Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zijn er Windows laptops die het MacBook touchpad evenaren?

Pagina: 1
Acties:

• Praetoriani
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 07:45
Hi allen,

Ik zoek een nieuwe laptop. Hoewel ik doorgaans graag Windows gebruik, is er niets dat voor mij het touchpad van Macbooks evenaart - zowel hoe het in het OS zelf is geintegreerd, als de responsiveness, de gestures (vooral vloeiende scrolling en virtual desktop wisselen) en de feel. Graag zou ik een high end laptop (+-1000-1200 euro) voor office taken en lichte gaming willen aanschaffen. Het liefst een Alienware (want altijd al een droom geweest), maar elk merk is prima.

Nu weet ik dat Microsoft met Windows 10 aardig heeft geinvesteerd in zijn touchpad drivers, maar veel touchpad leveranciers en laptopmerken blijven nog flink achter op Apple. Zijn er inmiddels laptops die welk MacBooks kunnen evenaren met het bovenstaande?

Dank!

Michael

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Ik kan je niet helpen aan de laptop die tegemoet komt aan je eisen, maar deel je ervaringen met trackpads op Windows laptops. Het trackpad op de Surface Pro 4 is de eerste waarmee ik heb gewerkt die echt goed geïmplementeerd is: het trackpad is gevoelig, scrollen gaat soepel en zoomen zonder 'stapjes'. Vermoedelijk heeft dit toch te maken met betere optimalisatie doordat Microsoft zowel de hardware als de software maakt en beheert. Maar het trackpad is wel aan de kleine kant (en het apparaat is niet geschikt voor games).

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-11 10:31

GforceNL

Out of memory....

Ik deel Pindasmeer zijn mening. De trackpad van de service is behoorlijk accuraat en komt aardig in de buurt van de macbook. Hij is alleen wel erg klein. Ben benieuwd waar andere mensen mee komen!

<Zinloze tekst hier>

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 21:42
Het korte antwoord is dat er op dit moment geen Windows laptops zijn die het niveau van de Apple trackpads evenaren. De Macbook is heer en meester op dit gebied.Microsoft heeft de 'Microsoft Precision Trackpad' geïntroduceerd samen met drivers daarvoor, dus je zou kunnen kijken naar laptops die deze trackpad hebben.

Ikzelf heb de Dell XPS 13; de trackpad is prima, maar nog steeds is een Macbook stukken beter. Waar ik me vooral aan stoor is de inconsistentie in het scrollen en het gebruik van gestures in verschillende applicaties, iets wat je in veel mindere mate hebt op een Macbook.

Ik zou zeker ook even laptops uitproberen in de winkel!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 17:17
Een (tweedehands) macbook pro kopen? Ik heb het 15" exemplaar en het is de beste windows (en macOS) laptop die ik ooit gehad heb ;-)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:30

MsG

Forumzwerver

Volgens mij ligt een deel ook aan de aansturing en niet zozeer het hardware-verschil. Waar bijvoorbeeld in Windows 7 mijn scrollen op mijn touchpad (met Asus Smart Gesture) nog trapsgewijs was is dat in Windows 10 redelijk soepel en naadloos. Nog niet exact de soepelheid van een Macbook, maar wel deze wordt in Windows 10 al veel meer geëvenaard. Valt me ook bij andere laptops met Windows 10 op.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:30

WCA

In windows 10 is het touchpad al een heel stuk beter. Windows heeft eindelijk zelf een implementatie voor touchpads namelijk. Scrollen gaat traploos, en window management is met drie vingers een breeze.

Ik heb een Asus N76 die onder 8.1 het verschrikkelijkste touchpad ooit had , maar in W10 is ie erg goed

Share and Enjoy!

Pagina: 1