Vraag

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik ben uitzendkracht en ik wilde mijn huidige contract met Tempo-Team verkorten. Ik heb mijn werkgever geinformeerd dat ik wil blijven tot 7 Oktober. Vandaag ze hebben mee geinformeerd dat het is niet mogelijk en ze willen het nu stoppen. Ik ben niet akkord met dat.

Kunnen ze doen wat ze willen? Kunnen ze geen brief voor UWV doorgeven als ze mijn contract stoppen?

Eerlijk zeggen, ik heb andere werkgever gevonden maar ik begin volgende maand. Ze weten dat en maken probleem.

P.S: Pardon voor mijn Nederlands. Ik ben een buitenlander :-)

Beste antwoord (via WinterX op 01-10-2016 14:23)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 14:31
Employers will always do as they wish, unless they are (a) generous people or (b) need your services.

During the course of a career, will meet a couple of bosses who match profile (a), you will meet others who do not. Your best bet is on your own side, make sure you match profile (b).

Alle reacties

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 14:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Je hebt een opzegtermijn, daar zal je je aan moeten houden.

Zal in je arbeidsovereenkomst staan. Goede kans dat die 1 maand is en het gaat per kalendermaand, dus vandaag opzeggen zou betekenen dat je per 1 november van werkgever af bent.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• WinterX
  • Niet online
Ook bij uitzendkracht? Denk ik niet.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Je hebt een contract gesloten met tempo-team toen je daar begon, daar zal vrijwel zeker een opzegtermijn in staan.

Uit de Uitzendkracht CAO:
Artikel 15 Beëindiging van de detacheringsovereenkomst
1. De detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd kan te allen tijde door de uitzendkracht en
door de uitzendonderneming tussentijds worden opgezegd tegen de eerstvolgende werkdag,
met inachtneming van de hierna in lid 2 vermelde opzegtermijnen, tenzij tussentijdse opzegging
uitdrukkelijk in de detacheringsovereenkomst is uitgesloten. Uitsluiting van tussentijdse opzegging
is slechts mogelijk indien de detacheringsovereenkomst is aangegaan voor de duur van drie
maanden of langer.
2. a. De in lid 1 van dit artikel bedoelde opzegtermijnen bedragen voor de uitzendkracht:
  • bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd van drie maanden of korter: zeven kalenderdagen;
  • bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd waarbij het einde niet op een kalenderdatum is gesteld en de overeenkomst nog geen drie maanden heeft geduurd: zeven kalenderdagen;
  • bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd van langer dan drie maanden maar korter dan zes maanden: veertien kalenderdagen;
  • bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd waarbij het einde niet op een kalenderdatum is gesteld en de overeenkomst langer dan drie maar nog geen zes maanden heeft geduurd: veertien kalenderdagen;
  • bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd van zes maanden of langer:28 kalenderdagen;
  • bij een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd waarbij het einde niet op een kalenderdatum is gesteld en de overeenkomst reeds zes maanden of langer heeft geduurd: 28 kalenderdagen.
b. Voor de uitzendonderneming bedraagt de in lid 1 van dit artikel bedoelde opzegtermijn één
maand.
https://www.tempo-team.nl..._voor_uitzendkrachten.pdf

[ Voor 90% gewijzigd door Osxy op 21-09-2016 20:43 ]

• WinterX
  • Niet online
Ik heb contract geldig tot 18 December.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Als het een tijdelijk contract voor "bepaalde tijd" is en er staat geen opzegtermijn in vermeld, dan kun je in principe niet eerder stoppen dan de einddatum van je contract. Tenzij je iets met de andere partij overeen kunt komen. Ditzelfde geldt ook voor hun; Ook zij kunnen je contract niet zomaar stoppen, tenzij dat ergens in je contract staat opgenomen.

• WinterX
  • Niet online
Als uitzendkracht ik kan mijn overeenkomst zo meteen stoppen. Klopt dat?

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee, absoluut niet. Lees je contract en CAO er eens op na.

Staat in mijn post hierboven.

• WinterX
  • Niet online
Staat helemaal niks over opzegging in mijn arbeidsovereenkomst en CAO. Beetje bizarre.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Uitzendovereenkomst voor bepaalde tijd

Voor het uitzendbureau bedraagt de tussentijdse opzegtermijn een (1) maand. Let op: het uitzendbureau kan de uitzendovereenkomst pas opzeggen na toestemming van het UWV Werkbedrijf. Voor u als uitzendkracht geldt een opzegtermijn die afhankelijk is van de duur van het contract.

• WinterX
  • Niet online
Dan heb ik 14 kalenderdagen als opzegtermijn. Goed voor mijn dan.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

WinterX schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:25:
Dan heb ik 14 kalenderdagen als opzegtermijn. Goed voor mijn dan.
Volgens mij niet, als ik in je posthistory kijk werk je sinds juni 2015 bij tempo-team. Dat zou dan 28 dagen betekend.

Daarnaast moet je je ontslag bij tempo-team indienen en niet bij de opdrachtgever, jij hebt niets met de opdrachtgever te schaften betreffende je arbeidsovereenkomst.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
WinterX schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:46:
Als uitzendkracht ik kan mijn overeenkomst zo meteen stoppen. Klopt dat?
Nee, enkel je inhuur door de klant van Tempo Team kan jou meteen naar huis sturen. (Maar dit kan ook afhankelijk zijn van hun overeenkomst met het uitzendbureau.)

Jij hebt je arbeidsovereenkomst met Tempo Team. Je zal in je contract moeten kijken wat daar staat aangaande opzegtermijn. Een maand opzegtermijn is heel normaal doorgaans. Als jij vandaag opzegt dan ben je pas op 21 oktober uit dienst, uitgaande van die maand als opzegtermijn. Dit soort dingen moet je plannen.

Indien je nog wat vakantiedagen hebt staan zou je die op kunnen nemen om toch begin oktober bij je nieuwe werkgever te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

CMD-Snake schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:57:
[...]
Indien je nog wat vakantiedagen hebt staan zou je die op kunnen nemen om toch begin oktober bij je nieuwe werkgever te beginnen.
Verlof mag alleen in overleg worden opgenomen. Juist in je opzegtermijn kan dit geweigerd worden omdat je bijv. een opvolger in moet werken.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 01:10
WinterX schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:30:
Hallo,

Ik ben uitzendkracht en ik wilde mijn huidige contract met Tempo-Team verkorten. Ik heb mijn werkgever geinformeerd dat ik wil blijven tot 7 Oktober. Vandaag ze hebben mee geinformeerd dat het is niet mogelijk en ze willen het nu stoppen. Ik ben niet akkord met dat.
Ga naar een arbeidsrechtadvocaat voor advies (1ste uur is gratis) (of naar het UWV).
  • Hier wordt aangegeven dat voor jou een opzegtermijn van 2 weken geldt. Als dat klopt prima. Je hebt het tijdig gedaan. Er wordt ook een periode van 28 dagen aangegeven als je al langer dan 6 maanden bij Tempo-Team werkt. In dat geval is het de vraag of jij het tijdig aangegeven hebt. Zo niet dan zal je moeten opzeggen conform de opzeggingstermijn.
  • Hier wordt aangegeven dat voor Tempo-Team een opzegtermijn van 1 maand geldt. Als dat klopt prima. Hebben ze nog niet gedaan.
  • Hier zeg jij: "...het is niet mogelijk...ze willen het nu stoppen". Als dit letterlijk is wat Tempo-Team zegt betekent dit: "Als je akkoord gaat met ons voorstel direkt ontslag te nemen kan je gelijk weg...want de ontslagperiode geldt niet meer als beide partijen een andere periode overeenkomen.
Het is een verkapte 'voorstel' waarmee ze proberen je direkt eruit te werken. Is de 14 dagen van toepassing dan het volgende:
Geef duidelijk aan dat je niet akkoord gaat met hun voorstel.
Geef duidelijk aan dat je je contract uitdient bij Tempo-Team rekening houdend met contractuele opzegtermijnen en je opzegbrief van [datum]

Is de 28 dagen van toepassing...tjah dan hangt het er net vanaf wanneer je ze dat hebt meegedeeld.
Kunnen ze geen brief voor UWV doorgeven als ze mijn contract stoppen?
Nee, jij hebt ontslag aangevraagd, je bent niet ontslagen.

[ Voor 10% gewijzigd door kwakzalver op 22-09-2016 09:31 ]

• WinterX
  • Niet online
Al terug.

Zo, ipv 7 Oktober ze hebben mijn contract vandaag gestopt. Ik heb hun geinformeerd over twee weken opzegtermijn - "het is onze probleem, wij zoeken andere werk voor jou".

Ook krijg ik geen papieer voor UWV hebben ze mee geinformeerd.

Goed gedaan Tempo-Team, pfff.

• WinterX
  • Niet online
kwakzalver schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:25:

Nee, jij hebt ontslag aangevraagd, je bent niet ontslagen.
Ja maar mijn contract met hun is tot 18 December geldig en ik wilde tot 7 Oktober blijven en kijk wat ze hebben gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:24:
Ook krijg ik geen papieer voor UWV hebben ze mee geinformeerd.

Goed gedaan Tempo-Team, pfff.
Die brief ga je ook nooit krijgen. Je neemt vrijwillig ontslag, daar komt geen UWV aan te pas.
WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:33:
Ja maar mijn contract met hun is tot 18 December geldig en ik wilde tot 7 Oktober blijven en kijk wat ze hebben gedaan.
Wat hebben ze fout gedaan volgens jou?

Als iemand de fout in is gegaan ben jij het wel. Je bent nalatig geweest met het controleren van je opzeg termijn toen je afsprak met je nieuwe werkgever wanneer je in dienst zou komen daar. Nu wil je dat Tempo Team jou daarin tegemoet komt en je eerder laat gaan. Dat willen ze doen, maar dan per direct. Ze hadden je ook aan je opzegtermijn kunnen houden. Dan had je pas echt een probleem gehad.

In deze zaak valt het uitzendbureau weinig kwalijk te nemen. Je had je beter in je (contractuele) plichten moeten verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Topicstarter gedraagt zich wel als een hele slechte werknemer.
Niet houden aan opzegtermijnen.
De opdracht ondermijnen door eerst bij de inlener te melden.
En zeuren als werkgever mee wil gaan in vroegtijdige beëindiging, maar dan wel een paar weken voor de gewenste einddatum.

Onredelijk van begin tot eind.

• WinterX
  • Niet online
"Niet houden aan opzegtermijnen"

Hoezo? Ik heb aan hun papieer opgestuurd dat ik wil mijn contract beeindingen op 7 oktober. Ik werk langer dan 52 weken zo ik moet 2 weken opzegtermijn houden.

Wat is probleem hier?

• WinterX
  • Niet online
Mijn schuld is dat ik wilde eerlijk zijn met mijn werkgever zo ik heb hem vroeger geinformeerd en opzegging opgestuurd. Ik wilde mijn contract niet meteen stoppen! Snap je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:53:
Mijn schuld is dat ik wilde eerlijk zijn met mijn werkgever zo ik heb hem vroeger geinformeerd en opzegging opgestuurd. Ik wilde mijn contract niet meteen stoppen! Snap je?
Het meteen stoppen van het contract is hun tegenvoorstel. Jij bent degene die eerder weg wil en daar in feite om vraagt. Nam je de opzegtermijn in acht (en ik denk dat die toch echt een maand is) dan was het heel anders gelopen.

Je speelt het slachtoffer hier, maar deze hele situatie heb je zelf gemaakt. Misschien wil je nieuwe werkgever je per 1 oktober in dienst hebben. Dan hoef je niet zo lang te overbruggen.

• Rukapul
  • Nu online
WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:51:
"Niet houden aan opzegtermijnen"

Hoezo? Ik heb aan hun papieer opgestuurd dat ik wil mijn contract beeindingen op 7 oktober. Ik werk langer dan 52 weken zo ik moet 2 weken opzegtermijn houden.

Wat is probleem hier?
De CAO tekst die hierboven gequote is noemt toch echt 28 dagen voor een overeenkomst van meer dan een half jaar.

• WinterX
  • Niet online
Tussen 52-78 gewerkte weken is 14 kalenderdagen opzegtermijn geldig, niet 28 dagen. Voor langer dan 78 weken het is bijna een maand.

• Rukapul
  • Nu online
Je baseert je blijkbaar op dat linkje wat je eerst postte, maar zelfs die lees je niet goed.

Bedenk goed dat jij wilt opzeggen. Je zult dus die termijn moeten aanhouden. Bedenk ook dat je blijkbaar een detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd hebt. Ergo volgens het linkje en de CAO bedraagt de opzegtermijnvoor de werknemer 28 dagen.

• WinterX
  • Niet online
28 dagen? Oh maar ze zeggen niks over opzegtermijn.

"Beste XXX,

Zo als vandaag aangegeven we kunnen je geen werk meer aanbieden v.a.maandag bij XXX.
We hebben wel twee andere klanten waar je terecht mag. Ze zijn opzoek naar gemotiveerde kandidaten, zoals jij.

Recruiters nemen contact met je op.

Ik hoop je voldoende geinformeerd te hebben"

• WinterX
  • Niet online
Pfff...

Wat is met de arbeidswet hier in Nederland. Ik vind ik erg bizarre. Maandag hebben ze mee verteld "laat ons weten een week voor je weggaan", volgende dag helemaal andere antwoord van hun. :D :D :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joh, voor die paar weken en dan een andere baan. Dat is zelfs geen papierwinkel bij het UWV waard. Bovendien jouw initiatief dus dat ga je hoe dan ook niet krijgen.
Wijze les: uitzendbureaus zijn mensenschuivers, erger nog dan recruiters. Alleen doen als het evht niet anders kan. En wetgeving in NL: verdiep je er in, verbaas je en gebruik het vervolgens. Of niet, maar dan ook niet aannemen dat vanalles wel los zal lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WinterX
  • Niet online
Gelukkig heb ik per direct contract gekregen maar begin ik vanaf 17 Oktober. Voor mij bijna een maand geen inkomsten is beetje moelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:31:
Gelukkig heb ik per direct contract gekregen maar begin ik vanaf 17 Oktober. Voor mij bijna een maand geen inkomsten is beetje moelijk.
Misschien een beetje leren vooruit te plannen als dit soort dingen zo moeilijk zijn dan? Je hebt in iedere arbeidsrelatie verplichtingen naar elkaar die in een contract beschreven staan. Volgens mij is Tempo Team heel schappelijk geweest je per direct te laten gaan. Bij normale bedrijven gaat dat heel anders; dan wordt toch echt verwacht dat je je aan je opzegtermijn houdt en dat je in die tijd je taken overdraagt. Wat je opzegtermijn is zou je gewoon uit je hoofd moeten/kunnen weten.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:31:
Dan had je moeten uitrekenen hoeveel dagen je van te voren je ontslag had moeten aanbieden. Als jij aangeeft dat je per xxx uit dienst wil zijn en zij laten het toe... Tja, schappelijk van hen, minder briljant van jou.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Hydra schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:58:
[...]

Bij normale bedrijven gaat dat heel anders; dan wordt toch echt verwacht dat je je aan je opzegtermijn houdt en dat je in die tijd je taken overdraagt.
Dat hoeft helemaal niet en licht aan de situatie in per geval.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
PcDealer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:36:
Dat hoeft helemaal niet en licht aan de situatie in per geval.
Hij heeft het over detachering. In een fabriek weggezet worden om dopjes op tubes te draaien is m.i. geen detachering en ik ging er dus ook even vanuit dat hij in ieder geval de bedoeling heeft in een bedrijf terecht te komen waar je werkt voor je kennis en ervaring. Bij dergelijke bedrijven is "ik ben per morgen weg, toedels" dan ook geen optie.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hydra schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:22:
[...]

In een fabriek weggezet worden om dopjes op tubes te draaien is m.i. geen detachering en ik ging er dus ook even vanuit dat hij in ieder geval de bedoeling heeft in een bedrijf terecht te komen waar je werkt voor je kennis en ervaring. Bij dergelijke bedrijven is "ik ben per morgen weg, toedels" dan ook geen optie.
Wat voor soort werk doet er niet toe als het gaat om het soort contract voor tewerkstelling. Wat jij daaronder verstaat doet er niet toe. Ik ben tijdelijk gedetacheerd geweest en in het verre verleden genoeg uitzendcontracten gehad. Ook bij detachering (afhankelijk van de fase) is het mogelijk om de ene dag te werken en de volgende dag weg te zijn. Hoe langer het contract loopt, hoe langer het opzegtermijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Het is wel een beetje wazig topic, en niet super duidelijk wie wat zegt:
1. TS is werknemer bij TT in de rol van uitzendkracht.
2. TT heeft X als klant.
3. TS doet werkzaamheden bij X.

Wie bedoel je met "werkgever" ik heb het vermoeden dat je soms X bedoelt, en dat sommigen in dit topic aannemen dat je het over TT hebt.

X kan waarschijnlijk op basis van het contract tussen X en TT zeggen dat je morgen niet meer hoeft te verschijnen. Maar dat veranderd in principe niets aan de overeenkomst tussen TS en TT.
Je bent dan nog gewoon in dienst bij TT. En die zullen je proberen te plaatsen bij andere klanten van hun voor de periode van je contract die je nog voor de boeg hebt.
Dien gewoon je ontslag in bij TT, even goed controleren of dat minimaal 14 of 28 dagen van te voren is, en er een nette brief aanwijden (zijn waarschijnlijk wel templates te vinden online). Als het 28 dagen is, en TT houdt zich daar strikt aanvast, dan begin je wat later bij je nieuwe werkgever.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:10
in enkele detacheringsovereenkomsten heb je ook ergens een regel staan dat je wordt betaald op basis van gewerkte uren. Als bedrijf X per direct zegt je hoeft dan niet meer voor ons te werken heeft TT een uitdaging om je de komende tijd aan het werk te houden. Kan zomaar zijn dat ze dan ook zeggen van je bent vrij.

Maar mocht je een andere baan hebben gevonden dan zal dat toch ook duidelijk zijn afgestemd wanneer je begint etc...?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:35:
Pfff...

Wat is met de arbeidswet hier in Nederland. Ik vind ik erg bizarre. Maandag hebben ze mee verteld "laat ons weten een week voor je weggaan", volgende dag helemaal andere antwoord van hun. :D :D :D
Je had het ook rustig vooraf moeten uitzoeken. Dit heeft niks met "Nederland" te maken maar gewoon met tijdig plannen en wat uitzoekwerk.

Naar aanleiding van je vorige topic krijg ik zo het idee dat je je werk totaal niet serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:30:
[...]

Je had het ook rustig vooraf moeten uitzoeken. Dit heeft niks met "Nederland" te maken maar gewoon met tijdig plannen en wat uitzoekwerk.

Naar aanleiding van je vorige topic krijg ik zo het idee dat je je werk totaal niet serieus neemt.
Jonge, jonge...

Nooit Kerst of Passen vrij gehad, 31 December elke jaar gewerkt (vanaf 2008), 1 Januari elke jaar gewerkt, Koningsdag, Pinkersdag, etc.

Geloof mee ik ben helemaal serieus maar na mijn collectieve ontslag in 2012 (bijna 200 menschen op vast contract) mijn inzet is minimaal. Ik doe wat ik moet doen, ik kom op tijd, doe mijn werk en blijf hoe lang ze willen. Ik ben fair met hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

WinterX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:32:
28 dagen? Oh maar ze zeggen niks over opzegtermijn.

"Beste XXX,

Zo als vandaag aangegeven we kunnen je geen werk meer aanbieden v.a.maandag bij XXX.
We hebben wel twee andere klanten waar je terecht mag. Ze zijn opzoek naar gemotiveerde kandidaten, zoals jij.

Recruiters nemen contact met je op.

Ik hoop je voldoende geinformeerd te hebben"
Heb je uberhaubt je ontslag bij Tempo-Team ingediend? Of heb je bij de opdrachtgever alleen aangegeven weg te willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Ja, schriftelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Had je bij Tempo Team opgezegd, dan hadden zij binnen hun commerciële relatie op leidinggevend niveau met de klant kunnen afspreken over uitwerken en evt. overdragen. Had geen probleem moeten zijn, het is heel normaal dat een detacheerder of uitzendbureau af en toe personeelsverloop heeft.

• WinterX
  • Niet online
Pfff, ze hebben mijn contract per 24 September gestopt zonder reden. Ook geen brief gekregen. Bravo! Eerlijk zijn met menschen, pfff. Nooit meer.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WinterX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:13:
Pfff, ze hebben mijn contract per 24 September gestopt zonder reden. Ook geen brief gekregen. Bravo! Eerlijk zijn met menschen, pfff. Nooit meer.
Dan bel je ze.

• WinterX
  • Niet online
Net gedaan "wij willen met jou niet meer spreken, fijne dag verder". LOL LOL LOL!!!

Ik heb met iemand van TT in Amsterdam gesproken waaroom ze hebben mijn contract eerder gestopt. "Graag contract opnemen met jou contactpersoon". En deze contactpersoon neemt niet telefoon aan.

Kindergarten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bel het hoofdkantoor
Bezoekadres hoofdkantoor
Tempo-Team
Diemermere 15
1112 TB Diemen
T: 020 569 59 22
Of meld een klacht: https://www.tempo-team.nl/werknemers/contact/klachten-melden / 0800 777 71 11.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 29-09-2016 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
denk dat in alle commotie die je maakt ook tempo team zoiets heeft van het zal wel...
In de uitzendbranche kan een werkgever bij de uitzender van dag tot dag aangeven of hij wel/geen gebruik meer maakt van hun diensten (tenzij anders overeengekomen).

Jij hebt bij TT aangegeven dat je eerder weg wil dan je bestaande contract. een opzeg termijn van 2 weken heb ik nog nooit ergens gezien. Veelal is het minimaal 1 maand of zelfs langer. Maar dat is misschien het vage van de uitzendwereld... (al werk ik ook via een uitzendmaatschappij al is dat wel een stuk professioneler dan een tempo team die veelal handjes levert op werken...)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Uuuu gelukt. Morgen heb ik een afspraak met een director van mijn werkgever.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Van Tempo-Team? (Je hebt elder in dit topic al vaker werkgever gebruikt voor TT en de opdrachtgever)

• WinterX
  • Niet online
Niet van Tempo-Team, van de opdrachtgever.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Waarom blijf je doorgaan met hetzelfde gedrag wat deze situatie heeft veroorzaakt?

Je passeert de account manager van TT, die hopelijk een prettige werkrelatie heeft mijn zijn klanten, en waarschijnlijk veel makkelijker jouw aanstaande vertrek had kunnen uitleggen. Doet hij wel vaker namelijk. Dat rechtstreekse contact, over zaken waar TT tussenin zit, is niet handig. Rechtstreeks contact met de klant moet je beperken tot functieinhoudelijke zaken. Zaken rondom je dienstverband horen niet thuis in die relatie.

Het kan overigens best goed komen, als ze jou op het rooster nodig hebben en je zegt een keer sorry voor hoe de communicatie is gelopen, dan zul je wel mogen uitwerken tot "jouw" datum. Je moet daavoor wel de praktische puzzel moeten oplossen (nodig zijn in het rooster) en de menselijke puzzel (het ego van de leidinggevenden bij je klant tevreden stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Door mijn ex-werkgever "We hebben e-mail ontvangen dat je hebt iets gestolen. Wij hebben geen bewijs maar wij willen jou nieuwe werkgever laten weten over deze situatie".

BIG LOL LOL LOL!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

t_captain schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:00:
Waarom blijf je doorgaan met hetzelfde gedrag wat deze situatie heeft veroorzaakt?

Je passeert de account manager van TT, die hopelijk een prettige werkrelatie heeft mijn zijn klanten, en waarschijnlijk veel makkelijker jouw aanstaande vertrek had kunnen uitleggen. Doet hij wel vaker namelijk. Dat rechtstreekse contact, over zaken waar TT tussenin zit, is niet handig. Rechtstreeks contact met de klant moet je beperken tot functieinhoudelijke zaken. Zaken rondom je dienstverband horen niet thuis in die relatie.

Het kan overigens best goed komen, als ze jou op het rooster nodig hebben en je zegt een keer sorry voor hoe de communicatie is gelopen, dan zul je wel mogen uitwerken tot "jouw" datum. Je moet daavoor wel de praktische puzzel moeten oplossen (nodig zijn in het rooster) en de menselijke puzzel (het ego van de leidinggevenden bij je klant tevreden stellen).
Ben het hier 100% mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
WinterX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:01:
Door mijn ex-werkgever "We hebben e-mail ontvangen dat je hebt iets gestolen. Wij hebben geen bewijs maar wij willen jou nieuwe werkgever laten weten over deze situatie".

BIG LOL LOL LOL!!!
Ik zou dat niet zo grappig vinden. Ik ben nog nooit beschuldigd van diefstal op een werkplek, maar het lijkt me een serieuze zaak.

Overigens hebben ze geen recht om (onbewezen!) feiten te delen met nieuwe werkgevers. Als ze dat doen en je loopot je baan mis, dan is een aanklacht wegens laster op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-04 08:22
WinterX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:01:

BIG LOL LOL LOL!!!
Apart, dat is overigens volgens mij wel 1 van de weinige reden waarom ze je op staande voet kunnen ontslaan. Maar zelfs als dat waar zou zijn weet ik zo net nog niet of ze het bij je nieuwe werkgever mogen melden.

Ik neem aan dat je het bedrijf bedoelde waar je werkte en niet tempo team? Het lijkt mij dat zoiets ook gedocumenteerd moet worden naar tempo team toe? i.v.m. met verlenen van een direct ontslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:42

Kheos

FP ProMod
WinterX schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:39:
[...]
mijn inzet is minimaal. Ik doe wat ik moet doen, ik kom op tijd, doe mijn werk en blijf hoe lang ze willen.
daarbovenop passeer je TT en blijkbaar ben je op de een of andere manier dan nog verbaasd als je geen coulance krijgt.
...
Echt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

+ beetje afhankelijk van zowel TT als de klant, je bent overduidelijk niet de Nederlandse taal machtig op een "native" niveau (al zullen er ook helaas genoeg sommige NL'ers onder jouw niveau zitten :X). Ook het geschetste functie profiel met daarbij het verwachte management niveau net boven jouw. Beide bij elkaar kan je ook nog hebben dat men bij TT en de klant er wel genoeg van heeft en je proberen te treiteren omdat je toch geen zaak aangaat spannen voor de paar weekjes die je misschien misloopt / de mis informatie / de lullige houding (van alle drie de kanten waarschijnlijk).

Maar let er wel op, ongeacht wat je verprutst of weet te bereiken bij de klant, jouw salaris komt van TT, en die zijn echt de enige waarmee je moet praten over je inkomsten, ontslag en mogelijkheden om te werken tot je start bij je nieuwe baan..........

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Morocius schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:26:
[...]

Apart, dat is overigens volgens mij wel 1 van de weinige reden waarom ze je op staande voet kunnen ontslaan. Maar zelfs als dat waar zou zijn weet ik zo net nog niet of ze het bij je nieuwe werkgever mogen melden.

Ik neem aan dat je het bedrijf bedoelde waar je werkte en niet tempo team? Het lijkt mij dat zoiets ook gedocumenteerd moet worden naar tempo team toe? i.v.m. met verlenen van een direct ontslag.
Ja, de opdrachtgever, niet Tempo-Team.

Ze hebben mijn contract per 24 September gestopt (ik heb niet ontslag genomen/ook geen papieer getekend). Op dit moment heb ik ook geen recht voor WW-uitkering. Pfff, fuck that.

Maar diefstal op een werkplek is een serieuze zaak voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
WinterX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:57:
[...]

Ja, de opdrachtgever, niet Tempo-Team.

Ze hebben mijn contract per 24 September gestopt (ik heb niet ontslag genomen/ook geen papieer getekend). Op dit moment heb ik ook geen recht voor WW-uitkering. Pfff, fuck that.

Maar diefstal op een werkplek is een serieuze zaak voor mij.
Wie is "ze" ?
Wees nu eens duidelijk. Dat heeft niets met de taal te maken, maar gewoon met duidelijk zijn.
Je hebt maar 1 werkgever en dat is Tempo Team. Met het andere bedrijf heb jij in feite niets te maken, anders dan dat TT je daar te werk stelt.

[ Voor 182% gewijzigd door Arjant2 op 30-09-2016 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
je hebt toch geen contract met die werkgever? Zij zijn hooguit de klant van TT?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Arjant2 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:00:
[...]

Wie is "ze" ?
Wees nu eens duidelijk. Dat heeft niets met de taal te maken, maar gewoon met duidelijk zijn.
Je hebt maar 1 werkgever en dat is Tempo Team. Met het andere bedrijf heb jij in feite niets te maken, anders dan dat TT je daar te werk stelt.
Ik bedoel Tempo-Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat TS nog in een vroege fase zit en dus einde project = einde baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Deze hele situatie had voorkomen kunnen worden als je even de tijd had genomen om je te verdiepen in je verplichtingen in deze zaak. Dus even kijken wat de procedure is om je baan op te zeggen en dan af te spreken met je nieuwe werkgever wanneer je in dienst gaat treden. Dan had je ook op een nette manier je dienstverband bij Tempo Team kunnen beëindigen.

In plaats daarvan spreek je maar wat af. Dan zeg je het contract kennelijk op bij je klant, wat de ultieme faux pas is bij detachering- en uitzendwerk.

Vervolgens sta je hier zielig te doen en een beetje teksten te plaatsen als
Je bent deze zaak zelf begonnen en hebt die zelf laten escaleren. Ik zie ook nergens dat je de boel hebt proberen te verbeteren. Je bent alleen maar harder om je heen gaan schoppen en slaan. Zo jaag je iedereen bij Tempo Team tegen je in het harnas.

Je begrijpt duidelijk ook niet het verschil tussen ontslagen worden, vrijwillig ontslag en zaken als niet verlengen van een tijdelijk contract. Daar moet je dan toch eens je in gaan verdiepen als je niet telkens jezelf wil tegenkomen op de Nederlandse arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
I'll switch to English so I can speak more freely. Written Dutch is still hard for me I have to say honestly.

I gave the paper I would like to end my contract a bit earlier. They said OK in the first place. After a few days they said they have some one in my place. I said it's OK, I see no problem with that. But could you give me some other work or call UWV so I can get WW-uitkering for a month (normally I wouldn't ask for it, but my financial situation asks for it + someone close to me is seriously sick, so I have to think of my own).

I finished my work last week. After a few days they call me if it would be possible for me to come by. Said OK. Went there today and they try to play some game with me with no proof. If they want to call the police they should trace the guy who sent that e-mail. They didn't even show me the e-mail.

Is this some kind of modern slavery in the Netherlands, so the employers can do whatever they wish? I did my part, gave them the paper, told them I'll stay almost till the end. It's clear to me.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Employers will always do as they wish, unless they are (a) generous people or (b) need your services.

During the course of a career, will meet a couple of bosses who match profile (a), you will meet others who do not. Your best bet is on your own side, make sure you match profile (b).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Het probleem is, zoals ik begreep uit je verhaal, dat je eerst bij de opdrachtgever hebt aangegeven vroegtijdig te willen stoppen en niet bij je werkgever (Tempo-Team). De opdrachtgever heeft geen verplichting naar jou toe, die hebben alleen een contract met Tempo-Team.

Ik werk zelf in de IT detachering en het is echt NOT done om zonder eerst met de relatiemanager te spreken aan te geven weg te willen, dit behoort via de relatiemanager te gaan. Zeker omdat wij als gedetacheerden geen inzicht hebben in de afspraken tussen detacheerder en opdrachtgever.

Je hebt met je eigen handelen best wel je eigen glazen in gegooit. Dus nee dit is geen moderne slavernij, je hebt zelf hierin een grote invloed gehad. En de WW, tja je hebt zelf ontslag genomen dan verlies je het recht hierop.

Over de diefstal beschuldiging, hier is voor ons totaal geen oordeel over te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Osxy op 30-09-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Osxy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:06:
Het probleem is, zoals ik begreep uit je verhaal, dat je eerst bij de opdrachtgever hebt aangegeven vroegtijdig te willen stoppen en niet bij je werkgever (Tempo-Team). De opdrachtgever heeft geen verplichting naar jou toe, die hebben alleen een contract met Tempo-Team.

Ik werk zelf in de IT detachering en het is echt NOT done om zonder eerst met de relatiemanager te spreken aan te geven weg te willen, dit behoort via de relatiemanager te gaan. Zeker omdat wij als gedetacheerden geen inzicht hebben in de afspraken tussen detacheerder en opdrachtgever.

Je hebt met je eigen handelen best wel je eigen glazen in gegooit. Dus nee dit is geen moderne slavernij, je hebt zelf hierin een grote invloed gehad. En de WW, tja je hebt zelf ontslag genomen dan verlies je het recht hierop.

Over de diefstal beschuldiging, hier is voor ons totaal geen oordeel over te geven.
Maar ik heb aan tt aangegeven. Niet naar de opdrachtgever. Tt is mij werkegever. Ik regel alles met hun. Zo is het bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Wat is niet duidelijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WinterX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:31:
[...]

Wat is niet duidelijk voor je?
Ik zie nu pas een nieuwe pagina, maar vanwege dit:
WinterX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:20:
Uuuu gelukt. Morgen heb ik een afspraak met een director van mijn werkgever.
Osxy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:15:
Van Tempo-Team? (Je hebt elder in dit topic al vaker werkgever gebruikt voor TT en de opdrachtgever)
WinterX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:16:
Niet van Tempo-Team, van de opdrachtgever.
Terwijl ik verwees naar het hoofdkantoor van jouw werkgever, te weten Tempo Team:
vanwege:
WinterX schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:57:

Ik heb met iemand van TT in Amsterdam gesproken waaroom ze hebben mijn contract eerder gestopt. "Graag contract opnemen met jou contactpersoon". En deze contactpersoon neemt niet telefoon aan.
Wat ik mij verder afvraag. Ben je een Nederlands ingezetene, hoe lang woon je in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:09:
[...]

Ik zie nu pas een nieuwe pagina, maar vanwege dit:

[...]

[...]

[...]

Terwijl ik verwees naar het hoofdkantoor van jouw werkgever, te weten Tempo Team:

[...]

vanwege:

[...]

Wat ik mij verder afvraag. Ben je een Nederlands ingezetene, hoe lang woon je in Nederland?
Ik kom uit andere EU land als je wil weten. In Nederland vanaf 2008 maar eerste jaren tijdelijk (als een student), dan heb ik gekozen om hier te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
WinterX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:17:
Ik kom uit andere EU land als je wil weten. In Nederland vanaf 2008 maar eerste jaren tijdelijk (als een student), dan heb ik gekozen om hier te blijven.
Ik sta er een beetje van te kijken dat je dan nog zo wereldvreemd bent in Nederland en dan heb ik het niet over de taal.

Je woont (en werkt) hier al 8 jaar, dan moet je toch wel een idee hebben hoe de dingen hier werken. Bovendien zijn er veel overeenkomsten in wet en regelgeving in de verschillende EU landen.
WinterX schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:01:
Is this some kind of modern slavery in the Netherlands, so the employers can do whatever they wish? I did my part, gave them the paper, told them I'll stay almost till the end. It's clear to me.
Zij zijn groot en ik ben klein. Je hebt een behoorlijke hand gehad in het ontstaan van de situatie. En maar klagen hoe slecht jij het hebt. Trek er lering uit voor de volgende keer dat je van werk wil wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:02
I'll switch to English so I can speak more freely. Written Dutch is still hard for me I have to say honestly.

I gave the paper I would like to end my contract a bit earlier. They said OK in the first place. After a few days they said they have some one in my place. I said it's OK, I see no problem with that. But could you give me some other work or call UWV so I can get WW-uitkering for a month (normally I wouldn't ask for it, but my financial situation asks for it + someone close to me is seriously sick, so I have to think of my own).
Als je ontslag neemt of op staande voet ontslagen wordt, heb je geen recht op WW (je kan wel een aanvraag doen, maar die zal dan zeer waarschijnlijk afgewezen worden of later teruggevorderd worden). Daarnaast, zelfs als je recht zou hebben op WW, zit je nog steeds met het probleem dat de uitkering pas na afloop van de maand wordt uitbetaald, terwijl je blijkbaar de buffer niet hebt om de maand te overbruggen

Wat je moet doen, is uitvinden waarom ze jouw contract opeens al op 24 september hebben beëindigd (er vanuit gaande dat dat echt jouw arbeidscontract is, en niet de overeenkomst tussen TT en opdrachtgever dat TT jou bij de opdrachtgever plaatst). Van daaruit kan je vervolgens verder kijken naar eventuele vervolgstappen.

Is het ontslag op staande voet vanwege vermeende diefstal? Win dan juridisch advies in bij experts (bijvoorbeeld bij de rechtsbijstand of vakbond als je daar lid van bent), iets wat gezien de beschuldiging sowieso wel verstandig is. Zolang jij duidelijk je verhaal kan doen (dus zonder verwarring of het nou om TT of opdrachtgever gaat) kunnen ze je goed vertellen wat de gevolgen en mogelijkheden zijn.

Is je contract vroegtijdig beëindigd door een miscommunicatie tussen jou en TT, heb je pech en valt niets meer aan te veranderen. Dan zal je de periode tot je bij je nieuwe baan aan de slag kan toch moeten overbruggen..

Daarnaast, kan je bij je nieuwe werkgever niet vragen of daar de begindatum naar voren gehaald kan worden? Dat kan je alleen doen als jouw arbeidsovereenkomst daadwerkelijk beëindigd is, anders kan je nog meer gezeik creëren omdat je dan nog bij TT onder contract staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als er iemand in Nederland veel rechten heeft dan is het wel de werknemer. Sodeju zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
GioStyle schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:15:
[...]

Als er iemand in Nederland veel rechten heeft dan is het wel de werknemer. Sodeju zeg. 8)7
Niet als je uitzendkracht bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Als flexwerker heb je ook aardig wat rechten nog. Je haalt alleen Tempo Team (die jouw werkgever is) steeds door de war met de opdrachtgever.

Met de houding die je in dit topic toont zal je denk ik weinig plezier beleven in je werkzame leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

CMD-Snake schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:38:
Je woont (en werkt) hier al 8 jaar, dan moet je toch wel een idee hebben hoe de dingen hier werken. Bovendien zijn er veel overeenkomsten in wet en regelgeving in de verschillende EU landen.
Mwa, als je kijkt naar zowel BE als DE en het vergelijkt met NL, dan zal het je vies tegenvallen hoeveel er hetzelfde is, en hoeveel er totaal anders geregeld wordt. En dat zijn buurlanden.... Dan heb je het nog niet over een Italie of Griekenland.. (Of waar de TS dan ook vandaan komt).... Daarnaast ligt het maar net aan de groep mensen waarmee je omgaat of je bepaalde regelingen wel of niet kent. En hoe het daadwerkelijk geregeld is.
Makkelijkste voorbeeld van een groep NL'ers die altijd beweren dat het vakantiegeld een stuk zwaarder belast wordt dan je normale inkomen.....

Pagina: 1