Eerste keer gebruik nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hey guys,

Had een tijdje geleden een topic aangemaakt over de keuze van een laptop en heb uiteindelijk HP laptop gekozen. Wat dien ik te doen bij het eerste keer gebruik? Heb em binnen gekregen en nog niks mee gedaan . Wil zo zorgvuldig mee omgaan en van fouten voorkomen.

In de 'Instructies installatie' papier staat in Stap 1 de volgende opmerking:

'Uw computer bevat een vooraf geinstalleerde batterij. Voordat u op de aan-uitknop drukt om de computer voor de eerste keer aan te zetten, controleert u of de netvoedingdsadapter op de computer is aangesloten.

Wat bedoelen ze daarmee? Plaatje laat aangesloten accu adapter zien en bij stap 2 een 'aan knop' zien met daarop achtergrond aangesloten accu adapter. Moet ik het opladen? Zo ja, ,hoelang dan?

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Voordat je op de aan-uitknop drukt (stap 2) moet je controleren of de netvoedingsadapter op de computer is aangesloten (stap 1).

Is de netvoedingsadapter aangesloten op de computer en stopcontact? Zo ja druk op de aan-uitknop om de computer voor de eerste keer aan te zetten.

Volg dan stap 3.

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Nuccie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:12:
Voordat je op de aan-uitknop drukt (stap 2) moet je controleren of de netvoedingsadapter op de computer is aangesloten (stap 1).

Is de netvoedingsadapter aangesloten op de computer en stopcontact? Zo ja druk op de aan-uitknop om de computer voor de eerste keer aan te zetten.

Volg dan stap 3.
Dat snap ik wel, maar er is daarna geen stap 3... Moet ik de voedingsadapter zo laten dan? ;S

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ja, want de kans is groot dat de batterij niet 100% vol is en om de installatie van Windows te voltooien is het noodzakelijk om de voedingsadapter aan te sluiten. Anders kan het gebeuren dat de batterij 10% of lager is en zal de laptop zichzelf uitschakelen tijdens het installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwd2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-02 20:53
Is dit serieus of een troll?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Lang verhaal kort: oplader aansluiten en tijdens installatie niet eraf halen.

Waarom? Omdat je niet wilt dat 'ie uitvalt tijdens de installatie. Je hoeft 'm niet eerst op te laden of iets dergelijks, gewoon aan de oplader laten zolang je nog niet klaar bent met alles installeren en instellen.

The devil is in the details.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:53

Zjemm

...

Gewoon aan zetten die handel. Daarvoor heb je hem toch

opensecure.nl

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

weebl

YARR!

Wel eff checken of de stekker goed in het stopcontact zit, anders moet je hem eerst 180 graden draaien en er opnieuw in doen...

Maar eff serieus: gewoon uitpakken en aanzetten. Mocht de accu onder de 50% ofzo zitten dan hang je hem aan de stroom.

Zo spannend is het allemaal niet hoor.
Pagina: 1