Ik heb sinds vanmiddag een nieuwe laptop, Medion E6421, en de update naar W10 1607 (Anniversary) liep vast. Momenteel staat 'ie te herstellen naar de vorige versie van Windows. Ik denk erover na om de update via de media creation tool te doen, en dan eigenlijk het liefst een clean install, dus zonder bloatware. Enige waar ik mee zit is of W10 zelf dan wel echt alle benodigde drivers heeft, zoals voor de touchpad, de extra functie toetsen (via Fn), misschien specifieke WiFi zooi, etc... Voor een desktop weet ik dat allemaal wel te vinden maar ik heb geen ervaring hiermee met laptops. Of is het niet slim een clean install te doen op een laptop? Ik zit al uren te klooien met het ding en wil het eigenlijk niet nog een keer verknallen.
Alle driver van midion zijn als het goed is hier te downloaden.
Over of het verstandig is een her install te doen bij een nieuwe laptop wil ik dat eigenlijk altijd aanraden sommige hebben nog meer bloatware dan andere dingen erop staan.
Over of het verstandig is een her install te doen bij een nieuwe laptop wil ik dat eigenlijk altijd aanraden sommige hebben nog meer bloatware dan andere dingen erop staan.
Zolang Windows 10 de netwerkkaart of wifi kan aansturen is het prima. Tijdens de setup van Windows kan je dan via Windows Update alle drivers vinden.
Ok! Ik had toch nog even de update geprobeerd via de media creation tool maar ook dat werkt niet. Heb dus geen andere keuze om een clean install te doen...