Vraag

• EierKoek
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
Mijn vraag
ik heb een MSI GTX 1070 Gaming X en heeft lichte coilwhine bij spellen, net hoorbaar (bij meer frames, luider coilwhine. ondervonden in laadscherm van DOOM). Ik heb geprobeerd hiermee te leven maar elk stil moment hoor ik het weer. Ik heb hem opgestuurd naar Alternate voor reparatie maar zij zeggen dat er geen probleem is. Ik ga er dan vanuit dat het de voeding is. Ik kan dit helaas niet testen sinds ik niet een andere voeding heb. Ik heb met Gigabyte moederbord software APP center de 12V kunnen volgen en bij Overwatch (andere spellen niet getest) zakt dit naar 11,73V tot 11,66V. Is dit de oorzaak van de coilwhine? (had ergens gelezen dat voltage invloed had). Zijn ar andere met deze combi met hetzelfde probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software
Gigabyte APP center B16.0503.1
Gforce 372.90
Hardware
Corsair CX600M
MSI GTX 1070 Gaming X
Gigabyte GA H97M D3H
i5 4590
Crucial geheugen 16 gig

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vertical sync helpt niet
Alternate heeft getest in test pc en vonden geen problemen. (dus voeding?)

Alle reacties

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 20:47
coilwhine is voor een winkel ook geen afkeur of probleem. De kaart werkt toch gewoon?
Had je dit ook met een andere gpu? Zo nee, 14 dagen bedenktijd en een andere halen als je je eraan stoort.
Zo ja, dan is het iets anders in je pc dat piept.

• EierKoek
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
Nee, Ik had het niet met de vorige GPU. Ik heb het sinds de nieuwe GPU. ik zou willen dat ik een andere kon halen toendertijd maar het aanbod was zeer gelimiteerd en ik zat al zonder omdat de vorige GPU opgestuurd was voor reparatie (fannetjes, geen coilwhine) en dat zou max 4 weken duren maar uiteindelijk nooit teruggekregen. ervoor in de plaatst had Azerty een vergoeding aangeboden die ik heb aangenomen.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het kan soms aan de voeding liggen, maar dat is een kwestie van geluk met je graka/psu/mobo combinatie. Het kan weg zijn als je je voeding vervangt, maar het blijft een gok.

Sommige mensen smeren wat hotglue op de coil wat het geluid verminderd, dat werkt alleen niet als de coil in een "doosje" zit. Als je de koperwindingen wel kan zien kan je dat evt. proberen.

Misschien heb je hier ook iets aan
(intel speedstep uitzetten / FPS hard limiten)

[ Voor 16% gewijzigd door firebird_1979 op 21-09-2016 22:18 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:12
Gebruik iets als een (lege) keukenrol bij je oor om de echte bron te vinden.