Foto's in camerarol injecteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ola!

Ik heb veel foto's vanuit vorige toestellen. (pre-iPhone)
Het probleem is dat je die perse moet syncen via iTunes, je kan er op de iPhone enkel iets mee als je ze eerst dupliceert en ze worden niet geback-upped.

Nu is het probleem dat als je die foto's in de cameraroll wilt zetten, ze niet op originele datum worden gezet: maar op de datum van toevoeging aan de camroll. Het gaat om behoorlijk wat foto's die dan opeens onderaan erin worden gezet.

Ik merkte echter dat WhatsApp het bijvoorbeeld voor elkaar krijgt om een backup te herstellen en spullen in de cameraroll te zetten die dan wél netjes op de juiste datum terecht komen en dus tussen de andere foto's terecht komen. Er is dus blijkbaar wel een optie voor...

Iemand enig idee of er een tooltje voor is om dit te doen? :)
De foto's app gooit het allemaal naar de camroll als nieuwe foto's. :/

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
Kan je ze niet via het foto's tabblad op iCloud.com importeren? Dan zou die ze gewoon op datum van opname moeten importeren volgens mij. Begin met 2 foto's op die manier en je ziet het snel genoeg.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
Ik heb het net getest en als ik een paar wat oudere foto's via iCloud.com upload, dan komen die bij momenten op mijn telefoon op de juiste datum en tijd en in het album alle foto's op mijn telefoon als laatste. Dus misschien is dit een semi-oplossing voor wat je wilt.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dank voor je reactie.
Ja als ik ze met iTunes synchroniseer naar een eigen album, dan komen die ook op de juiste datum; maar ze komen niet in de Filmrol. Als ik ze daar wél in wil hebben, dan verschijnen ze weer als laatste (nieuwste): en dat is dus precies wat ik probeer te voorkomen. :) Met iCloud werkt dat dus een beetje hetzelfde.

Er is wel een andere oplossing blijkbaar, en dat is door alle foto's uit je filmrol te back-uppen en daarna verwijderen, de oude foto's toevoegen aan je filmrol en vervolgens de originele foto's uit je filmrol weer terug te syncen en erin te zetten... Dan klopt de volgorde wel.
Verschrikkelijk omslachtig en kost heel veel tijd en moeite. Ik heb nooit begrepen waarom Apple dit zo bijzonder moeilijk en dom in elkaar heeft gezet. Het liefst gebruik ik natuurlijk helemaal geen sync. :(

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 22-09-2016 16:54 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)