Vraag

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-02 09:59
Mijn vraag:
Familie heeft een reeds gekocht laptop (1 maand oud) die plots uitviel.
Na het uitvallen wil deze niet meer opstarten.

Bij het opstarten geeft de laptop geen beeld, enkel backlight.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het gaat om een nieuwe hp 17-x022nd. Gekocht bij de MM.
Windows 10 Install erop vanaf de winkel. Deze is startklaar gemaakt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Proberen op te starten met bepaalde toetsen(combinaties) om in het bios of opstart scherm te komen.
F1 geeft System Information in beeld. En verder gebeurt er niets. zwart scherm witte letters.
F2 geeft Startup check in beeld. En verder gebeurt er niets. zwart scherm witte letters.
F10 geeft BIOS Setup Options in beeld. En verder gebeurt er niets. zwart scherm witte letters.
F11 geeft System Recovery in beeeld. En verder gebeurt er niets. zwart scherm witte letters.
Del geeft geen reactie.
Als de laptop een zwart scherm laat zien blijft dit continue staan. Totdat ik op een van de bovenstaande toetsen druk met het resultaat wat er bij staat.

Door deze fout denk ik aan het Bios.
Hp heeft op zijn website verschillende opties staan om het bios up te daten of te recoveren.
Het gaat allemaal om de volgende combinatie: Windows toets + B en dan aanzetten.
De verschillende opties gaat om andere tijden met knoppen indrukken en vasthouden en wel/geen batterij aanwezig
Het resultaat is dat de laptop even helemaal geen beeld of backlight geeft en na een korte periode van ongeveer 1 minuut een LED fout code geeft op zijn capslock toets.
Deze gaat als volgt: 3x traag gevolgd door 2x snel. (.....!.....!.....!........!..!...)
Beeld blijft dan zwart en uit.

De foutcode guide van HP geeft aan dat er een enhanced blink code is voor nieuwere laptops maar legt niet uit wat dit dan is of waar het voor staat.
Als ik moet uitgaan van het eerste deel van de code hebben we een Geheugen fout.
Als het 2 fout codes zijn heb ik zowel een fout in het geheugen als in het BIOS.

Het geheugen wordt aangegeven om de modules opnieuw te monteren. Maar aangezien de laptop nieuw is en helemaal dicht zit wordt de garantie sticker verbroken bij het openen van van de laptop.
Daar wil ik liever niet aan beginnen zonder toestemming van de winkel.
En als ik hem naar de winkel stuur ben ik hoogstwaarschijnlijk mijn gegevens kwijt die op de schijf staan.

Ook al geprobeerd:
Via de HP op een diagnose tool uitgekomen. USB stick met een bepaalde naam, software van HP erop. Deze moet worden opgestart via de F2 toets. Echter start de laptop opdezelfde manier (niet dus) op als hier boven staat omschreven wanneer de F2 toets wordt ingedrukt.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Sandertje03 op 21-09-2016 21:50 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:03
Beste advies wat ik je kan geven:

Terug gaan naar mediamarkt en garantie claimen. Er is iets niet lekker met het apparaat.