan-man schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:45:
2.4ghz max 100 mw. 5 ghz op sommige kanalen tot 1 watt. Komt het at meten en je wordt gepakt krijg je 1500 euro boete en je aparatuur is weg.
Standaard Engenius (buiten) apparatuur, de TP link Archer 2600 zit ook al over het dan 'wettelijk' toegestane zendvermogen heen ookal is het maar een beetje : Afbeeldingslocatie: http://imagescdn.tweaktown.com/content/7/5/7545_03_tp-link-archer-c2600-mu-mimo-wireless-dual-band-router-review.png

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Omdat het volgens de ce/fcc/EU wetgeving mag wss en daar worden ze op gekeurd. Je kan in nl ook 1.5 watt 2.4ghz kopen geen enkel probleem. Kun je een 10 watt 2.4ghz vinden dan mag je hem ook gewoon kopen. Pas zodra je hem.gaat gebruiken ben je strafbaar.... Geweldig de nl wetgeving haha.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 10:04
Wat je misschien kunt proberen is informeren bij de gemeente wie die mensen begeleid.
Ze worden hier niet in een flat geplaatst en verder aan hun lot overgelaten.
Mogelijk kun je via zo'n contactpersoon een gesprek aangaan met die mensen om het probleem op te lossen.

De oplossingen van stap maar over naar 5Ghz snap ik wel maar is natuurlijk de wereld op zijn kop.
Het is een leuke oplossing als je een 'x' geld bedrag in je oude sok hebt liggen waar je dringend van af moet want anders is het nogal een investering. (routers, laptop(s), telefoon(s), tablet, tv, etc)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:41:
[...]

Uhuh, SSID is leuk, maar als er opsporing plaats zou vinden letten ze echt wel op BSSID (MAC-adres AP) :z
Bastie-88 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:10:
Wat je misschien kunt proberen is informeren bij de gemeente wie die mensen begeleid.
Ze worden hier niet in een flat geplaatst en verder aan hun lot overgelaten.
Mogelijk kun je via zo'n contactpersoon een gesprek aangaan met die mensen om het probleem op te lossen.

De oplossingen van stap maar over naar 5Ghz snap ik wel maar is natuurlijk de wereld op zijn kop.
Nee. Je doet hier net als TS alsof hij alleenrecht zou hebben op 2.4GHz, maar dat is gewoon niet zo. Iedereen heeft recht op 2.4GHz en enige beperking is EIRP zendvermogen. Je hebt dus geen poot om op te staan om te beweren dat een ander er geen (uitgebreid) gebruik van zou mogen maken :/
Het is een leuke oplossing als je een 'x' geld bedrag in je oude sok hebt liggen waar je dringend van af moet want anders is het nogal een investering. (routers, laptop(s), telefoon(s), tablet, tv, etc)
Nee hoor, nieuwe NIC voor laptop is EUR 25, maar 2e hands (het zijn per slot van rekening geen splinternieuwe laptops) heb je al prima gevallen voor EUR 5. TS blaast hoog van toren dat z'n telefoon ook vervangen zou moeten worden maar een Nexus 5 ondersteunt prima 5GHz en hoeft dus niet vervangen te worden.

Kosten zouden dus zo laag kunnen zijn als EUR 10 + verzendkosten.

En TS woont in een flat. Of de buurman nou Henk Janssen of Hassan al-Sabbah heet, je hebt in een flat anno 2016 enorm risico op onbruikbaar 2.4GHz door alle andere netwerken die door muren en vloeren heen gaan. Het is onrealistisch om te verwachten dat dat altijd goed blijft gaan en volstrekt normaal dat je in zo'n situatie uit moet wijken naar 5GHz. Niks "wereld op z'n kop" maar "normaalste zaak van de wereld" :o

Oslik blyat! Oslik!

• Bastie-88
dion_b schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:17:
[...]

Nee. Je doet hier net als TS alsof hij alleenrecht zou hebben op 2.4GHz, maar dat is gewoon niet zo. Iedereen heeft recht op 2.4GHz en enige beperking is EIRP zendvermogen. Je hebt dus geen poot om op te staan om te beweren dat een ander er geen (uitgebreid) gebruik van zou mogen maken :/

[...]
Zo bedoel ik het niet.
Als bij de buren van Henk Janssen of Hassan al-Sabbah er geen 2,4Ghz meer te gebruiken valt omdat Henk Janssen of Hassan al-Sabbah alle signalen wegdrukken heeft hij wel degelijk recht van spreken. Je zegt zelf dat iedereen recht op 2,4Ghz heeft.

Ik snap dat TS licht gefrustreerd is en mogelijk komt dat ook zo over als hij die mensen spreekt waardoor een gelijkaardige reactie getriggerd word.
Neemt niet weg dat (omdat je met een taalbarriere zit) TS een gesprek (met een hulpverlener die bijv. de taal spreekt) kan aanknopen om er uit te komen met een acceptabele oplossing zonder dat hij heel zijn netwerk configuratie moet aanpassen. Wat is er mis met praten met elkaar 8)7

• pimpchilla
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 21:11
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alleen niet moedwillig. Toen een Netgear wdc4500V2 neergeknald en op amerika band gezet (meer zendpower). Ik heb nu tot einde van de straat bereik en ik woon in het midden hihi

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:28

Kheos

FP ProMod
pimpchilla schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:46:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alleen niet moedwillig. Toen een Netgear wdc4500V2 neergeknald en op amerika band gezet (meer zendpower). Ik heb nu tot einde van de straat bereik en ik woon in het midden hihi
wat een rotoplossingen worden hier toch voorgesteld...

da's het equivalent van:"hey, ik kan de buren hun televisie horen dus ik zet mijn televisie nog iets harder dan hun toestel. Dat zal ze leren! Hoe durven ze, hun tv zo luid zetten!..."

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bastie-88 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:35:
[...]

Zo bedoel ik het niet.
Als bij de buren van Henk Janssen of Hassan al-Sabbah er geen 2,4Ghz meer te gebruiken valt omdat Henk Janssen of Hassan al-Sabbah alle signalen wegdrukken heeft hij wel degelijk recht van spreken. Je zegt zelf dat iedereen recht op 2,4Ghz heeft.
Je verzint er weer 'rechten' bij. TS heeft recht om te zenden in 2.4GHz tot max 100mW EIRP per apparaat. Er bestaat geen 'recht' op een bepaald Quality of Service oid. Het is klassiek tragedy of the commons: als iedereen z'n recht benut blijft er voor niemand iets bruikbaars over.
Ik snap dat TS licht gefrustreerd is en mogelijk komt dat ook zo over als hij die mensen spreekt waardoor een gelijkaardige reactie getriggerd word.
Neemt niet weg dat (omdat je met een taalbarriere zit) TS een gesprek (met een hulpverlener die bijv. de taal spreekt) kan aanknopen om er uit te komen met een acceptabele oplossing zonder dat hij heel zijn netwerk configuratie moet aanpassen. Wat is er mis met praten met elkaar 8)7
Even heel bot, stel dat de situatie omgekeerd was: TS benutte de 2.4GHz-band zodanig dat er voor buren niets te beginnen viel - maar wel geheel legaal. En een van hen kwam klagen. Zou TS dan geneigd zijn 'acceptabel' te zijn? Geloof er geen bal van.

Nog los van ethiek: dit is game theory, eigenlijk variant op prisoner's dilemma. Optimaal voor iedereen is zendsterkte minimaliseren en overlap beperken. Maar dat is geen stabiele situatie: het is altijd gunstiger voor een individu om toch harder te zenden dan afgesproken, al gaat totale throughput voor allen omlaag. Enige stabiele situatie is waar iedereen maximaal te blazen en een shitervaring heeft.

Enige manier om dit spel te winnen is niet mee te doen, een groener, lege, akker te gaan begrazen.

Oslik blyat! Oslik!

• Bastie-88
dion_b schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:58:
[...]

Even heel bot, stel dat de situatie omgekeerd was: TS benutte de 2.4GHz-band zodanig dat er voor buren niets te beginnen viel - maar wel geheel legaal. En een van hen kwam klagen. Zou TS dan geneigd zijn 'acceptabel' te zijn? Geloof er geen bal van.

Nog los van ethiek: dit is game theory, eigenlijk variant op prisoner's dilemma. Optimaal voor iedereen is zendsterkte minimaliseren en overlap beperken. Maar dat is geen stabiele situatie: het is altijd gunstiger voor een individu om toch harder te zenden dan afgesproken, al gaat totale throughput voor allen omlaag. Enige stabiele situatie is waar iedereen maximaal te blazen en een shitervaring heeft.

Enige manier om dit spel te winnen is niet mee te doen, een groener, lege, akker te gaan begrazen.
Hier heb je helaas wel een punt, maar dat is tegenwoordig de mentaliteit van veel mensen. (ikke, ikke, ikke)

Wat je zegt klopt wel maar je moet toch ook wel ergens in kunnen zien dat 8 AP's in 1 appartement in een flat heel erg neigt naar moedwillig alles en iedereen weg drukken.
dion_b schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:37:

[...]
Dit dus.

Op 5Ghz over stappen is (zoals je in je post zegt) de beste oplossing voor zo'n dichtbevolkt gebied.
Maar TS geeft zelf ook aan een 2,4Ghz oplossing te willen..
Dan heb je buiten een 2,4Ghz oorlogje voeren of met elkaar praten niet veel andere smaken imho

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, dit topic gaat nergens meer over. Ik begrijp dat de topicstarter last heeft van de WiFi van (enkele / alle) buren. Iedereen mag gebruik maken van de 2,4Ghz band. Als jij denkt dat er teveel vermogen wordt gebruikt kan je proberen met je buren te praten of ze het vermogen naar beneden kunnen schroeven.

Maar om nu illegale opties te gaan bespreken in de vorm van een Jammer is wel het andere uiterste.

De reacties over vluchtelingen en het vermoeden dat ze 1000,- van 'gekregen geld' uitgegeven hebben aan repeaters, hebben al helemaal geen plaats in dit topic. En als we ze dan al bij voorbaat gaan uitmaken voor potentiële terroristen is wat mij betreft de spreekwoordelijke maat vol.

Enkelen in dit topic moeten bedenken dat Tweakers geen uitlaatplaats is voor je persoonlijke onmogelijkheid tot het tonen van empathie.

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 22-09-2016 09:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.